V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mijn C5 was onderhouden door een zeer goed bekend staande Cit-dealer.
Toch zat dat probleem van die iets klemmende remzuigers erin, ook die corrosie was niet als ernstig onderkend.

Samen met BJG ben ik destijds bezig geweest om uit te vinden waar het probleem nou eigenlijk zat, daar hebben we best enige tijd, en veel denk- en uitzoekwerk voor nodig gehad om dat boven tafel te krijgen.
Ik heb er toen ook een verhaal van gemaakt, dat moet ergens terug te vinden zijn op het forum.
Dat kan dat ik nu even niet doen, ik zit op dit moment niet op m´n eigen computer ;)

Ik herinner me ook dat er toen door enigen met ongeloof op gereageerd werd: hoe kan dat nou, door die corrosie kan een klauw toch niet zó vervormen dat een zuiger iets gaat klemmen?

Voor de goed orde: ik deel hier mijn ervaringen met een vergelijkbaar verschijnsel.
Daarmee wordt niet gezegd dat de oorzaak dezelfde is :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@JanSr,
Als je stilstaat met draaiende motor, en hard op de rem trapt, hoor je dan achter iets kraken?

Dat was bij mij de aanleiding om verder onderzoek te doen naar het disfunctioneren van de achterremmen, met bovenstaande vervolg.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
JW-C5 schreef:In mijn geval wél.
De klauw was in z´n geheel naar buiten gedrukt.

Groet,
JW
Ik had hetzelfde, met beide C5's, blokken wel schuin afgesleten overigens. Dikke plakken corrosie tussen klauw en arm.
Schoonmaken, insmeren en nieuwe blokken erin :)
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat doen ze standaard, en al helemaal als er anti-piepplaatjes achter zitten.

Maar bij het wegdrukken van de klauw door de corrosie kan de klauw zelfs scheef komen te zitten.
Dát was bij mij niet het geval, ze waren "parallel" naar buiten gedrukt, waardoor de schijf niet meer in het midden liep.

Ergens op dit forum is een plaatje te zien waarbij de klauw zó ver naar buiten gedrukt is dat de schijf gaat aanlopen tegen de klauw.
Kun je nagaan wat voor krachten er dan op de bouten gestaan moeten hebben, niet verwonderlijk dat de klauw dan vervormt :shock:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Dat verbaast mij ook wel eens. Het viel mij het eerst op toen ik de 15" winterwielen dr onder gooide en ineens aanliepen tegen de remklauwen :shock:
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie