Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
 C5 Aircross vanaf 2018 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Is toch ook niks mee, iedereen moet doen wat hij wil. :smt023 :smt023
Was ff mijn persoonlijke visie :(
Maar goed ik koop ook geen c5AC :lol: :lol: :lol:


20 nov 2020 18:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Overigens, er is nog een reden dat ik in dit geval aan een PL denk.
In deze C5AC-H ligt een THP motor........

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


20 nov 2020 18:34
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Die laatste reactie van JW is wel uitgekookt en humor...
:mrgreen: :smt038


20 nov 2020 20:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Ik mag dan oud zijn, in veler ogen. En eigenlijk is dat ook wel zo, als ik heel eerlijk ben...... :(
Maar de grijze massa daarboven werkt nog wel, gelukkig :smt190

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


20 nov 2020 20:58
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Kom toevallig dit tegen op de mij verder onbekende site autointernationaal (uit 2018) :
"De C5 Aircross is binnen zijn segment een verfrissend onderscheidende en innovatieve aanbieding. Ook is hij lekker praktisch en met zijn niet-agressieve styling maakt hij een sympathieke indruk. Maar zowel het veercomfort en de interieurafwerking stellen teleur. De voorstoelen ogen als fauteuils maar zijn te zacht en steunen onvoldoende, waardoor lange ritten eerder een last dan een lust zijn. Onder de streep levert dit een SUV op die anders is, maar per saldo dan de concurrentie. Ben je verliefd geworden op het uiterlijk van de Citroën, dan zal je er vermoedelijk geen buil aan vallen. Maar de claims over een superieur comfortniveau zijn misplaatst. Zou de C5 Aircross supersportief rijden, dan zou je hem dit euvel vergeven, maar ook dat is niet bepaald het geval."

Is er hier iemand die dit oordeel kan bevestigen???

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


21 nov 2020 19:09
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Tja , een hp voiture is het natuurlijk niet ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


21 nov 2020 20:43
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Dan hoop ik des te meer de mijne nog een aantal jaren rijdend te houden. Zou moeten kunnen, de Xantia is inmiddels bijna 22 jaar en ondanks de 198.000 km perfect in orde. Helaas wil mijn vrouw nu liever een kleiner, elektrisch 2e autootje.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


21 nov 2020 20:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Dat is puur persoonlijk van de auto tester.

Ik vind dat je dat zelf moet ervaren.
Wat voor jou goed is kan voor een ander net niet goed zijn.
Over het algemeen hoor je positieve reacties over het verr comfort van de C5AC


22 nov 2020 13:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Gisteren even in een C5AC-Hy gezeten die voorzien was van "Hype Brown" leer.
Dat zit lekker, en in mijn eerste korte beleving is die stoel niet echt zachter dan wat er nu in mijn C5 zit.

Binnenkort ga ik een lange proefrit maken met een C5AC-Hy die hiermee uitgerust is.
Dan weet ik meer, ook hoe hij veert. Zowel op lange hobbels alsook op een slecht wegdek.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 nov 2020 13:41
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Ik ben benieuwd. Een echte reiswagen voor afstanden van 800-1200 km op 1 dag moet wat mij betreft echt comfortabel zijn, wat betreft vering en vooral ook lawaai. Als je nooit meer dan 50-100 km op een dag rijdt is dat allemaal veel minder belangrijk.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


22 nov 2020 20:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 aug 2008 23:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Na een jaar en 36 dKm kan ik wel een oordeel vellen over de C5 Aircross na ruim 11 jaar rijden in een C5 PH2 Break met 413 dKm.
Ik begrijp niets van het stoelverhaal want ik vind de stoelen uit deze C5 tot de beste die ik ooit heb gehad. Nu zijn dit wel de Comfort stoelen maar tijdens een aantal ritten in een standaard C5 leenauto heb ik geen significant verschil kunnen ontdekken. Daar moet je waarschijnlijk, veel, langer voor rijden. Zal iets te maken hebben met lichaamsbouw en in het bijzonder van deze tester. Comfortabel is ook de eigenschap die ik als eerste op de huidige auto zou willen plakken. De auto is stil en de motor is alleen koud enigszins te horen en daar heeft de benzineuitvoering uiteraard geen last van. Die leenauto heeft de 1.2 driecylinder en de lichtere voorzijde maakt de auto voor het gevoel wat minder comfortabel. De auto is op de hier veelvuldig voorkomende verkeersheuvels comfortabeler dan de voorganger maar zweven op de snelweg is anders. Maar nog steeds een verademing tussen alle op de Nordschleife getunede concurrentie. Afgelopen jaar drie keer gewaarschuwd een kop koffie te gaan drinken en als we een normaal jaar hadden gehad zou dat nog wel meer gebeurd zijn. Nu is het gebleven bij een weekeindje Winterberg, dagjes uit en een weekje Normandië, naast vrijwel dagelijks gebruik voor familiebezoek en winkelbezoek in de ruimste zin.

Heb bewust voor de 2.0 diesel gekozen boven de 1.6 benzine na langdurige testritten en wat rekenwerk. De auto komt, over een jaar gemeten, ruim een halve kilometer verder op een liter dan de Ph2. Door de grotere frontale oppervlakte blijft het verbruik op de snelweg steken, onder ideale omstandigheden, op 1 op 16 bij 120 km/u. Hier deed de Ph2 het met 1 op 18 beduidend beter. Binnendoor is een ander verhaal, mede door het start/stop systeem, en ook door de huidige snelheidsbeperking komt het gemiddelde toch wat gunstiger uit. De windinvloed is groot en een rit naar Normandië onder winderige omstandigheden eindigde maar net boven de 1 op 14. De bij de 2.0 diesel en 1.6 benzine horende 8 trapsautomaat is prettig en indien gewenst met de hand te schakelen. Deze is nu ook leverbaar op de 1.2 en zijn bovengenoemde motoren verdwenen uit het assortiment. Ik wist dat de hybride zou komen maar dat was te lang wachten en al helemaal als occasion. Ook is de bagageruimte nu verkleind door de accu's en zal het hogere gewicht de auto misschien nog wel wat comfortabeler laten aanvoelen.

Het entertainment doet er een kleine minuut over om op te starten al werken de radio en telefoon vrijwel meteen. DAB-radio is heerlijk storingsvrij al kun je nog steeds op de FM en AM terecht. De TomTom navigatie werkt prima en is relatief eenvoudig bij te werken als je dat al niet aan de garage overlaat. De stembediening kan beter en verwacht hier nog wel een of meer updates van. Het dashboard bevat veel Citroengeschiedenis, al vind ik het streepje als toerenteller minder geslaagd. De bagageruimte is kleiner dan die Ph2 Break slokop maar door wat slimmer verpakken gaat mijn hele opnameset er toch in. De achterbank in drieën is wat smal voor brede mensen, merkbaar aan de veiligheidsgordels. Het mechanisme voor instellen en platleggen van de leuning werkt prima maar de bediening zou wat eleganter kunnen. Wel elegant is het electrisch openen van de achterklep waarbij desgewenst de gehele auto op slot wordt gezet bij het sluiten van de klep. Handig bij het boodschappen doen.
De verwarming is comfortabel snel maar de verdeling tussen links en rechts heeft wat minder mogelijkheden dan ik gewend was.

Jammer dat er voor mijn 19 inch velgen geen Michelin CrossClimates te krijgen zijn en is het aanbod in All Season banden zeer beperkt. Zou ook graag 215 of 225 als breedte hebben in plaats van 205 al was het maar om die fraaie velgen minder kwetsbaar te maken. De huidige Kleber Quadraxer 2 hebben als bijzonderheid tot ongeveer 80 km/u een gierend geluid te maken bij nat wegdek en dat is hoorbaar met dichte ramen. De auto stuurt licht, minder "zompig" dan de Ph2 en doordat de banden meer op de hoeken staan duurt het even voor je soepel parkeert. Wel luxe die 3D weergave tijdens het parkeren. Automatisch parkeren heb ik nog niet uitgeprobeerd maar kan ook lang niet altijd. Vind in deze tijd maar eens een half leeg parkeerterrein. Kleinere draaicircel is wel goed merkbaar net als de breedte van de auto op smalle paadjes.
Het was wennen aan alle rijhulpsystemen waarvan ik zou willen dat de Adaptive Cruisecontrol over te schakelen zou zijn op normale CC zoals bij Audi bijvoorbeeld, nu is deze CC op de snelweg vaak onbruikbaar bij wat drukker verkeer. Daarnaast is de auto allergisch voor fietsers en heb al een aantal onverwachte forse remingrepen ondergaan. Automatisch filerijden is heel ontspannen. Dankzij de Ledhoofdverlichting heb ik de Xenon's geen moment gemist en werkt de automatische grootlichtschakeling verbazend goed. Bij hevige regenval vallen alle hulpsystemen uit en wordt je gemaand het zelf over te nemen. Zal te maken hebben met de camera's die de wegbreedte niet goed kunnen detecteren. Rijbaandetectie is voor wat betreft autonoom rijden niet het sterkste punt en valt vrij snel uit. Verkeersbord detectie werkt gemiddeld wel goed en ook onderborden worden gedetecteerd, zonder de boodschap dan.
Om de 13 dKm moet er 10 liter AdBlue in. De eerste keer bestelde ik voor 25 euro 20 liter thuisbezorgd en wel. Later bleek dat je ondermeer bij Firestone dit ook zelf kunt tanken a 67 ct/l. In de Shellshop moet je 17 euro afrekenen voor 5 liter in een plastic schenkverpakking.

Storingen zijn uitgebleven, al was het uitvallen van de rijhulpsystemen even schrikken. Als je eenmaal weet waar dit door komt en het zichzelf oplost is het een eigenschap. De auto had bij aankoop iets meer dan 15 dKm gereden in 10 maanden en is een van de meest verse prive auto's ooit. In feite was de auto nog niet los en dat begint nu te komen.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


28 nov 2020 00:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Bedankt voor je zeeeeer uitvoerige verhaal, dat geeft een goed beeld van wat de C5AC kan en doet :smt038
En best positief, ook op het punt van het comfort.

Je schreef:
Citaat:
.......en zijn bovengenoemde motoren verdwenen uit het assortiment.
Dat geldt wél voor de HDi 180, maar de 1.6 PureTech is vooralsnog (?) wél in het assortiment gebleven.

Bij de Hybride is de kofferruimte iets kleiner geworden, door de elektriek die er weggewerkt moest worden, maar ook door de multilink achteras die wat meer ruimte in beslag neemt.
Ook geen ruimte meer voor een reservewiel, heb jij dat nog wel, eventueel in de vorm van een thuiskomertje?
Voor mij een belangrijk deel van de uitrusting, ik ben in Frankrijk twee keer aangewezen geweest op een reservewiel, dat zou niet opgelost hebben kunnen worden met een reparatiesetje. Er zal dus op vakantie zo'n thuiskomertje mee moeten.

Over banden gesproken: met je eens, die 205/55-19 is nogal ielig.
Ik zou er de voorkeur aan geven er 18" velgen onder te leggen, met 225/55-18 CrossClimate + banden. Die zijn gelijk wat comfortabeler dan de 19"

En hoe lang ben je van plan 'm te houden?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 nov 2020 11:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 aug 2008 23:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Tja, uitgebreid en dan heb ik nog niet eens alles behandeld.
Ik heb een thuiskomer en door de vrij normale hoogte van 55 kom ik aan het comfort weinig tekort. Had ik de keuze gehad dan had 18 inch de voorkeur door de ruimere bandenkeuze keuzemogelijkheid.
Anderzijds ziet het er wel fraai uit en hoop ik dat Michelin naast de Primacy en Alpin ook de CC gaat leveren in voor mij bruikbare maten.

Ben van plan de auto lang te houden, tenslotte heb ik de "Walvis" ondanks alle problemen, in de eerste jaren, toch ruim elf jaar gehouden, met een eindstand van bijna 530 dKm. Dat heerlijke 2.0 dieselblok wilde ik graag terug hebben en in een aangepaste vorm is dat dan ook gelukt. Dat daar dan een automaat aan vastzat heb ik voor lief genomen, want wat een fijne automaat is dit. Koppelomvormers daar heb ik hekel aan, of die CVT zoals die ook in een Prius zit. Zo'n gierend blok in het vooronder alsof je niet schakelen kunt.
Puntje van kritiek op de valreep, de hele auto is vergeven van de Ledlampen, maar de kentekenplaat moet het doen met W5W gloeipeertjes waarvan ik er net een vervangen heb.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


28 nov 2020 17:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Met die "flankhoogte" van 55, is de flank bij de 205 toch 10% lager dan bij de 225 met die "flankhoogte". Dat is immers een percentage van de breedte, geen maat in mm of zoiets.

Inderdaad, jammer dat Michelin (nog?) geen CC's heeft in die maat.
Er zijn wel de 225/45-19, en de 225/55-19, beiden passen op zich wel op de velg. Maar die zijn respectievelijk 3,2% kleiner dan wel 3,1% groter dan de maat die er nu om ligt.

Ideaal zou zijn een CC in de maat 225/50-19, die heeft dezelfde afrolomtrek als 205/55-19.
Een alternatief zou nog kunnen zijn de 215/55-19, die is 1,5% groter.
Maar beide zijn er (nog?) niet.

Overigens, ook deze EAT8 heeft een koppelomvormer ;)
Net als in andere auto's werkt die gewoon bij het wegrijden, en wordt 'ie overbrugd (lock-up) als je in de 2e (of 3e) versnelling terecht komt.
Alleen als de bakolie erg koud is, duurt dat wat langer, daarmee wordt die olie dan wat sneller opgewarmd.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 nov 2020 14:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 aug 2008 23:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Aircross vanaf 2018
Die bandenrekensommetjes had ik ook gemaakt maar zag niet iets waar ik blij van werd. Ik zou inderdaad graag een 225/50 R 19 hebben. Die flankpercentages zijn me overigens bekend, al was het maar daar mijn oude winterbanden 205/65/R15 waren en dat reed behoorlijk wat soepeler. Mijn comfort-opmerkingen kwamen voort uit de uitgebreide proefritten van met 18 inch uitgeruste C5 AC's met hetzelfde dan wel het 1.6 blok. Die met de 1,2 uitgeruste C5 AC is onrustiger/stoteriger.

Dan die koppelomvormer, op mijn vraag daaromtrent werd mij verteld dat er alleen een centrifugaal koppeling in zat, al klonk het wel anders in mijn oren en vroeg me af hoe het schakelen er zo snel tussendoor gedaan kon worden. Dank voor de verheldering. Het voelt, afgezien van de eerste twee versnellingen, erg direct aan in elk geval. De auto draait ongeveer 300 tpm minder bij 120 km/u en probeert de bak voortdurend tussen de 1400 en 1900 tpm te blijven.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


30 nov 2020 15:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.