C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ha die Ploffie,

Ik wist dat je die al vervangen had. Maar om er zeker van te zijn dat het echt niet aan de KVS lag toch maar vervangen. Ach ja zo 'n sensor kost 15 euro en zat er zo in ;) Heel even leek het er dus op dat het daarmee was opgelost.

Die ecu zit inderdaad geklonken. Zie wel bedrijven op internet die ecu's reviseren zoals nl.ecu-rc.com
Ga daar maar eens informeren. Geen idee wat kan en wat het kost.

:cit4
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
@Ploffie: waarom heb je eigenlijk besloten om die ECU niet op te laten sturen?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Omdat ik dat kreng toch kwijt moest! :mrgreen:
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Zoals eerder beschreven ging mijn auto bij stapvoets rijden (onder de 800-1000) toeren in de noodloop. Even opnieuw starten en alles was weer ok.

Sinds ik de auto heb doet de airco het niet. Deze heb ik eergisteren laten maken. 1 slang was lek. Wat wil nu het geval.....de auto gaat nu direct bij starten al in noodloop (uiteraard met motormanagement storing lampje).
Alleen door het toerental boven de 1000 te houden voorkomt dat hij in noodloop gaat.

hij is uitgelezen en de volgende permanente storingen verschijnen:
P1160
P0597
p1671
p1161

Ter opfrissing: ooit is een lekkage geweest aan de KVS waardoor de koelvloeistof door de bedrading is geperst en zo in de multistekker gekomen. De bedrading is vernieuwd evenals de stekkertjes. Mogelijk is er koelvloeistof via de multistekker in de Ecu gelopen.

Volgens mij zijn er 2 opties:
1. De ECU is de oorzaak van de storing. Deze eerst maar laten checken door Actronics??
2. Het probleem ligt ergens anders maar waar?????????????? :smt198

:cit4
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
P1160 - inlaat spruitstuk
P1161 - gaskleppositiemotor
P0597 - Fout in koelthermostaat, draadbreuk, kortsluiting, slecht contact.

De meeste verwijzen dus naar je gasklephuis. Ik heb dit gevonden toen ik zocht naar P1671:

Deze is interessant: De kabelboom tussen BSI en gasklephuis vervangen en probleem opgelost!
Gasklephuis problemen
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Probleem is nu definitief opgelost.

Het bleek idd. de koelvloeistof temperatuur sensor te zijn die lekte op de kabelboom. Na het vervangen van de complete kabelboom is het probleem opgelost.

Bedankt voor jullie hulp.

Groet, Reinier
De wat?

:mrgreen:
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De koelvloeistoftemperatuursensor? Wat is dat voor een ding? :smt203
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:lol:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
:D
De draden van de KVS en de stekkertjes zijn vervangen. Ik verwacht eigenlijk niet dat het aan de kabelboom ligt.

Is het niet het verstandigst eerst ECU te laten checken bij actronics.
Indien deze defect blijkt doordat hij is aangetast door koelvloeistof dan nieuwe (2e hands) ecu en bsi en contactslot e.d laten monteren.
Indien de Ecu niet defect is dan nieuwe kabelboom overwegen?

Wat ik niet snap is dat zo'n ECU niet uitwisselbaar is. Zou toch erg handig zijn om even een andere ECU te proberen om te zien of de storing wegblijft. Ach ja...

:cit4
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Grijze Activa schreef:http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=139293

Lijkt op jouw klacht, geen oplossing gepost nog helaas.
De oplossing lees ik net. Hij is in mei dit jaar gepost.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=139293" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus idd kabelboom en/of computer
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Het enige nieuwe ten opzichte van de oude storing is dat hij nu ook al bij stationair draaien/starten gelijk in de noodloop floept. Zolang ik toerental boven de 1000 hou dan gaat alles goed.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
mausab schreef: Wat ik niet snap is dat zo'n ECU niet uitwisselbaar is. Zou toch erg handig zijn om even een andere ECU te proberen om te zien of de storing wegblijft. Ach ja...
In de ECU zit ook de startblokkering.
Je zou het een dief dan wel errug makkelijk maken.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Daar zit wat in. Maar toch vind ik het jammer ;)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
GW-tje schreef:P1160 - inlaat spruitstuk
P1161 - gaskleppositiemotor
P0597 - Fout in koelthermostaat, draadbreuk, kortsluiting, slecht contact.

De meeste verwijzen dus naar je gasklephuis. Ik heb dit gevonden toen ik zocht naar P1671:

Deze is interessant: De kabelboom tussen BSI en gasklephuis vervangen en probleem opgelost!
Gasklephuis problemen
Dus eigenlijk eerst kabelboom en als dat niet werkt Ecu vervangen?
Enig idee wat zo'n kabelboom kost?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nee, dat zul je moeten informeren bij de dealer. Bel eens met Johan Oldenhage......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Plaats reactie