Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Brandstofpomp krijgt een te laag voltage 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11
Berichten: 64
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
akooiman schreef:
Even nakijken in je boekje welke zekering het precies is in de BSM.
Zo uit mijn hoofd nr2......
Als je die meet zou daar 12 tot 13 volt op moeten staan.

Als je de pomp wilt testen, kun je ook rechtstreeks vanaf de accu (+ ) een draad houden op deze zekering. De pomp wordt dan direct gevoed. Zo trek ik ook altijd de tank leeg van een donor auto.

Als het dan wel werkt is idd de BSM de hoofdverdachte....


Is een oud draadje maar ik heb hetzelfde probleem:

Opeens niet meer starten van mijn 2.0 16V 2005.
Ik vermoedde eerst een kapotte brandstofpomp want er kwam geen druk op de benzineleiding
Maar er staat geen spanning op de brandstofpomp .

De zekering is nog heel en daar staat wel spanning op want de benzine-meter slaat netjes uit (zit op dezelfde zekering)

Dus ergens achter de zekering gaat het fout.

Kan dan de BSM toch de oorzaak zijn?
Of wat anders?

Groeten!

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


07 jun 2021 21:13
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11
Berichten: 64
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Toch de BSM!
Als ik de zekering van de brandstofpomp doorverbind met een 12V start de auto als een tierelier.

Lijkt erop dat het relais op de BSM het begeven heeft. Op zoek naar een andere!
En kijken of ik de oude kan repareren (maar nu geen tijd voor)

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


08 jun 2021 20:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13348
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
je kunt een relias bij plaatsen.


08 jun 2021 22:33
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11
Berichten: 64
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Bedankt Willy,

Ik kan het relais op de BMS vervangen.

Maar kan je ook vanaf een willekeurige 12V (achter het contactslot) een relais plaatsen voor de brandstofpomp?
Ik heb bv al een extra relais voor mijn LPG installatie rechtsvoor, kan ik daar de benzine pomp bij zetten?

Zorgt het BMS relais er ook niet voor dat de benzinepomp uitgaat bij een botsing?

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


09 jun 2021 12:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11
Berichten: 64
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Life Hack went wrong :lol:
Ik heb geprobeerd het kapotte relais van de BSM te verwijderen en er een nieuw relais op te zetten.

Lukt vrij eenvoudig.
Tot ik de BSM plaatste en de accu weer aansloot................

Claxon vol aan, ruitenwissers wild en de startmotor kwam tot leven.
En ik stond dus naast de accu met de autosleutel in mijn zak :oops:

Ergens is iets mis gegaan.

Nieuwe BSM bij Bart van Ebben besteld en erin gezet en alles doet het weer perfect!

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


11 jun 2021 15:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13348
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Mijn bedoeling de relais buiten de bsm te plaatsenn.


11 jun 2021 15:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: H_H en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.