Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb zo'n lexia die niet alle ph1's uitleest maar juist wel ph2 en ph3.
Is de Lexia wel compatibel met deze auto?
Behalve een bsm is er weinig aan de hand volgens mij?
Is de Lexia wel compatibel met deze auto?
Behalve een bsm is er weinig aan de hand volgens mij?
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Nee, niet opnieuw de accu aansluit. Maar als je de BSI wakker maakt door de multimeter om te schakelen gaat er dus een grotere stroom door de multimeter lopen.JW-C5 schreef:Is dat zo?
Gaat er meteen een grote stroom lopen als je de accu weer aansluit na het loskoppelen?
Groet,
JW
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik ga het morgen proberen. Maar één ding is mij nu al helder: in rust vraagt het ding zeer weinig stroom. mede ook gezien de accuspanning. Ga ik morgenochtend meteen weer meten.
Nog wel een vraag over die BSM. Geeft dat ding veel klachten? Lijkt dat een beetje op dat rampzalige zekeringkastje van de XM?
Nog wel een vraag over die BSM. Geeft dat ding veel klachten? Lijkt dat een beetje op dat rampzalige zekeringkastje van de XM?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ Jantje,
Als er geen grote stroom gaat lopen als je de accu los- en weer vastmaakt, zal dat dan ook niet gebeuren als je de A-meter omschakelt waarbij de slaap-stroom kort onderbroken wordt.
Maar in dat geval blijft het wel de vraag of die slaap-stroom hetzelfde blijft, voor en na het kort loskoppelen van de accu en daarna weer vastzetten.
Afijn, als Jan dat morgen heeft uitgeprobeerd, weten we ook dat.
Groet,
JW
Als er geen grote stroom gaat lopen als je de accu los- en weer vastmaakt, zal dat dan ook niet gebeuren als je de A-meter omschakelt waarbij de slaap-stroom kort onderbroken wordt.
Maar in dat geval blijft het wel de vraag of die slaap-stroom hetzelfde blijft, voor en na het kort loskoppelen van de accu en daarna weer vastzetten.
Afijn, als Jan dat morgen heeft uitgeprobeerd, weten we ook dat.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Even twee dingen:JanSr schreef:Weer een stukje raadsel opgelost: Van de tweede multimeter was de zekering stuk. nu vervangen. Toch weer hetzelfde beeld:
Niet in rust, ca 2,8 A. Zodra hij naar rust schakelt, zakt het vrij snel in tot veel lager dan het "voorschrift" van BJG.
Twee keer geprobeerd, twee keer hetzelfde beeld.
Voor wie het filmpje wil zien: https://gofile.me/2JPr2/o7sgUcPCv" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook bij die zeer lage ruststroom reageert de auto keurig op de zapper en de auto ontwaakt uit de slaap.
1. Ik heb geen voorschrift voor een ruststroom gegeven alleen een maximum van 50mA, in de praktijk zit het verbruik afhankelijk van de auto tussen 6 en 20 mA.
2. De meting is niet logisch, hij zakt naar 0,105 A (=105 mA), dan schakel je de meter naar een ander bereik, (moet je dan niet van meetbus wisselen?? anders kan die nooit apart gezekerd zijn
Wat de lexia betreft, als een een C6 (6/14 CAN) uit kunt lezen en een C4 (6/14 CAN) lukt een Ph2 ook, dat je hier dan alleen MM en BVA ziet betekent dan dat de K-lijn werkt. De Lexia kiest dus niet de juiste (6/14 CAN) protocol bij de auto. En bij deze blijkbaar ook niet de lijn 11 die je bij een andere Ph1 wel voor elkaar kreeg. Kies eens een ander type (die wel lukte).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Soms is alleen het contact van de betreffende poot van de obd stekker ingedrukt. Althans zoiets had een forumlid onlangs.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Het hielp bij mij ook eens om hem niet het VIN te laten lezen, maar zelf type auto te kiezen.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Enige nieuwsgierigheid is mij/ons niet vreemd.JanSr schreef:Ik ga het morgen proberen. Maar één ding is mij nu al helder: in rust vraagt het ding zeer weinig stroom. mede ook gezien de accuspanning. Ga ik morgenochtend meteen weer meten.....
Oftewel, wat heeft die meting gisteren opgeleverd?
Groet,
JW
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik ben even nieuwsgierig. Gistermiddag kwam de BSM aan, die gaat er straks in en dan gaan we zien of dat geholpen heeft.
En dus ook de ruststroom meten.
En dus ook de ruststroom meten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Zonet de BSM vervangen: Startte direct zonder starthulpkabels. Dat is al heel wat.
De voorste sigarenaansteker doet het nu ook. En de ruststroom meet ik 0,1 A op het 20A bereik. Dat zit dus tussen 0,51 en 1,49 A,kan dus nog veel te veel zijn.
Nu wordt het tijd om de Lexia er weer aan te hangen. Maar: dan komt dit probleem weer langs:
Nogmaals: Motor, automaat en vering zijn uit te lezen, de rest niet. En dit is de derde C5 prestige waarbij ik dat constateer.
Het zou wel heel raar zijn, als bij drie auto's de pinnetjes in de stekker zouden zijn omgebogen. Dat is ook niet te zien.
Ja, en al twee Lexiakabels heb ik doorgepiept (ik heb een oude en een nieuwe).
De voorste sigarenaansteker doet het nu ook. En de ruststroom meet ik 0,1 A op het 20A bereik. Dat zit dus tussen 0,51 en 1,49 A,kan dus nog veel te veel zijn.
Nu wordt het tijd om de Lexia er weer aan te hangen. Maar: dan komt dit probleem weer langs:
Mijn vraag blijft: Hoe krijg ik bij een (deze) Prestige die communicatiefout er uit?Wat de lexia betreft, als een een C6 (6/14 CAN) uit kunt lezen en een C4 (6/14 CAN) lukt een Ph2 ook, dat je hier dan alleen MM en BVA ziet betekent dan dat de K-lijn werkt. De Lexia kiest dus niet de juiste (6/14 CAN) protocol bij de auto. En bij deze blijkbaar ook niet de lijn 11 die je bij een andere Ph1 wel voor elkaar kreeg. Kies eens een ander type (die wel lukte).
Nogmaals: Motor, automaat en vering zijn uit te lezen, de rest niet. En dit is de derde C5 prestige waarbij ik dat constateer.
Het zou wel heel raar zijn, als bij drie auto's de pinnetjes in de stekker zouden zijn omgebogen. Dat is ook niet te zien.
Ja, en al twee Lexiakabels heb ik doorgepiept (ik heb een oude en een nieuwe).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De Lexia vertoont hetzelfde beeld: Motor, automaat en vering, verder "Geen communicatie".
Bij de motor steeds de melding dat de keuze van de computer niet OK is: "de uitkomsten kunnen onbetrouwbaar zijn."
Volgens de uitdraai van de gegevens van de auto, die ik van JW-C5 kreeg zit er een Magneto Marelli injectiecomputer in.
Daarvan staan er twee in het lijstje op de Lexia:
Ik veronderstel dat de bovenste twee Magneto Marelli zijn. Beide dezelfde melding. Ik krijg wel uitkomsten.
Bij de motor steeds de melding dat de keuze van de computer niet OK is: "de uitkomsten kunnen onbetrouwbaar zijn."
Volgens de uitdraai van de gegevens van de auto, die ik van JW-C5 kreeg zit er een Magneto Marelli injectiecomputer in.
Daarvan staan er twee in het lijstje op de Lexia:
Ik veronderstel dat de bovenste twee Magneto Marelli zijn. Beide dezelfde melding. Ik krijg wel uitkomsten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De toestand draaiend:
[img]???[/img]
Ik krijg nu ineens de melding:
Afbeeldingen mogen maximaal 1024 pixels breed zijn
Ik heb nu bestandjes van minder dan 256k. Ik begrijp het niet meer...
Met Kies Bestand en Toevoegen lukt het ook niet meer.
[img]???[/img]
Ik krijg nu ineens de melding:
Afbeeldingen mogen maximaal 1024 pixels breed zijn
Ik heb nu bestandjes van minder dan 256k. Ik begrijp het niet meer...
Met Kies Bestand en Toevoegen lukt het ook niet meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Aantal pixels verminderen, dat kan met bv Paint.
In het VIN staat de motorcode. Het is een ph2, dat zal een rfj zijn denk ik?
Dan heeft de lexia m dus niet goed herkend.
In het VIN staat de motorcode. Het is een ph2, dat zal een rfj zijn denk ik?
Dan heeft de lexia m dus niet goed herkend.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En aan een lexia valt weinig door te piepen. In het doosje zit een computertje, dat is wel of niet compatibel met deze auto.



