Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Hallo luitjes
ik wou graag de rechtse motorsteun vervangen en voor mij is dit de eerste keer aangezien de garage pas achter vijf weken tijd heeft wil ik dit zelf gaan doen iemand tips waar ik op moet letten alle hulp is welkom
dit betreft de dragende steun en had begrepen dat ik met een krik de motor moet ondersteunen
maar zag laatst hier op het forum dat iemand een tool had gemaakt zodat de motorblok niet kantelt is dit noodzakelijk
het betreft een HDIF 2.0 bouwjaar 2007
gr Mart
ik wou graag de rechtse motorsteun vervangen en voor mij is dit de eerste keer aangezien de garage pas achter vijf weken tijd heeft wil ik dit zelf gaan doen iemand tips waar ik op moet letten alle hulp is welkom
dit betreft de dragende steun en had begrepen dat ik met een krik de motor moet ondersteunen
maar zag laatst hier op het forum dat iemand een tool had gemaakt zodat de motorblok niet kantelt is dit noodzakelijk
het betreft een HDIF 2.0 bouwjaar 2007
gr Mart

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Topic mag gesloten worden heb de motorsteun vandaag vervangen en had zelf al een tool gemaakt om de blok op zijn plaats te houden
gr Mart
gr Mart
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Fijn dat het gelukt is!
Ben benieuwd naar je tool.
Ben benieuwd naar je tool.
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.

Berichten: 589
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Heb je ook de steun rechtsonder bekeken?
Als de bovenzijde slecht is, is het onder vaak niet veel beter en deze voorkomt juist het kantelen v.d. motor.
Als de bovenzijde slecht is, is het onder vaak niet veel beter en deze voorkomt juist het kantelen v.d. motor.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
klopt maar die ga ik van de week eens bekijken ben al tevreden dat ik nu met een stuk minder lawaai rijd en het lijkt mij een heel stuk minder werk om die te vervangen heb nu de bodemplaat er nog niet onder
gr Mart
gr Mart
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Je hebt een hulpstuk nodig, om de oude eruit en de nieuwe erin te persen.