Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
K tank total en ik rij er t meest mee.
De rijstijl van mij en mn vrouw verschilt niet.
En.... als je zou denken dat t daaraan zou liggen: dan IS HET GEWOON ROMMEL en is het meteen t laatste product geweest dat ik van PSA gekocht heb.
En dan moest mn berlingo er ook last van gehad hebben....
De rijstijl van mij en mn vrouw verschilt niet.
En.... als je zou denken dat t daaraan zou liggen: dan IS HET GEWOON ROMMEL en is het meteen t laatste product geweest dat ik van PSA gekocht heb.
En dan moest mn berlingo er ook last van gehad hebben....
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Alle motoren van alle fabrikanten moeten goed warm gereden worden. En veel kleine stukjes is ook voor dieselmotoren van andere merken niet goed. Dat ligt niet aan PSA. Maar goed, dat lijkt in dit geval niet de oorzaak.
Wel balen voor je, want de 2.0HDi staat over het algemeen juist wel bekend als een goede motor.
Wel balen voor je, want de 2.0HDi staat over het algemeen juist wel bekend als een goede motor.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
hij wordt elke keer goed warm gereden, dat er af en toe eens een kort stukje rijden tussen zit, is natuurlijk niet onvermijdelijk.
Dat de 2.0 een degelijk blok is, was ook mijn gedacht, daarom dat ik bvb ook geen 1.6hdi wou hebben. Dat ie degelijk is blijf ik ook geloven, en dat het "schokkend" probleem uiteindelijk gaat meevallen geloof ik ook, (een sensor? een slecht contact ergens?, ....)alleen blijkt het moeilijk om het perfect op te lossen.
Dat de 2.0 een degelijk blok is, was ook mijn gedacht, daarom dat ik bvb ook geen 1.6hdi wou hebben. Dat ie degelijk is blijf ik ook geloven, en dat het "schokkend" probleem uiteindelijk gaat meevallen geloof ik ook, (een sensor? een slecht contact ergens?, ....)alleen blijkt het moeilijk om het perfect op te lossen.

verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Is de klacht voor en na de reparatie exact hetzelfde?
Nog steeds heb ik het vermoeden dat dit met regenereren te maken kan hebben, maar daarvoor heb ik meer info nodig. Ooit eens lang gezocht naar een dergelijk probleem.
Nog steeds heb ik het vermoeden dat dit met regenereren te maken kan hebben, maar daarvoor heb ik meer info nodig. Ooit eens lang gezocht naar een dergelijk probleem.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
jip, helemaal hetzelfde. Hoewel het nu ook lijkt dat ie bij constante snelheid van +/-80km/u in 5 ook lichtjes "schokt".
Kan goed zijn, dat het met regenereren te maken heeft, maar dan moet de garage het maar uitzoeken. Of je moest bedoelen dat hij op het moment dat ie het heeft juist aan het regenereren is. Maar daar geloof ik niets van, want dan zou ie bvb bij een rit van (ik zeg maar wat) 40km, heel de rit aan het regenereren zijn.
Wat bedoel je met "meer informatie"? Als ik ze voorhanden heb, of kan beschrijven, dan geef ik graag mijn info door.
Kan goed zijn, dat het met regenereren te maken heeft, maar dan moet de garage het maar uitzoeken. Of je moest bedoelen dat hij op het moment dat ie het heeft juist aan het regenereren is. Maar daar geloof ik niets van, want dan zou ie bvb bij een rit van (ik zeg maar wat) 40km, heel de rit aan het regenereren zijn.
Wat bedoel je met "meer informatie"? Als ik ze voorhanden heb, of kan beschrijven, dan geef ik graag mijn info door.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja ik bedoelde echt tijdens regenereren, maar dat is dus niet het geval begrijp ik?
Dit zou zo kunnen zijn als de klacht afwezig is gedurende bepaalde tijd/km en het dan weer eenmalig gedurende een rit ongeveer 15 minuten doet. Daarna weer een hele poos niet enz
Treedt de klacht iedere rit op?
en ook koud of alleen warm?
Dit zou zo kunnen zijn als de klacht afwezig is gedurende bepaalde tijd/km en het dan weer eenmalig gedurende een rit ongeveer 15 minuten doet. Daarna weer een hele poos niet enz
Treedt de klacht iedere rit op?
en ook koud of alleen warm?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
het probleem komt koud en warm voor.
de laatste keren (voor de herstelling) was het gewoon tijdens iedere rit. Het probleem begon toen ook net zoals nu weer het geval is met heel soms schokken en hoe langer de auto er last van heeft hoe vaker het voorkomt.
de laatste keren (voor de herstelling) was het gewoon tijdens iedere rit. Het probleem begon toen ook net zoals nu weer het geval is met heel soms schokken en hoe langer de auto er last van heeft hoe vaker het voorkomt.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Aha, helder. Geen regenereren dus.
Ik zou nu de EGR checken door:
luchthoeveelheid te meten met tester
of door tijdelijk uitschakelen van de egr-klep
Ik zou vervolgens indien geen resultaat het vacuümcircuit nauwgezet controleren.
Maar nu bedenk ik mij dat ik dit ook al eerder heb geschreven volgens mij. (?)
Het blijft natuurlijk een probleem van de garage, maar jij zit er mee.
Ik zou nu de EGR checken door:
luchthoeveelheid te meten met tester
of door tijdelijk uitschakelen van de egr-klep
Ik zou vervolgens indien geen resultaat het vacuümcircuit nauwgezet controleren.
Maar nu bedenk ik mij dat ik dit ook al eerder heb geschreven volgens mij. (?)
Het blijft natuurlijk een probleem van de garage, maar jij zit er mee.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
In de garage beweren ze dat ze de EGR klep vervangen hebben Door een andere. Dat bleek het probleem niet te zijn.
Het vacuumcircuit zouden ze ook gecontroleerd hebben.
Inderdaad, ik zit ermee, en k wil er vanaf! (Van de storing, de auto is verder meer dan goed genoeg!)
Het vacuumcircuit zouden ze ook gecontroleerd hebben.
Inderdaad, ik zit ermee, en k wil er vanaf! (Van de storing, de auto is verder meer dan goed genoeg!)
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Garage gebeld.
K heb t uitgelegd en K mocht er weer eens mee langs komen zodat ze er nog eens mee konden rijden.
Dan kunnen ze t zelfde probleem nog eens vaststellen.
K heb t uitgelegd en K mocht er weer eens mee langs komen zodat ze er nog eens mee konden rijden.
Dan kunnen ze t zelfde probleem nog eens vaststellen.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vervangen is niet hetzelfde als controleren...
het kan dus nog steeds de oorzaak zijn.
het kan dus nog steeds de oorzaak zijn.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Zoals eerder in dit topic geschreven: 'k heb dezelfde of in elk geval vergelijkbare klachten: rond de 1.800 toeren bij zeg maar 'halfgas'. Koude of warme motor lijkt geen verschil te maken.
De soort brandstof lijkt wel verschil te maken: bij gebruik van de duurdere diesels (BP Ultimate, Shell V-Power en dergelijke) komt het schokken duidelijk minder vaak voor. Ben geen techneut op autogebied, maar mogelijke veroorzaker lijkt mij de combinatie van hoeveelheid ingespoten brandstof en hoeveelheid lucht????
De soort brandstof lijkt wel verschil te maken: bij gebruik van de duurdere diesels (BP Ultimate, Shell V-Power en dergelijke) komt het schokken duidelijk minder vaak voor. Ben geen techneut op autogebied, maar mogelijke veroorzaker lijkt mij de combinatie van hoeveelheid ingespoten brandstof en hoeveelheid lucht????

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Soort brandstof maakt geen verschil. K heb inmiddels bij verschillende tankstations getankt.
(was dat het probleem maar, dan kon ik t zelf makkelijk oplossen!)
@BJG: vervangen is idd niet hetzelfde als controleren. Maar ik neem aan dat als ze er een nieuwe inzetten en dan het probleem niet verholpen is dat dan de EGR het probleem niet is. (Maar het kan mss zomaar de buis zijn die de lucht door de EGR jaagt die misschien "verstopt" zit ofzo.... (ik heb echt geen idee....)
(was dat het probleem maar, dan kon ik t zelf makkelijk oplossen!)
@BJG: vervangen is idd niet hetzelfde als controleren. Maar ik neem aan dat als ze er een nieuwe inzetten en dan het probleem niet verholpen is dat dan de EGR het probleem niet is. (Maar het kan mss zomaar de buis zijn die de lucht door de EGR jaagt die misschien "verstopt" zit ofzo.... (ik heb echt geen idee....)
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Juist in de garage geweest....
Natuurlijk was de chef van de garage al naar huis (elke normale mens moet overdag werken, dus ik ben maar meteen na mn werk gegaan, maar blijkbaar is dat al te laat).
Ik begrijp niet goed waarom die er nog eens mee wil rijden, hij doet nog steeds t zelfde als dat ie tot 2 weken geleden deed....
De receptionist ging het morgen met de chef overleggen en dan ging hij me bellen wat ze ermee gaan doen....
Ik ben eens benieuwd....
Natuurlijk was de chef van de garage al naar huis (elke normale mens moet overdag werken, dus ik ben maar meteen na mn werk gegaan, maar blijkbaar is dat al te laat).
Ik begrijp niet goed waarom die er nog eens mee wil rijden, hij doet nog steeds t zelfde als dat ie tot 2 weken geleden deed....
De receptionist ging het morgen met de chef overleggen en dan ging hij me bellen wat ze ermee gaan doen....
Ik ben eens benieuwd....

verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
intussen issie weer binnen geweest.....
ze hebben 1 of andere sensor los gekoppeld om te kijken of het daaraan zou kunnen ligggen.....
Ik zou daarmee 1000-2000km moeten rijden, dat ging allemaal goed.
Maar je hoort me al aankomen.....
Tot als ik 1065km gereden had. Toen had ie het weer (3x meer dan hard voelbaar) Rond de 900km voelde ik het al 1x heel erg lichtjes.
Morgen maar weer es terug gaan....
k ben de tel kwijt, maar volgens mij de 11e of 12e keer

ze hebben 1 of andere sensor los gekoppeld om te kijken of het daaraan zou kunnen ligggen.....
Ik zou daarmee 1000-2000km moeten rijden, dat ging allemaal goed.
Maar je hoort me al aankomen.....
Tot als ik 1065km gereden had. Toen had ie het weer (3x meer dan hard voelbaar) Rond de 900km voelde ik het al 1x heel erg lichtjes.
Morgen maar weer es terug gaan....
k ben de tel kwijt, maar volgens mij de 11e of 12e keer

verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be