Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Mijn vrouw heeft een aantal jaar geleden een frontale botsing gehad, dus ook de airbags uit etc.
Als er dan iemand meteen belt om te kijken hoe het gaat, of er een ambulance nodig is etc dan is dit wel handig.
Hulpdiensten kunnen dan direct gebeld worden en de juiste locatie kan doorgegeven worden.
Hetzelfde bij pech.
Maar idd, hoever ga je gaan met de info die je krijgt.
Als er dan iemand meteen belt om te kijken hoe het gaat, of er een ambulance nodig is etc dan is dit wel handig.
Hulpdiensten kunnen dan direct gebeld worden en de juiste locatie kan doorgegeven worden.
Hetzelfde bij pech.
Maar idd, hoever ga je gaan met de info die je krijgt.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een beetje moderne auto doet dat al ( SOS knop bij PSA b.v. ) , daar heb je geen bemoeialplug van de ANWB voor nodig ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Daar had ik al over
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Greavous schreef:Dat had ik al in de gaten, ik hou er alleen van bijna overal op te reageren.
Vwb die veilig rijden verzekering, je moet niet de illusie hebben dat je 'beloond' wordt voor veilig rijgedrag. Die paar € korting op de premie kunnen volgens mij nooit iemand motiveren om veilig te rijden. Hoofddoel is gewoon om de schadelast te verlagen -en daarmee de winst van de verzekeraar te verhogen. wat verkocht wordt onder het mom van premie laag kunnen houden.....
Die knop moet je wel zelf indrukken.....Menno schreef:Een beetje moderne auto doet dat al ( SOS knop bij PSA b.v. ) , daar heb je geen bemoeialplug van de ANWB voor nodig ....
En dan nog: hoe vaak komt het voor dat in dit drukke land iemand een ongeluk heeft dat door niemand gezien wordt die hulp kan inroepen (met zijn mobiele telefoon die bijna overal bereik heeft). Het is dus een afweging van een enkeling die alleen is tegen de privacy van grote groepen (maar hoe denk je hier over als je die enkeling bent?). Wat niet wegneemt dat ik die plug niet hoef zoals al eerder gezegd.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee bij het afgaan van de airbags hoef je die knop niet zelf in te drukken...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Die chip in de auto voor de eCall, dat ding dat automatisch belt na een grote klap, is toch al sinds 2015 wettelijk verplicht?
Houdt die ook bij wanneer je waar bent?
Houdt die ook bij wanneer je waar bent?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
En nog even een herhaling van mijn vraag aan AaronKers:
Huh? Hoe hen jij die OBD-aansluiting losgeklikt? Daar heb ik naar gezocht, maar kon het ding niet loskrijgen....AaronKers schreef:ik krijg de kabel toegestuurd volgende week, was iets mis gegaan met verzending
voor nu heb ik de obd aansluiting eventjes losgeklikt uit de houder en tussen de kabels van de bsi gehangen en daarop weer de connector..
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Deze zal pas data doorsturen bij een crash detectie.Citroentje schreef:Die chip in de auto voor de eCall, dat ding dat automatisch belt na een grote klap, is toch al sinds 2015 wettelijk verplicht?
Houdt die ook bij wanneer je waar bent?
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Sinds 1 april 2018. Zie ookCitroentje schreef:Die chip in de auto voor de eCall, dat ding dat automatisch belt na een grote klap, is toch al sinds 2015 wettelijk verplicht?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -mijn-auto
C5club extreme Fan


Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Wordt\is dit een punt voor de apk (maw, als het in het voertuig aanwezig is, moet het werken)?
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
lijkt me sterk aangezien het niets met veiligheid te maken heeft. Niet voor jezelf en zeker niet voor anderen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Daarover kunnen meningen verschillen. eCall kan het verschil maken tussen gewond raken en vervolgens blijven leven omdat je dankzij eCall tijdig werd geholpen, of doodgaan omdat eCall niet goed werkte en hulp 10 minuten te laat kwam. Een puntje van veiligheid lijkt me...H_H schreef:lijkt me sterk aangezien het niets met veiligheid te maken heeft. Niet voor jezelf en zeker niet voor anderen.
Dat hangt af van de datum eerste toelating (DET). Ligt de DET voor 1-1-2018, dan is het geen afkeur maar een reparatieadviespunt. Is de DET 1-1-2018 of later, dan is het afkeur. Zie ook pagina 6 van het blad APK Keurmeester:P+M schreef:Wordt\is dit een punt voor de apk (maw, als het in het voertuig aanwezig is, moet het werken)?
https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... ter-80.pdf




