Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik ga iets vertellen in het kort.
op een bepaalt moment ging de motor lopen , bij klanten en op de parking.
zonder dat er iemand bij was.
en de oorzaak was dat er vocht in een stekker zat.
toen zijn wij bepaalde dingen gaan massa sturen in de plaats van plus.
op een bepaalt moment ging de motor lopen , bij klanten en op de parking.
zonder dat er iemand bij was.
en de oorzaak was dat er vocht in een stekker zat.
toen zijn wij bepaalde dingen gaan massa sturen in de plaats van plus.

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Het spijt me heel erg maar dit begrijp ik niet. Als ik lekspanning wil meten, waar hang ik die lamp dan? En waar meet ik uiteindelijk weer?JW-C5 schreef: Je meet dan de spanning op een spanningdeler: 12V > heel hoge weerstand > [meetpunt] > lage weerstand > massa.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227

Als het lekspanning is,....heb je die al gemeten.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Als je de 2 draden die naar de pomp gaan met een lamp verbindt opnieuw meten. Als het een lekstroom is zal de meter 0V aangeven (om en nabij) en zal de lamp niet branden. Als de lamp wel brandt en je meet nog steeds 10,5V is er iets vreemds aan de hand.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Dank je wel jantje1948. Ik heb er vandaag even geen tijd voor maar ik zal deze week eens gaan kijken. Ik houd jullie op de hoogte.

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Net de draden met lamp eraan getest. Lamp werkt niet en 10.69op de draad. Lamp natuurlijk wel eerst getest op de accu. Dat betekend dus lek spanning?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Staat de multimeter misschien nog op Ohm?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Staat die lekspanning er ook met lamp erpp? Dan zou je m toch moeten kunnen zien branden...
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
at lijkt mij ook. Vandaar mijn vraag.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Net de lamp eraan gehangen en de dimlichten aan, draaiende motor en de sproeiers geactiveerd. Lamp gaat gewoon branden.JW-C5 schreef: Dan weet je waar het probleem zit![]()

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Nee wel op voltjantje1948 schreef:Staat de multimeter misschien nog op Ohm?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dan heb je dus 2 defecte pompjes.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dan kan er maar één conclusie zijn, lijkt mij: ook die tweede pomp is defecttijsklok schreef:…..
Net de lamp eraan gehangen en de dimlichten aan, draaiende motor en de sproeiers geactiveerd. Lamp gaat gewoon branden.

Groet,
JW
Edit JW: Jan was me net voor: twee zielen, één gedachte


C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Ja dat lijkt me ook. Die moet dus terug. Maar wel weer wat wijzer. Op die draad staat constant 10,4v gek genoeg.