Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kijk eens heel goed naar je schakelaar. Gezien je klacht omschrijving geeft die permanent signaal tot ontgrendelen. Zodra de boel wakker wordt gaat dan de klep open. Dit is op zichzelf ook vrij eenvoudig te diagnosticeren met enige Electronica kennis en evt en diagnose tester.
Water in de schakelaar is vaak de oorzaak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Water in de schakelaar is vaak de oorzaak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Dankjewel, ik zal er eens naar kijken. Kan ik de schakelaar dan nog doormeten? Een diagnosetester heb ik niet.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , als ge geen schaar hebt kun je ook geen haar knippen.

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Ik ben net geweest.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je kunt de spanning meten op beide draden van de schakelaar tov massa.c5breaker schreef:Dankjewel, ik zal er eens naar kijken. Kan ik de schakelaar dan nog doormeten? Een diagnosetester heb ik niet.
Die dit een keer bediend en een keer niet bediend.
Dan weet je wat er aan de hand is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
O, dat lukt me nog wel, dat is elektriciteit. Electronica is voor mij veel lastiger, dat is niet meer te begrijpen, maar aanvaarden. 

Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Stekkertje van de schakelaar losnemen.
Multimeter op Diode zetten (naast 200)
De pennetjes van de multimeter goed in de stekker van de schakelaar drukken.
Meet je dan iets van 0 of 10 ohm, dan is je schakelaar permanent geactiveerd en zal je ruitje openspringen bij het ontgrendelen.
Multimeter op Diode zetten (naast 200)
De pennetjes van de multimeter goed in de stekker van de schakelaar drukken.
Meet je dan iets van 0 of 10 ohm, dan is je schakelaar permanent geactiveerd en zal je ruitje openspringen bij het ontgrendelen.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
O, maar het gaat om de klep zelf, het ruitje gaat al jaren niet meer open. Opzich niet zo erg, ik gebruik dat toch niet.
Misschien morgen eens naar kijken, als ik niks anders heb.
Misschien morgen eens naar kijken, als ik niks anders heb.

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Het slot lijkt weer te werken, de schakelaar werkte gewoon. Met de stekker los, deed het slot het ook regelmatig niet meer. Ik heb het slot opengemaakt en ingevet, ik kon niks raars zien dus maar weer in elkaar gezet. Nogmaals hopelijk functioneert het weer.

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2020 11:25
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 131087
Kleur: antraciet
Goedemorgen,
Is je probleem opgelost nu je het slot eruit gehaald hebt en schoongemaakt hebt?
Ik heb een fase2 berline uit 2007 en mijn slot vd achterklep springt open bij ontgrendelen en uitstappen aan de bestuurder zijde.
Ik hoor het graag anders ga ik al de mogelijke problemen onderzoeken
Gr Vincent
Is je probleem opgelost nu je het slot eruit gehaald hebt en schoongemaakt hebt?
Ik heb een fase2 berline uit 2007 en mijn slot vd achterklep springt open bij ontgrendelen en uitstappen aan de bestuurder zijde.
Ik hoor het graag anders ga ik al de mogelijke problemen onderzoeken
Gr Vincent
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb dit ook gehad en bij mij kwam het doordat het flexibele drukplaatje op de achterklep iets te hard tegen de schakelaar duwde en dus de schakelaar ongewild bediende. Dit hoort alleen te gebeuren als je hem aan de buitenkant aanraakt. Ik heb het opgelost door het plaatje 1mm naar achteren te zetten met wat opvulling. Ik heb het hier ooit wel ergens gepost maar kan het zo gauw niet vinden. Volgens mij was dit ook mijn ph2.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Soortgelijk probleem komt ook bij de 307 voor. De "echte" schakelaar wordt bediend door een kunststof plaatje waar je met je vingers tegen duwt. Dat plaatje gaat door vuil vast zitten en bediend dan de schakelaar niet goed meer.
In het geval vd 307 is het eigelijk altijd een mechanisch probleem. Nog nooit gelezen dat iemand hiermee een elektrisch probleem had. Ik heb het trouwens zelf ook gehad.
Mogelijk is het bij jou een mechanisch probleem?
In het geval vd 307 is het eigelijk altijd een mechanisch probleem. Nog nooit gelezen dat iemand hiermee een elektrisch probleem had. Ik heb het trouwens zelf ook gehad.
Mogelijk is het bij jou een mechanisch probleem?
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.


C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Goedemorgen MrMouton
Het lijkt er inderdaad op dat dit nu is opgelost. In het slot zit een kleine elektromotor met een tandheugel, met een veertje erin wordt het slot weer vergrendeld. Of dat dit niet helemaal meer goed heeft gezeten of een beetje vet erop, ik weet nu niet precies wat de oplossing was. Hij sluit nu wel weer netjes.
Volgende probleem is nu dat de auto denkt dat de kelp of achterruitje open is, daardoor gaat de auto niet meer op slot. Ik vermoed dat het van het ruitje komt, volgende dingetje dus,,,
Het lijkt er inderdaad op dat dit nu is opgelost. In het slot zit een kleine elektromotor met een tandheugel, met een veertje erin wordt het slot weer vergrendeld. Of dat dit niet helemaal meer goed heeft gezeten of een beetje vet erop, ik weet nu niet precies wat de oplossing was. Hij sluit nu wel weer netjes.
Volgende probleem is nu dat de auto denkt dat de kelp of achterruitje open is, daardoor gaat de auto niet meer op slot. Ik vermoed dat het van het ruitje komt, volgende dingetje dus,,,

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2020 11:25
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 131087
Kleur: antraciet
Hoi alle,
Het probleem zit inderdaad in de klep opener.
Het kunstof plaatje is versleten en drukt te hard tegen het contact.
Ff voorzichtig eruit wippen (wat bij mij niet gelukt is) & het kunstof stukje dat tegen het micro schakelaartje duwt wat afveilen. Opgelost, dank jullie wel allemaal voor de hulp
Het probleem zit inderdaad in de klep opener.
Het kunstof plaatje is versleten en drukt te hard tegen het contact.
Ff voorzichtig eruit wippen (wat bij mij niet gelukt is) & het kunstof stukje dat tegen het micro schakelaartje duwt wat afveilen. Opgelost, dank jullie wel allemaal voor de hulp

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Weet iemand waar de schakelaar vd achterklep (Break) zit? Van het ruitje heb ik al. Hij blijft maar aangeven dat de klep niet in het slot zit.