Pagina 8 van 8

Geplaatst: 23 apr 2007 14:22
door pieter melissen
Harm van Beek schreef:Ietsje lager dus dan mijn 258000 :wink:
maar mij hebben ze er niet van te voren naar gevraagd...

Geplaatst: 23 apr 2007 14:24
door Harm
Maar dan hadden ze vast wel gezegd als ze de kmstand boven de 200k zagen staan: :smt018

Geplaatst: 23 apr 2007 15:56
door pieter melissen
Harm van Beek schreef:Maar dan hadden ze vast wel gezegd als ze de kmstand boven de 200k zagen staan: :smt018
we zullen het nooit zeker weten....

chiptuning

Geplaatst: 18 mei 2007 18:48
door belgainlunatic
ik ben ook wel geintereseerd in verdere ervaringen met chiptuning, ik had vroeger een ZX 1.9TD en nu een C5 2.0hdi break phase1, en ik mis dat ZXje enorm, de eerste meters veel sneller op dreef, en als je maar in de juiste toeren zat kon je heerlijk doortrekken tot over de 4000toeren. De C5 is de eerste meters zeer log, en iets boven de 3000toeren zit er ook al niet veel fut meer in. Ik ben helaas wel een roodlichtrijder, wat moet je anders nog doen op die overvolle belgische wegen.

Re: chiptuning

Geplaatst: 18 mei 2007 18:52
door Ronald
Voor die eerste meters zal een chip je niet veel helpen hoor, je hebt hier het gewicht van de C5 tegen t.o.v. de ZX.
Boven de 3000 toeren is ook niet echt waar je de winst van een chip uithaalt.
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald

Re: chiptuning

Geplaatst: 19 mei 2007 13:16
door pieter melissen
Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald
hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....

Geplaatst: 19 mei 2007 13:28
door Harm
De hele maximum koppelkromme gaat een procent of 20-30 omhoog.

Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.

Geplaatst: 19 mei 2007 14:31
door pieter melissen
Harm van Beek schreef:De hele maximum koppelkromme gaat een procent of 20-30 omhoog.

Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.
dus ook bij weinig gas is er meer ter beschikking...

Re: chiptuning

Geplaatst: 19 mei 2007 16:15
door Ronald
pieter melissen schreef:
Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald
hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....
Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.

Gr. Ronald

Re: chiptuning

Geplaatst: 20 mei 2007 13:28
door pieter melissen
Ronald schreef:
pieter melissen schreef:
Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald
hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....
Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.

Gr. Ronald
http://www.jero.nl/Mainpage/index.html

bij deze club heb ik ooit mijn Xantia laten doen. De koppelkromme stijgt verder door tot het maximale verschil bereikt is bij 2200 toeren of daaromtrent, en daarna blijft het verschil gelijk.
Bij lage toeren is er inderdaad niet veel te merken, maar bij hogere toeren des te meer.

Geplaatst: 20 mei 2007 15:02
door sonnema
ze vragen mij er nog teveel geld voor :?

Geplaatst: 21 mei 2007 04:55
door pieter melissen
sonnema schreef:ze vragen mij er nog teveel geld voor :?
klopt, voor mijn C5 ben ik naar een ander gegaan, 399 ex nu, maar ik geloof dat ik 399 inc. betaald heb.

Re: Yes, heb een chip

Geplaatst: 22 jun 2007 10:39
door Harm
Pieter, waar heb jij het laten doen?