Forumregels
Huishoudelijke mededeling: berichten worden automatisch na 90 dagen verwijderd!

C5club Bikkel

Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Ik kwam dus zojuist deze advertentie tegen;
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... p-nieuwe-a
Is dus nu een foutje of werkelijk waar? Voor nog geen 2 mille rijd je in een prachtige C6?
De aanbieder schrijft dat de auto zich in een goede staat bevindt en prima rijdt.
Ik vind dit wel bizar weinig geld voor C6 alhoewel ik natuurlijk besef dat dieselauto's in de handel weinig tot niets meer waard zijn.
Wat denken jullie?
Zou dit echt wel een keer een jaartje willen rijden.
Wel even slikken wat betreft mrb natuurlijk.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... p-nieuwe-a
Is dus nu een foutje of werkelijk waar? Voor nog geen 2 mille rijd je in een prachtige C6?
De aanbieder schrijft dat de auto zich in een goede staat bevindt en prima rijdt.
Ik vind dit wel bizar weinig geld voor C6 alhoewel ik natuurlijk besef dat dieselauto's in de handel weinig tot niets meer waard zijn.
Wat denken jullie?
Zou dit echt wel een keer een jaartje willen rijden.
Wel even slikken wat betreft mrb natuurlijk.

C5club Newbie

Auto: C5 exclusieve
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 309000
Kleur: Gris fulminator
De mrb is op jaarbasis al duurder dan de aanschafprijs
bovendien nog import ook,of de kilometerstand dan klopt is nog de vraag,ik zou mijn vingers er niet aan willen branden.goedkoop is vaak duurkoop.

C5club Bikkel

Aanbieder krijgt wel goede reviews. Auto heeft 315000km en dat lijkt dan wel te kloppen aangezien het interieur nog in een zeer nette staat is.
Bij een Volvo met die km.stand ziet zo'n interieur er echt wel anders uit kan ik je vertellen uit eigen ervaring. Dan zijn alle plastics vergaan, stoelvullingen uitgezakt, bekleding gescheurd, hemeltje zakt in elkaar en stuurwiel waarvan het leer volledig is verdwenen.
Het zal dan wel echt zo zijn dat een diesel niets meer waard is vanwege de torenhoge mrb.
Maar ach, een jaartje de roverheid sponsoren en in ruil daarvoor zo'n mooie C6 diesel rijden moet dan maar. De prijs ligt zo laag en de auto wordt bijna gratis aangeboden. Alleen al met het geld dat je bij aankoop bespaart financier je een jaar lang mrb.
Bij een Volvo met die km.stand ziet zo'n interieur er echt wel anders uit kan ik je vertellen uit eigen ervaring. Dan zijn alle plastics vergaan, stoelvullingen uitgezakt, bekleding gescheurd, hemeltje zakt in elkaar en stuurwiel waarvan het leer volledig is verdwenen.
Het zal dan wel echt zo zijn dat een diesel niets meer waard is vanwege de torenhoge mrb.
Maar ach, een jaartje de roverheid sponsoren en in ruil daarvoor zo'n mooie C6 diesel rijden moet dan maar. De prijs ligt zo laag en de auto wordt bijna gratis aangeboden. Alleen al met het geld dat je bij aankoop bespaart financier je een jaar lang mrb.

C5club Newbie

Auto: C5 exclusieve
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 309000
Kleur: Gris fulminator
Tja zo kan je het ook bekijken natuurlijk, blijft een gok,pakt die goed uit dan Heppie in ieder geval een jaartje luxe gezweefd er vanuit gaande dat de bolletjes goed zijn natuurlijk

C5club Bikkel

Ben trouwens afgelopen woensdag bij deze C6 wezen kijken;
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... te-control
Best wel een mooi exemplaar met relatief weinig km's. De laatste jaren schijnt deze in onderhoud te zijn geweest bij Johan Oldenhage. Dat in combinatie met rondom dure Michelin banden is natuurlijk al een goed teken.
Motor draait dan ook prachtig mooi en auto zag er netjes uit op een plekje na waar de blanke lak los laat. Maar dat laatste stond dan ook keurig aangegeven in de advertentie. Ook een vriendelijke nuchtere verkoper.
En wat rijdt zo'n ding prachtig zeg. Zo soepel en ultra comfortabel. De uitspraak ''een vliegend tapijt'' is hierop echt van toepassing. Kan je eigenlijk niet laten staan voor dat geld.
Aan de andere kant loopt mijn C5 1.6 THP ook nog steeds uitstekend. Ja, het kan dus echt met een THP.
Woensdag vanaf Twente over de A31 naar Emmen gereden. Wat een droomweg is dat. Nauwelijks verkeer, prima asfalt en kaarsrecht. Dan heb je de kans de THP ff lekker de sporen te geven wat deze erg waardeert en pas echt goed tot zijn recht komt. Enkel Aral 102 oktaan tanken, en om de 10k de olie verversen helpt dus echt om zo'n motor in goede conditie te houden.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... te-control
Best wel een mooi exemplaar met relatief weinig km's. De laatste jaren schijnt deze in onderhoud te zijn geweest bij Johan Oldenhage. Dat in combinatie met rondom dure Michelin banden is natuurlijk al een goed teken.
Motor draait dan ook prachtig mooi en auto zag er netjes uit op een plekje na waar de blanke lak los laat. Maar dat laatste stond dan ook keurig aangegeven in de advertentie. Ook een vriendelijke nuchtere verkoper.
En wat rijdt zo'n ding prachtig zeg. Zo soepel en ultra comfortabel. De uitspraak ''een vliegend tapijt'' is hierop echt van toepassing. Kan je eigenlijk niet laten staan voor dat geld.
Aan de andere kant loopt mijn C5 1.6 THP ook nog steeds uitstekend. Ja, het kan dus echt met een THP.

Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Mijn 508 THP draait op V-power en oliewissel + spoeling + bougies elke 10K, nog steeds als een zonnetjeCitroenfan39 schreef: ↑03 okt 2025 14:04 Aan de andere kant loopt mijn C5 1.6 THP ook nog steeds uitstekend. Ja, het kan dus echt met een THP.Woensdag vanaf Twente over de A31 naar Emmen gereden. Wat een droomweg is dat. Nauwelijks verkeer, prima asfalt en kaarsrecht. Dan heb je de kans de THP ff lekker de sporen te geven wat deze erg waardeert en pas echt goed tot zijn recht komt. Enkel Aral 102 oktaan tanken, en om de 10k de olie verversen helpt dus echt om zo'n motor in goede conditie te houden.

C5club Bikkel

Dat helpt inderdaad wel echt om de motor in goede conditie te houden. Alhoewel je er echte defecte zoals een kapotte turbo er niet mee voorkomt natuurlijk. Ik voeg ook regelmatig een flesje Liqui Moly Motorsystemreiniger toe op een volle tank. Daarna draait de motor subjectief ook fijner.
Wel ben ik binnenkort toe aan een nieuw kleppendeksel. De huidige zweet aardig wat olie.
Wel ben ik binnenkort toe aan een nieuw kleppendeksel. De huidige zweet aardig wat olie.
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Ik gooi er elke 5000km dit spul in van Liqui Moly, speciaal directe benzine injectie, ergens in de PSA documentatie refereert men naar dit spul, met de opmerking om absoluut niets anders te gebruiken.
Pro-Line Direct Injection Cleaner
Pro-Line Direct Injection Cleaner