Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Ik ben op zoek naar 2 revisiesets voor de veercilinders achter van mijn C5 break ph2.
Volgens mijn (franse) garagist zijn die niet meer te koop en nieuwe cilinders ook niet.
2e hands cilinders lijkt me kansloos.
Ik heb lang geleden voor mijn ph1 break gewoon alles bij de citroen dealer in nl kunnen kopen.
Ik snap dat onderdelen schaars worden maar een setje o ringen moet toch te vinden zijn.
Ik vind op internet iets bij bx parts maar twijfel of dit klopt
Zeker nu ik onlangs de veringpomp heb vervangen voor een gereviseerde(diepte investering) zou het prettig zijn om deze reparatie goedkoop te houden.
Volgens mijn (franse) garagist zijn die niet meer te koop en nieuwe cilinders ook niet.
2e hands cilinders lijkt me kansloos.
Ik heb lang geleden voor mijn ph1 break gewoon alles bij de citroen dealer in nl kunnen kopen.
Ik snap dat onderdelen schaars worden maar een setje o ringen moet toch te vinden zijn.
Ik vind op internet iets bij bx parts maar twijfel of dit klopt
Zeker nu ik onlangs de veringpomp heb vervangen voor een gereviseerde(diepte investering) zou het prettig zijn om deze reparatie goedkoop te houden.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb er nog op zolder liggen , maar ik weet niet welke het zijn met een dikke of dunne leiding .
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Oeps, kan ik zo niet zeggen.
De auto is van 2007, mss dat de experts op dit forum hier iets over kunnen vertellen.
Zou top zijn als dit zou werken.
De auto is van 2007, mss dat de experts op dit forum hier iets over kunnen vertellen.
Zou top zijn als dit zou werken.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Hoe dik is de leiding die eraan komt .
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daar zit een systeem in. Wat ik niet snap.
Ik heb identieke cylinders gehad met verschillende dikten aansluiting. Misschien omdat dat allemaal voor een break was.
Ik heb identieke cylinders gehad met verschillende dikten aansluiting. Misschien omdat dat allemaal voor een break was.
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Ok, maar het gaat om de o ringen van de zuiger/cilinder.
Heeft dat iets te maken met de diameter van de leiding.
Ik ga morgen iig met een schuifmaat de leiding op meten.
Heeft dat iets te maken met de diameter van de leiding.
Ik ga morgen iig met een schuifmaat de leiding op meten.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Je hebt de gewone vering , en de vering met sportstand , ik kan op de naam niet komen .
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Hydra-Actief 3 (Standaard/Gewoon)
Hydra-Actief 3+ (Met sportstand, extra comfort en meestal gezeik mee)
Hydra-Actief 3+ (Met sportstand, extra comfort en meestal gezeik mee)
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Ik heb de sportstand versie.
Nog geen dikte vd leiding opgemeten.
Nog geen dikte vd leiding opgemeten.
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Dikte van de leiding is 12mm.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die heb ik nog , die komen van een PH 1 volgens mij die hetzelfde , die hebben iets van een 120 000 km gedaan .
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 756
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik zou adviseren om geen gebruikte ringen te monteren, gemiddeld gezien moet je ze al om de 5 a 6 jaar vervangen mits geen krassen op de cilinder (deze snijden de ringen zo weer stuk) en de kans is aanwezig als ze al even liggen de ringen hard geworden zijn en zo weer gaan lekken.
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Neem aan dat dit hele veercilinders zijn gezien de vraag van de aansluit leiding diameter?
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 756
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
TS vraagt om een revisieset vandaar dat ik er vanuit ga dat die de ringen wilt gebruiken ervan.
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

