Pagina 8 van 11

Re: Re:

Geplaatst: 19 aug 2007 11:25
door Harm
Ronald schreef: Het leukste blijft toch op een rustige, vroege zondagmorgen bij een tolstation vol gas weg te gaan in manueel 1 en dan vooral niet zelf handmatig opschakelen. Bij 120 ging de bak naar z'n 3 en bij 180 naar z'n 4, daarna vond ik het wel mooi geweest, terug naar de 150.
Jaaaaa, ik cruis dan op 150, en vanaf 30 kan ik de cc weer aanzetten, na een tolpoort....Smullen!

Je moet soms wel laveren tussen al die tragere idioten

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 15 sep 2007 17:32
door Harm
Op verzoek gesplitst....


De break van C5BreakExclusiveV6 staat verder hier

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 26 sep 2007 18:31
door Ronald
Vandaag na ruim 22.000 km, waarvan 18.500 op LPG de 150.000 beurt laten doen. (ben bezig de auto weer een beetje terug te brengen op het 30k schema).
Nu was de vorige beurt, toen ik hem net had, al niet zo spannend, bij deze beurt was er echt niks te beleven. Sapje en filtertjes.
Nog steeds geen meldingen, storingen of wat dan ook.
Wordt een saai draadje, maar ik vind het best zo.
[EDIT] ik kan de volledige 30k rijden zonder de (dunne 5w30) olie bij te vullen.

gr. Ronald

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 26 sep 2007 18:41
door Harm
Gut, ondanks mijn ritje in F.?

Mooi toch, wou dat mijn draadje zo saai was.... :smt023

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 26 sep 2007 19:35
door Wimmie
Fijn hoor, zo'n saaie auto :smt023

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 27 sep 2007 11:13
door Menno
Afbeelding

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 07 jan 2008 19:12
door Ronald
[UPDATE]

Oh rampspoed ! Ik heb een melding gehad! (blijkt het achteraf toch nog een echte C5 te zijn).

3 weken terug al: "Storing emissiesysteem". Ik denk dat dit de RT3 variant is van de ons welbekende uitlaatgasstoringsmelding.
Ik weet hoe het komt. Ook als de motor koud is dan schakelt de 4bak automaat nogal snel op naar hoge versnellingen, denk aan 50 in z'n 4 bij een V6. Met LPG is dat niet altijd een plezier, de motor wil dan een beetje gaan bokken. Dit was al bekend en ook hier gemeld. Oplossing: gewoon even de eerste paar km's in z'n 2 houden en geen probleem, ook gedocumenteerd hier.
Maar goed 3 weken terug was het toch echt dik onder 0 en ik was een paar keer even te haastig. Bok-bok een paar keer, en de kenners weten het al: het interne tellertje voor de foutmelding loopt dan snel op....tot het de limiet heeft bereikt en dan is het PING en de melding.
Nou laat ik me daardoor niet meer gek maken en zolang de auto gewoon goed loopt, rijd ik dat tellertje wel weer terug naar 0.
De afgelopen twee vakantie gehad, dus geen woon-werk gedaan, maar wel een keer Maastricht op en neer. De melding ging niet weg, wat normaal na 3-5 dagen rijden toch wel gebeurd zou zijn.
Vandaag had ik me voorgenomen toch maar even naar Johan te rijden, want 3 weken is toch wel erg lang.
Vanmiddag om 3 uur bij me werk weg om langs Johan te gaan. Wat zie ik? Niks meer. Service lampje uit, geen melding meer, alles weg.
Ik zweer het je, deze auto is bang voor mij, heel bang. En terecht. :smt141

Gr. Ronald

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 26 mar 2008 10:32
door Harm
En?

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 26 mar 2008 10:45
door Citroënnetje
Ronald schreef:........alles weg.
Ik zweer het je, deze auto is bang voor mij, heel bang. En terecht. :smt141.....
Voor jou of JO? :mrgreen:

Re: Project: Koken voor zes

Geplaatst: 26 mar 2008 17:39
door Ronald
[UPDATE]
Ik had met een update willen wachten tot 2 april, dan heb ik de auto precies een jaar. Maar goed wat kan me in dat weekje gebeuren ? (hij die de goden verzoekt zal....)
De melding is niet meer teruggekomen. Nadat 4 weken geleden de thermostaat vervangen is, is de bron van de melding ook een stuk minder. Daar kan ik me het volgende bij voorstellen: Als de termostaat te vroeg open gaat, gooit tie niet alleen het koelcircuit open waardoor de boel nog kouder wordt/blijft, maar hij geeft misschien ook een seintje aan de ECU dat de motor warm is. De ecu stelt de virtuele benzineinjectie bij, de gascomputer neemt die signalen over en past de gasinjectie bij en dus bokken.

Voor de liefhebbers wat statistieken over de periode dat ik haar heb (1 jaar):
Km´s gereden: 35.857
Brandstof verstookt (B+G): 4541,49 liter
Gemiddeld verbruik: 1 op 7,89
Afschrijving: 3000 euro
Brandstof: 3103 euro
Wegenbelasting: 862 euro
Verzekering all-risk: 989,22 euro
Onderhoud inclusief 3 banden, thermostaat en 6 bougies: 1475,04
Kosten per km 0,26 euro
Dat is volgens dezelfde rekenmethode 0,02 meer dan mijn Mooie Groene op gas.
Olieverbruik: net geen 30.000km van max naar min, 1/2 litertje erbij.
Kortom, ik ben super tevreden met wat toch begon als een flinke gok.

Gr. Ronald

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 26 mar 2008 18:07
door EW
drie banden? Lekje? of de reserveband in gebruik genomen?

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 26 mar 2008 18:09
door Ronald
Ringtank, geen plaats voor...

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 26 mar 2008 18:13
door EW
Dus inderdaad het reservewiel in gebruik genomen.



Ik heb het meestal wel in de kofferbak liggen. Maargoed, break hè!

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 11 aug 2008 21:33
door Ronald
UPDATE

Vandaag de 180.000 beurt laten doen en tegelijkertijd de zelf gereden grens van 50.000 gepasseerd.
Weer niks anders dan sapjes en banden. In de de laatste 50.000 alleen maar de thermostaat van de motor vervangen.
Banden gingen wel hard dit keer, alle 4 onder de 3mm in 40.000 km tijd. Nouja zal wel aan het extra gewicht van de gasinstallatie liggen :lol:
Nog steeds dik tevreden dus.

gr. Ronald

Re: Project: "Koken voor zes"

Geplaatst: 12 aug 2008 10:55
door exroosje
Thermostaat vervangen lijkt wel een wondermiddel.

Bij mij heeft het ook de uitlaatgasstoringen deifnitief verholpen (knok knok altijd afkloppen met een citroen...).