Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nog 3 nachtjes slapen, M....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2008 14:16
Auto: c5 break 2.0HDI exclusive automaat
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Mijn C5 2.0hdi break met 130000 op de teller gaf de foutmelding service versnellingsbak.
Ik langs de garage en daar hebben ze de automaat olie vervangen en de bakteller gereset,dit heeft mij158€ gekost.
De olie bleek niet vuil te zijn maar toch schakelt hij nu zachter.
Ik langs de garage en daar hebben ze de automaat olie vervangen en de bakteller gereset,dit heeft mij158€ gekost.
De olie bleek niet vuil te zijn maar toch schakelt hij nu zachter.
Een bakteller? nou wordt het helemaal apart
Wat is een bakteller.. en wat doet het?
Zal die gereset zijn bij mijn olie vervanging ook dan bij autovitel?
Eigenlijk, de enige keer dat ik de bak een beetje voel schokken als ik afrem, en hij terug naar de 1 moet.. niet altijd, ligt aan het tempo van afremmen. Volgens mij is ie voor de rest wel soepel.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, gezien mijn laatste automaat een hyundai was uit het jaar nul. Dat schakelde niet echt soepel, vergeleken met dit
Zal die gereset zijn bij mijn olie vervanging ook dan bij autovitel?
Eigenlijk, de enige keer dat ik de bak een beetje voel schokken als ik afrem, en hij terug naar de 1 moet.. niet altijd, ligt aan het tempo van afremmen. Volgens mij is ie voor de rest wel soepel.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, gezien mijn laatste automaat een hyundai was uit het jaar nul. Dat schakelde niet echt soepel, vergeleken met dit
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
The_M,
Dat terugschakelen naar de 1e versnelling, en niet altijd, was ook een kenmerk van mijn bak.
Doch nadat ik mijn remschakelaar heb vervangen(verbrande contactpuntjes in de schakelaar) is dit bij mij helemaal verdwenen. Ook terug naar de 1e, onafhankelijk van welke snelheid ook, schakelt hij nu beter.
Maar ja, ik ben zeer enthousiast over deze kleine ingreep en roep dit dan ook overal te pas en te onpas. Ik had soms een storingsmelding en het gevoel bij het terugschakelen bij gaan stilstaan dat het ontkoppelen een vertraging had t.o.v. het remmen. Dus het ontkoppelen ging iets te langzaam.
Kosten schakelaar 8,5 euro en is zelf prima te doen. Bij de garage hadden ze dit niet gemeten of ingeschat als punt. Mijn enthousiasme is doorgekomen bij een C specialist, die dit ook gedaan heeft bij een automatische bak van de auto van een klant van hem. Daarna was ook daar het niet echt lekker soepel schakelen terwijl "er niks aan de hand lijkt maar toch voelt" over.
Het remschakelaartje heft een dubbelfunctie, de remlichten uiteraard, maar ook invloed op de bak.
Heb het oude schakelaartje open gemaakt en zag dat de twee contactpunten van de schakelaar licht verbrand waren en dus voor extra weerstand of blijven kleven zorgden.
Maar ja, ik ben dan ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gelukkig met deze kleine ingreep en grote verandering. Hoeft helemaal niet voor jou of voor meer mensen hetzelfde te zijn. Aan de andere kant is dit zo'n klein maar belangrijke schakel in de bak, dat dit wel eens een zwak punt kan zijn. Ook gezien de constructie van de schakelaar.
Dus misschien ook een tip voor automaat rijders dus.
Johan
Dat terugschakelen naar de 1e versnelling, en niet altijd, was ook een kenmerk van mijn bak.
Doch nadat ik mijn remschakelaar heb vervangen(verbrande contactpuntjes in de schakelaar) is dit bij mij helemaal verdwenen. Ook terug naar de 1e, onafhankelijk van welke snelheid ook, schakelt hij nu beter.
Maar ja, ik ben zeer enthousiast over deze kleine ingreep en roep dit dan ook overal te pas en te onpas. Ik had soms een storingsmelding en het gevoel bij het terugschakelen bij gaan stilstaan dat het ontkoppelen een vertraging had t.o.v. het remmen. Dus het ontkoppelen ging iets te langzaam.
Kosten schakelaar 8,5 euro en is zelf prima te doen. Bij de garage hadden ze dit niet gemeten of ingeschat als punt. Mijn enthousiasme is doorgekomen bij een C specialist, die dit ook gedaan heeft bij een automatische bak van de auto van een klant van hem. Daarna was ook daar het niet echt lekker soepel schakelen terwijl "er niks aan de hand lijkt maar toch voelt" over.
Het remschakelaartje heft een dubbelfunctie, de remlichten uiteraard, maar ook invloed op de bak.
Heb het oude schakelaartje open gemaakt en zag dat de twee contactpunten van de schakelaar licht verbrand waren en dus voor extra weerstand of blijven kleven zorgden.
Maar ja, ik ben dan ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gelukkig met deze kleine ingreep en grote verandering. Hoeft helemaal niet voor jou of voor meer mensen hetzelfde te zijn. Aan de andere kant is dit zo'n klein maar belangrijke schakel in de bak, dat dit wel eens een zwak punt kan zijn. Ook gezien de constructie van de schakelaar.
Dus misschien ook een tip voor automaat rijders dus.
Johan
toppie!
Kan een computernerd dat ook? Zit dat schakelaartje gewoon onder het pedaal ofzo?
En hoe kom je aan die schakelaar dan, gewoon via de dealer ofzo? of een.. brezan ofzo?
En hoe kom je aan die schakelaar dan, gewoon via de dealer ofzo? of een.. brezan ofzo?
nope.. ik geloof niet dat een comp nerd dit kan... Ik zou niet eens weten waar dat ding zit, die schakelaarding van de rem 
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
The_M,
Zelfs een computernerd kan dit. Vergelijk het met het vervangen van de aan/uitknop op je pc. Zet je pc vervolgens onder je bureau waardoor je er iets moeilijker bij kan komen en op je knieën moet zitten. oja een klein plastiek kapje zit in zicht, maar gewoon even weghalen en terugplaatsen. Ook te vergelijken met een beschermkapje die je moet verwijderen als je een extra CD/DVD brander/lezer plaatst. Kortom, een makkie, zelfs voor een nerd
oja, je moet wel zelf uitzoeken waar hij zit, dat vertel ik niet
Anders weet je en leer je niet dat een auto iets anders is als een PC.
Johan
Zelfs een computernerd kan dit. Vergelijk het met het vervangen van de aan/uitknop op je pc. Zet je pc vervolgens onder je bureau waardoor je er iets moeilijker bij kan komen en op je knieën moet zitten. oja een klein plastiek kapje zit in zicht, maar gewoon even weghalen en terugplaatsen. Ook te vergelijken met een beschermkapje die je moet verwijderen als je een extra CD/DVD brander/lezer plaatst. Kortom, een makkie, zelfs voor een nerd
oja, je moet wel zelf uitzoeken waar hij zit, dat vertel ik niet
Anders weet je en leer je niet dat een auto iets anders is als een PC.
Johan
OOOW!! wat gemeen! Ik vind het al eng om me sjor ogen los te maken in de achterbak zeg!
Ik ben nogal.. dat ik de verkeerde kant op draai, en dan denk.. hmmz.. gaat wat zwaar.. dan doe ik "ietsie" meer kracht, en heb spontaan een onderdeel in me handen wat er zeer kapot uit ziet ( jaja... ik weet het, beheersing.. maar ben nu eenmaal wat.. lomp met kracht zetten
)
Ik heb inmiddels gelezen dat je;
-nieuwe software op je lpg tank kan laten installeren?
-nieuwe software voor de auto ansig.?
-nieuwe software voor de versnellingsbak.
IK WOR GEEEHEEK!! geef mij maar een portie overdosis aan kapotte pc's, bestanden etc.
Ik ben nogal.. dat ik de verkeerde kant op draai, en dan denk.. hmmz.. gaat wat zwaar.. dan doe ik "ietsie" meer kracht, en heb spontaan een onderdeel in me handen wat er zeer kapot uit ziet ( jaja... ik weet het, beheersing.. maar ben nu eenmaal wat.. lomp met kracht zetten
Ik heb inmiddels gelezen dat je;
-nieuwe software op je lpg tank kan laten installeren?
-nieuwe software voor de auto ansig.?
-nieuwe software voor de versnellingsbak.
IK WOR GEEEHEEK!! geef mij maar een portie overdosis aan kapotte pc's, bestanden etc.
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
`Klaverblaadje schreef:Volgende beurt dus in Nieuw Vennep bij Johan afspreken.The_M schreef:Ik snap het niet, waarom lijken een hoop dealers gewoon niks te weten.. of weten ze het wel, maar proberen ze je gewoon een rekening door de strot te schuiven? Wat betreft klantenbinding, is dat voor mij zekers niet de juiste methode
Dat heb ik gedaan .... vandaag transmissie olie laten verversen. Gevoelsmatig inderdaad soepeler, al heb ik er nog weinig kilometers bijgezet. Fijne leenauto gehad, Xantia 1.6
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
Zeg.. ik ben relatief nieuwe automaat rijder van de nieuwe generatie he.. dus.. weer een domme vraag van mij:
Normaal hoor je de motor.. das vanzelfsprekend. Als je rustig rijdt, geen radio aan en de airco staat niet als een gek te loeien, is het dan normaal dat je een bijgeluid hoort van de automaat?
Je hoort een soort.. mja.. ik kan het niet uitleggen, maar een extra geluidje gewoon. Ik hoor het eigenlijk alleen als ik echt heeeeel rustig rij, en dus ook weinig motor geluid geluid heb, dan hoor je een soort extra motortje lijkt wel.
Normaal hoor je de motor.. das vanzelfsprekend. Als je rustig rijdt, geen radio aan en de airco staat niet als een gek te loeien, is het dan normaal dat je een bijgeluid hoort van de automaat?
Je hoort een soort.. mja.. ik kan het niet uitleggen, maar een extra geluidje gewoon. Ik hoor het eigenlijk alleen als ik echt heeeeel rustig rij, en dus ook weinig motor geluid geluid heb, dan hoor je een soort extra motortje lijkt wel.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee, een zingende automaat hoort niet .... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Hoor je dit ook als je stil staat?
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:04
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Aldeboarn (8495HM)
Nou bij mij moet je wel een stethoscoop hebben. Ik hoor helemaal niks van motor geluiden. Laat staan versnellingsbak bijgeluiden.Maar misschien komt dat wel omdat mijn andere auto wel zoveel kabaal maakt (koelmotor van en de vrachtwagen zelf) dat ik er niks van hoor. Een zegen is het echter wel.The_M schreef:Zeg.. ik ben relatief nieuwe automaat rijder van de nieuwe generatie he.. dus.. weer een domme vraag van mij:
Normaal hoor je de motor..
Ik hoor het niet als ik stil sta.. Tis puur met rijden, dat je dat hoort. Het is niet hard ofzo.. maar.. je hoort wel wat.
