V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2009 21:18
Auto: C5 Break 3.0 V6 24V BVA6 Exclusive
Opties: Leder, JBL/Clarion 6CD, open dak, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10388
Productienummer: 10240
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 104650
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rhoon
V.I.P.
V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door peje57 »

Nou mannen,

petje af! :smt023 'K heb geen garage, maar wel een kapotte ADAL (rechtsachter) vorige week reed ik over zo'n fijn drempeltje in de straat, hoorde een kloenk achter en nu staat m'n stuur scheef naar links. :smt017
Was bij m'n vorige dame ook. Ben toen Bij JO heel fijn (en snel) uit de brand geholpen.
Ga ik nu maar weer eens contact mee opnemen... :smt198
moet ook nog nieuwe DS hebben, is 10jaar, nog niet de km's (125700)
Kan ze d'r weer 10 jaar tegen... :smt190
C5 Break Exclusive 3.0 24V BVA6 gris Fulminator met alles d'rop en d'ran (2005)
HD Electra Glide FLHT 2007 Pacific Blue Ocean
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:45
Auto: C5 Break
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 294000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Lelystad
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: Operatie adal

Bericht door Foucinq »

Als je stuur scheef staat zou ik denk ik eerst de ophanging/stuurinrichting is nakijken aan de voorzijde :mrgreen:
Renault 4 '86 Renault 5 '83 Vw kever 68' Vw kever '74 Vw lt28 '78
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door JW-C5 »

Als door een slechte ADAL de auto gaat rijden als een krab, zal je dat moeten corrigeren door je stuur te verdraaien.
En dus staat je stuur dan scheef als je rechtuit rijdt :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Re: Operatie adal

Bericht door Herman »

Dat hoe verder een ADAL verslijt, hoe meer invloed het heeft op de uitlijning of hoe schever het stuur gaat staan. :smt089
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: Operatie adal

Bericht door Willyb »

Zo, ik ben er ook maar aan begonnen om de ADAL's links en rechts te vervangen en het is gelukt.
Om 12.00 begonnen en om 18.00 klaar . Ook remklauwen gerepareerd door plaatjes er op te schroeven zodat de blokken er niet uitvallen ( hier in het forum ergens gevonden ).
De lagers zagen er miserabel uit. De cups er met de oude truk er uit gehaald ( rups er in lassen) ( dit had ik ook al eens gedaan met mijn CX)
De bouten van de stabilisator stang zaten belachelijk vast, maar ik heb ze los.
De dame veert weer heerlijk :citrofiel
Groetjes Willy B. :smt193
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2009 21:18
Auto: C5 Break 3.0 V6 24V BVA6 Exclusive
Opties: Leder, JBL/Clarion 6CD, open dak, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10388
Productienummer: 10240
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 104650
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rhoon
V.I.P.
V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door peje57 »

Hallo mannen, :cit2

in dit geval had Foucinq gelijk. :smt038 Vandaag m'n dame weer opgehaald bij JO.
Adals nog redelijk, voorste draagarmrubbers versleten!!
2 nieuwe armen eronder, rijd weer recht als een pijl uit een boog. :smt190

DS vervangen + de nokkenasverstellers, bleken goed lek. DS draai zowat in een oliebad....
waterpompje meegenomen..... :smt023

rijdt weer muisstil en veeeeeel zuiniger..(volgens boordcomputer) van 1:8 met lekke stellers
naar 1:11 met nieuwe, bij 110 km/u op snelweg....

Weer een uitermate perfecte service van JO en z'n mannen!!! :smt193 :smt023 :smt023

Oh ja, kreeg zo'n halve V6 mee als leenauto (C1) : wit met sportstrepen....

gaaf bakkie hoor, nix mis mee! m'n zoon zag het wel zitten. :smt198 .... :| moet nog 2,5 jaar wachten :lol: .
C5 Break Exclusive 3.0 24V BVA6 gris Fulminator met alles d'rop en d'ran (2005)
HD Electra Glide FLHT 2007 Pacific Blue Ocean
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: Operatie adal

Bericht door Menno »

Zag je auto staan bij Jo, mooie voiture :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Re: Operatie adal

Bericht door Herman »

Mooi Peje57 dat het weer opgelost is.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door akooiman »

Beste investering gedaan Peje57, maar zeker de moeite waard.

Voor toekomstige generaties(inflatie niet meegerekend), wat kost een DB wissel voor een V6 bij de Dealer?
Zeg maar André
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: Operatie adal

Bericht door WackoH »

Net koppeling en distributieriem vervangen. Vandaag hoorde ik meerdere keren een duidelijk geluid van de achterkant.
Ik zit nog in de ontkenningsfase...
Maar lees me alvast in....
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Operatie adal

Bericht door Dumnoz »

Ben ik ook mee bezig :lol:
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2014 22:44
Auto: C5 PH1 Break 2.0 16V Exclusive, C5 PH2 Break 2.0 16V Exclusive
Opties: Leren bekleding, cruise control, elektrisch bedienbare stoelen, afneembare trekhaak, parkeersensoren, Xenon lampen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Vert Mer du Nord
Locatie: Spijkenisse
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: Operatie adal

Bericht door Gambiteer »

Ik hik nou al twee jaar tegen het vervangen van de ADALS. De rechter ADAL is iig kapot. We moesten het dus doen met onze fase 1 C5 die we van onze zoon hebben "teruggevorderd" (als student heeft hij sowieso te weinig geld om een auto te rijden. Die fase 1 C5 geeft nu echter ook kuren. Ik denk de koppeling, wat ook best weer een klus is (daar dicht ik wel een apart draadje over). Ik heb al nieuwe ADALS van SKF.

Ik had al een poging gedaan, maar ik kreeg ook de bouten van de stabilisatorstang niet los. Ik probeerde het met een Parkside slagtol van 400Nm. Dat haalde hij niet. Het schijnt dat hij tot ongeveer 250Nm komt. De lange T55 bit was getordeerd maar de bouten gaven geen krimp. Ik heb de poging afgeblazen. Inmiddels een grotere Parkside slagtol gekocht met een moment van 1356Nm. Dat zal ook wel met een korreltje zout genomen moeten worden, maar het is er wel een op steroiden. Waar ik nu alleen wel bang voor ben is dat ik de boutkoppen ervan afdraai. Ik ga iig weer een poging wagen. Ik liep nog tegen een paar andere zaken aan:
1. Hoe zorg je ervoor dat de hydrauliekzuiger drukloos is als je de leidingen losmaakt? Ik had zelf het idee om de auto eerst op de brug te zetten, de accu los te gooien, dan de positie van de hoogtesensor tov de stabilisatiestang te markeren met een kraspen (zodat die later weer in exact dezelfde positie terug gemonteerd kan worden) om vervolgens de achterkant van de auto omhoog te brengen zodat de wielen, remschijven, hoogtesensor, stabiliosatiestang e.d. gedemonteerd kunnen worden.
2. Als de zuiger drukloos is, zullen de hydrauliekaansluitingen en remleidingen losgehaald moeten worden. Zijn er "propjes" of andere hulpstukjes om die aansluitingen af te blinden? Anders wordt het een gigantische glijboel onder die brug. Dat heb ik ook al als ik met remleidingen bezig ben, en niemand die ik hierover gesproken heb schijnt hier moeite mee te hebben :shock:
3. Als alles weer op zijn plek zit moet de remklauw en het hydraulieksysteem ontlucht worden. Hoe doe ik dat met de hydrauliek het best (zonder Lexia)?

Die tip van die stelringen was trouwens wel heel nuttig. Die ga ik nog maar even halen.

Wordt vervolgd....
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: Operatie adal

Bericht door Brinkfilter »

Als je een 2-kolomsbrug gebruikt hoef je geen leidingen los te halen, je moet het veersysteem super drukloos maken!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door c5jan »

Mosterd?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
V.I.P.
V.I.P.
Re: Operatie adal

Bericht door henkie HDI »

Er lag wel wat stof op ja :lol:
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128
Plaats reactie