Hallo Collegae C5 fans,
Ik zal me ook even voorstellen. Sinds 23 november mag ik mij in een prachtige C5 Tourer 1.6 THP Limited Business Edition Blue Bourrasque verplaatsen.
Hij mag dan wel van de Lease maatschappij zijn, maar dat mag de pret niet drukken.
Nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald was mijn eerste eigen voiture een AX 1.4 TRS, geweldige bak, de vrouw was er destijds ook heel blij mee en heeft 'm dan ook veel gebruikt. Daarna zijn we vreemd gegaan en hebben we een hele tijd 106, 306 break, 307, 307SW en 807 gereden.
Door verandering van werk werd het tijd voor een lease-bak, dus de vrouw heeft de 807 en 307 ingeruild voor een DS3 1.6HDI en ik moest in een tijdelijke huurauto gaan rijden. Auw wat heeft dat zeer gedaan, dat was namelijk een Seat EXEO ST 1.6 met no-power en hele slechte stoelen, wat een vreselijke toddebak. Voor privé ritjes namen we dan ook steevast de DS3 mee
Gelukkig kon ik na 4,5 maand weer afscheid van de EXEO nemen en plaats nemen in een showroom C5, dat was voor mij de snelste manier om me weer zonder pijn in mijn rug te gaan verplaatsen.
In één woord het voelt weer GEWELDIG om in een Citroen rond te mogen rijden en dan helemaal in de C5, alhoewel de DS3 ook een juweeltje is.
Nu wachten tot januari zodat we ons ook in privé tijd met de C5 mogen verplaatsen (bijtelling gaat per jaar, helaas), maar er naar mogen kijken is ook geen straf.
Tot nu toe 1 smetje, de hopeloos verouderde navi database, wie bij PSA heeft dat bedacht?
Groetjes,
Rob