Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
Mijn dame is ook wat gevoelig voor het soort drinken wat ze te verorberen krijgt. Het beste rijdt ze op de 95 van BP. Vreemd genoeg houdt ze niet zo van de 98RON versies. In Duitsland eens de V-Power Racing geprobeerd (100RON) maar daar merkte ik geen noemenswaardig verschil en dan is het prijskaartje echt een reden om het niet te tanken. Met ESSO heb ik de slechtste ervaring..... Prestaties waren waardeloos en de dame reageerde nog minder dan dat ze nu al doet. Ik heb vanaf het begin last van slecht optrekken. Met name als je bijvoorbeeld voor een rood verkeerslicht uit aan het hobbelen bent, je krijgt groen, schakelt terug naar 2 en je wilt weer optrekken valt het complete vermogen weg........ Gas op de plank en na 2 tot 3 sec pakt ie het weer op. De soort benzine die er getankt is heeft echter hier ook een behoorlijke invloed op. Incidenteel krijg ik een melding emissiestoring maar die verdwijnt eigenlijk gelijk weer. Misschien dat eens een reset van de BSI een oplossing kan zijn?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het liefste gewoon uit de kraan maar dat gaat niet goed, verders alles wat ze tegen komt onderweg iets wat snel vervlugt LPG 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Lpg, maakt me niet zoveel uit eigenlijk, (denk ik)
de buurtpomp als we bijna droog staan
en anders het Shell station op de route naar werk,
al is 't maar voor de Airmiles.....
Peter
de buurtpomp als we bijna droog staan
en anders het Shell station op de route naar werk,
al is 't maar voor de Airmiles.....
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Vorige week zijn designerbenzines aan bod geweest bij de keuringsdienst van waarde.
Ze gingen naar een revisie bedrijf - alle motoren worden vuil, designer benzine of niet (en daar leven zij van). OOk regelmatig klaten die verbaasd waren at hun motor vervuitl; was ondanks gebruik van vpower e.a.
Ze gingen naar Shell - Lieten zien hoe een verkoolde klep benzine absorbeert , maar weinig concreets over waarom Vpower daar nou tegen helpt. En al helemaal niet de samenstelling van vpower.
Ze gingen naar een pompstation - Bij het bijvullen van benzine wordt de designer brandsof gemaakt door op 10000l basisbrandstof (met het juiste octaangetal) een paar liter additief toe te voegen, oftewel veel zal het niet uitmaken en alleen de oliemaatschappijen worden er echt beter van
Ze gingen naar een tankpassen mij - die had ca 1% brandstofverbruik verbetering waargenomen over zijn vloot, onvoldoende om het prijsverschil te rechtvaardigen. En dat wordt dan mogelijk ook nog verzoorzaakt door het hogere octaangetal, wat bij mn high performance turbo motoren wel degelijk leidt tot (iets) betere performance.
Oftewel geen goede beurt voor de designer brandstoffen.
Ze gingen naar een revisie bedrijf - alle motoren worden vuil, designer benzine of niet (en daar leven zij van). OOk regelmatig klaten die verbaasd waren at hun motor vervuitl; was ondanks gebruik van vpower e.a.
Ze gingen naar Shell - Lieten zien hoe een verkoolde klep benzine absorbeert , maar weinig concreets over waarom Vpower daar nou tegen helpt. En al helemaal niet de samenstelling van vpower.
Ze gingen naar een pompstation - Bij het bijvullen van benzine wordt de designer brandsof gemaakt door op 10000l basisbrandstof (met het juiste octaangetal) een paar liter additief toe te voegen, oftewel veel zal het niet uitmaken en alleen de oliemaatschappijen worden er echt beter van
Ze gingen naar een tankpassen mij - die had ca 1% brandstofverbruik verbetering waargenomen over zijn vloot, onvoldoende om het prijsverschil te rechtvaardigen. En dat wordt dan mogelijk ook nog verzoorzaakt door het hogere octaangetal, wat bij mn high performance turbo motoren wel degelijk leidt tot (iets) betere performance.
Oftewel geen goede beurt voor de designer brandstoffen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zie hier : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 02#p287002" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Onderwerp past beter in dit topic (ander topic gaat over prijzen en bevat bovendien geen conclusies uit het programma)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
Neemt niet weg dat ik duidelijk een verschil merk met de verschillende soorten benzine. Denk alleen niet dat er een benzine is die mijn probleem geheel oplost... en er is dus waarschijnlijk meer aan de hand in combinatie met de benzine die de dame slurpt. Bij de dealer kwamen ze niet verder dan het schoonmaken van het gaskleppenhuis. Het probleem werd wel minder maar is nooit helemaal opgelost, vandaar het experimenteren met verschillende benzines. In januari moet ze weer voor een beurt weg dus ik wil voor die tijd een aantal dingen duidelijk hebben waar het eventueel nog meer aan kan liggen. De verschillende draadjes op het forum geven niet mijn probleem weer hoewel sommige er wel op lijken. Dus als iemand nog een ideetje heeft, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 okt 2010 09:20
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD
Locatie: Amersfoort
Contacteer:
Ik rijd al jaren op euro 95 (meestal Esso), in diverse auto's wel eens V-power uitgeprobeerd, maar nooit verschil opgemerkt. Moet wel zeggen dat mijn vorige auto (C5 break 1.8 phI) veel last had van slecht oppakken, wat horten en stoten. Als je soms iets te weinig gas gaf, viel de ventilatie en de verlichting heel even weg, totdat je weer gas bij gaf. Bij mijn huidige 2.0 heb ik daar allemaal geen last van. Hij doet het prima op 95, verbruikt ook iets minder dan de 1.8. Wellicht had ik bij de 1.8 eens de 98 moeten uitproberen.
Groet,
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik kreeg bij de garage (weer) op mijn kop omdat ze zegeltjes van de witte pomp bij ons in het dorp in mijn auto zagen liggen. Hij beweerde dat dat geen goede benzine is en dat die zelfs problemen kan gaan veroorzaken in de motor van mijn C5 (2.0).
Zou dat echt zo zijn? Volgens mij is het onzin, ik rijd al jaren op die benzine zonder problemen... Bij die dure benzines bij de merkstations zal heus wel een of andere goede toevoeging zitten, maar met gewone goedkope benzine zou je auto het toch ook prima moeten doen lijkt me...
Zou dat echt zo zijn? Volgens mij is het onzin, ik rijd al jaren op die benzine zonder problemen... Bij die dure benzines bij de merkstations zal heus wel een of andere goede toevoeging zitten, maar met gewone goedkope benzine zou je auto het toch ook prima moeten doen lijkt me...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik dacht dat dat vooral een urban myth was, uitendelijk komt de benzine uit dezelfde raffinaderij.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je nu een HPi zou hebben kan ik erin meegaan ...
Witte pomp gebruikt wel vaak restanten en m.i. heb je dan meer kans op vervuiling.
Ik tank er sowieso niet, ze zijn vaak toch niet de goedkoopste
Witte pomp gebruikt wel vaak restanten en m.i. heb je dan meer kans op vervuiling.
Ik tank er sowieso niet, ze zijn vaak toch niet de goedkoopste
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Mijn witte pomp wordt bevoorraad met een tankauto van Shell. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik denk dat het verschil vooral tussen de oren zit!
Ik tank bij verschillende pompen (wit, zwart paars bruin maakt allemaal niet uit) en heb werkelijk nog nooit verschil meegemaakt. Designer brandstoffen daar houd ik me niet mee bezig dat is geldverkwisting.
Ik tank bij verschillende pompen (wit, zwart paars bruin maakt allemaal niet uit) en heb werkelijk nog nooit verschil meegemaakt. Designer brandstoffen daar houd ik me niet mee bezig dat is geldverkwisting.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Daar denken ze bij Fifht Gear toch heel anders over. Om aan alle speculaties een einde te maken lieten ze een gespecialiseerd bedrijf vermogensmetingen doen. Metingen aan een C5 HDI 163 PK leverde en pk of 6 meer op en werd als de goedkoopste tuning aanbevolen. Bij minder ver ontwikkelde diesels scheelt dat minder tot niets. Dezelfde test is ook al eens gedaan met benzinemotoren met hetzelfde resultaat.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.




