Pagina 8 van 15

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 14:41
door Klaverblaadje
exroosje schreef:Die anti piep plaatjes kun je ook bij de ph1 plaatsen. Echter ook bij de ph2 kunnen de klauwen vast gaan zitten waardoor blokjes scheef afslijten. De plaatjes zorgen ervoor dat je dat niet zo gauw merkt.
Bij mijn ph2 zijn de achterremmen al weer eens helemaal schoongemaakt en ingevet.
Persoonlijk ervaring leert mij dat dit bij de Ph2 al na 2 jaar of bij de 60.000km beurt preventief gedaan moet worden.
Bij 90/100.000km is het te laat.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 20:00
door Roman
gvwijnen schreef:nee dat is net het probleem, eens de bank nee ligt kan je de stoel niet meer goed achteruit zetten, ik heb nu nog gelukt dat ik niet supergroot ben (190cm ongeveer) en dat de soelen goed te verstellen zijn (zitten klinken) zodat ik toch nog vrij comfortabel kan zitten. Maar handig is het toch niet. Persoonlijk vind ik dit een van de grootste nadelen. Ik rij regelmatig met de fiets en die vliegt dan in de koffer, dus dan moet de bank neer.
er zijn trouwens nog wel meerdere wagens die er last van hebben (bvb toyota rav4 die hier thuis ook staat)
dat was bij de ph2 niet anders hoor... ;)

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 20:13
door gvwijnen
Zou best kunnen, zoals ik al zei zijn er wel meerdere modellen/merken die daar last van hebben. ;)
Al een geluk dat je de bank kan neerklappen, de duitse vriendjes laten je daarvoor bijbetalen :smt017

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 20:39
door js
Bossinkje schreef:olg
Peter de hele Grote schreef:Grote afschrijving kan je voorkomen door de auto 2de hands te kopen. scheelt een groot bedrag!
We hebben onze C5 tweedehands gekocht, ongeveer 2 jaar geleden. Kostte toen 8500 euro geloof ik.. Nu issie nog ongeveer 3000 euro waard als je hem inruilt, en voor de verkoop 5000..
Kijk bij de koerslijst anwb wat je inruil prijs is niet schrikken.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 21:36
door JW-C5
gvwijnen schreef:Zou best kunnen, zoals ik al zei zijn er wel meerdere modellen/merken die daar last van hebben. ;)
Al een geluk dat je de bank kan neerklappen, de duitse vriendjes laten je daarvoor bijbetalen :smt017
Dan heb ik kennelijk altijd Cit's gereden die daar géén last van hadden.
De DS Break had dat niet, de GS Break ook niet, net zo min als de BX dat had en ook mijn Xantia's Break niet. Zelfs de Saxo van mijn wederhelft heeft hier geen last van.....

Als geschreven, ik ga dat bij de Tourer uitproberen. Voor mij is dit een zeer essentieel punt :idea:

Groet,
JW

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 11 feb 2010 23:53
door EvilTwin
JW-NHS schreef:
EvilTwin schreef:En hoe is dat nu ooit als een (electronisch) kwaaltje te qualificeren :roll:
Wat bedoel je daarmee, waarop is dit een reaktie?
Dit draadje is begonnen als een inventarisatie van electronische problemen, op zichzelf al een afsplitsng van een algemeen klaagtopic, vervolgens samengevoegd met een ander klaagtopic.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 12 feb 2010 00:05
door JW-C5
Aha, dat had ik even niet meegekregen.
Maar ja, ik ben ook nog maar kort op dit forum, dus weet ik nog niet alles, zeker niet de ontstaansgeschiedenis van dit soort zaken ;)

Groet,
JW

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 12 feb 2010 09:22
door Maarten
js schreef:Kijk bij de koerslijst anwb wat je inruil prijs is niet schrikken.
Mijn ervaring is dat die koerslijst lang niet altijd juist is.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 12 feb 2010 10:53
door Marc
Koerslijsten zijn richtlijnen. Uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft. En wat inruil betreft is het natuurlijk van belang wat je terugkoopt.

Maar wat volgens mij wel standaard is, is dat auto's boven de koerslijst prijs worden aangeboden en een inruilbod standaard lager is dan de koerslijst.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 12 feb 2010 11:00
door Maarten
Vooral bij de grote diesels is de koerslijst te optimistisch: aanbod is nu groot, vraag laag en dat reflecteert zich niet zo heel snel in de koerslijst.

Overigens; terugkomend op kwaaltjes: het ontbreken van gasveren van de motorkap (ph3) een kwaaltje noemen? Als dat alles is, dan valt het wel mee :lol: al vind ik het persoonlijk echt helemaal geen punt als het een gewoon stangetje is hoor.

Wel een onhandig kwaaltje: gekraak in de deurrubbers (komt toch af en toe terug, dus weer vaseline smeren) en slecht oprollen gordel. Maar dat zijn misschien meer irritaties dan kwaaltjes.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 12 feb 2010 11:08
door EvilTwin
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... schrijving" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 06 mar 2010 23:12
door biebie
Kan hier mijn persoonlijke waslijst aan toevoegen, incl de fouten die ik net heb ontdekt op de facturen van de vorige eigenaar die wel zo slim was om ze pas later op te sturen na lang aandringen.

-Gekraak in de luisprekers, 3x vervangen en nagekeken, probleem nog steeds aanwezig
-Vervangen van modulator niveausonde
-Piepende remmen, nog steeds aanwezig ondanks vervangen!!
-Defect injectiesysteem wegens storing emissie
-Intercooler defect en vervangen
-Bagage-afdekrol doet het niet meer, nieuwe vervangen
-Deurvak valt er steeds uit, vervangen
-Achterruit defect, nieuwe wisserarm en blad, alles vervangen op eigen kost op 18/12/2006 = 486euro! ondanks volledig vervangen weer defect binnen de 2 jaar = gemeld aan citroen maar weigeren er iets aan te doen binnen garantie! = zelf kosten dragen van vervangen voor de 2de keer van heel het mechanisme! Schandalig! Resultaat: doet het nog steeds niet!
-Stuurkogel en moer, vervangen
-Accu regelmatig vervangen, reeds 4x! hoe kan dit??
-Parkeersensor vervangen, regelmatig storingen
-Bandensensor breekt spontaan af in garage zelf! bij het oppompen van de band
melding dat er dan 4 x nieuwe sensors op moeten geplaatst worden om de sensors te behouden, kostprijs 500euro
-Stootrubbers verdwenen achteraan, vervangen (er rijden meer auto’s zonder dan met!)
-Swirl-klep vervangen wegens afgebroken (komt vaak voor)
-Wibbelende lederen stoelen: beide vervangen is enige mogelijkheid! (bekend bij eigenaars)
-Ramen die haperen. (gekend euvel)
-Kofferdeksel gaat niet meer volledig open: pompen vervangen
-Wagen zakt soms: heel hydrolisch systeem vervangen: méér dan 1000euro. (gekend probleem)
Laatste probleem:
-Startproblemen: auto start niet meer, zekering gesprongen. Oorzaak onbekend. Vermoeden dat het accu is dus opnieuw vervangen in de hoop dat het dat is.


Iemand meer? :D

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 06 mar 2010 23:50
door ms-c5
Ik moet het af kloppen, maar tot nu toe alleen een schakelaar vervangen op de versnellingsbak, en de achter uit rij sensoren hebben wel eens kuren, maar dat is meestal na het wassen, dus ik vermoed vocht op de sensoren.

Voor de rest nooit iets bijzonders mee gehad, ik ben wel blij met deze :smt023

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 07 mar 2010 00:13
door Duck
-meest rare was de afsluitdop van mijn diesel tank die gescheurd was
-roest op handremkabel geheel moeten veravngen

voor de rest 50k geen problemen

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 07 mar 2010 07:19
door Klaverblaadje
biebie schreef:Kan hier mijn persoonlijke waslijst aan toevoegen, incl de fouten die ik net heb ontdekt op de facturen van de vorige eigenaar die wel zo slim was om ze pas later op te sturen na lang aandringenIemand meer? :D
Als ik die lijst zo bekijk heb ik niet zoveel vertrouwen in die dealer, ik denk dat ze die klant beschouwden zoals een boer naar zijn beste melkkoe kijkt.