Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Kachel blijft koud 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Een abrupte wisseling in temperatuur geeft wel iets aan, inderdaad. KVS-sensor kan defect zijn, die luchtbel van JW is een optie, of een bedradingsprobleem. Feit is wel dat het MM ook met die temperatuur werkt. Voor die paar euro.....vervangen dat ding.

Ik ervaar bij mijn "nieuwe" C5, krakende geluiden van de klepas van de luchtsturing, wanneer ik de temperatuur wijzig. Dat reageeert allemaal nog goed. Is die klepas op de een of andere manier te smeren, zodat de as niet zal breken? En dan zonder het dashboard te verwijderen, bedoel ik. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


15 okt 2020 08:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Om het stelmotortje links boven achter het handschoenenkastje te demonteren heb je dacht ik een 5,5 dopje of steeksleuteltje nodig. Je komt er wel moeilijk bij, maar het is te doen.


15 okt 2020 13:54
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
We gaan het zien van het weekend, ik hoop dat wat meer tijd te hebben, alhoewel het huis wat we gekocht hebben en wat wordt verbouwd ook aandacht nodig heeft. ;)

c5jan schreef:
Daarom rij ik op lpg :smt190


Ik ook! :smt190


15 okt 2020 17:48
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Van het weekend nog geen tijd gehad om te sleutelen.
Wel 2 x een lange rit gemaakt naar Nijmegen vanuit Nieuwe Pekela.

Vrijdag aan beide kanten lauwe lucht maar vandaag aan de rechterkant warme (te warme voor de vraag) en links lauwe lucht dus ik denk dat het probleem bij de kleppen ligt.

Dus een fijne klus in het vooruitzicht... :(


18 okt 2020 21:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
willy4 schreef:
als ik het zo allemaal lees , zou ik de kleppen met de hand is bedienen.
dan zul je de motoren is eraf moeten nemen.

blz 2


18 okt 2020 21:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Citaat:
Zou het aan de kleppen van de kachel kunnen liggen?


Mijn openingspost...

Maar je hebt gelijk Willy :smt038, ik heb alleen nog geen tijd gehad om het uit te proberen.


18 okt 2020 22:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Ik heb de kleppen vorig jaar in Hongarije laten vervangen, koudste mij incl materiaal plm 150 euro. En ja het hele dashboard is er uit geweest...


18 okt 2020 22:50
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Naar Hongarije dan maar... ;)


18 okt 2020 22:53
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Hoe is dit afgelopen?

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


04 nov 2020 10:00
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
:(
Het is nog niet afgelopen, ik ben moed aan het verzamelen om het dashboard te demonteren en de kleppen te vervangen maar ik heb de auto elke dag nodig en ik heb geen 2e auto. Bovendien heb ik er nu even weinig tijd voor. Bijkomend probleem is dat ik wel een garage heb maar dat die vol staat met opgeslagen spullen en om de klus buiten te doen is wat frisjes op het moment.

Ik heb de auto elke dag nodig omdat we hier in een vrij grote verbouwing zitten en er nog al eens spullen gehaald moeten worden, al dan niet met de aanhanger.

De kleppen moet ik overigens ook nog bestellen en daar heb ik me nog niet in verdiept.
Moet dat bij de dealer of is hier ook een acceptabel (Chinees) alternatief voor? Misschien dat iemand dat weet? :smt203


04 nov 2020 11:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Mijn dealer had nooit een defecte klep meegemaakt bij een Ph2 en raadde mij aan eerst eens te kijken naar het stuurmotortje en de lengte van de as. Gelukkig betrof het bij mij de passagierszijde waar je met enige moeite en het verwijderen van het dashboardkastje bij kunt. Met een grote schroevendraaier kon de klep gemakkelijk bewegen en daarmee bewezen dat deze niet defect was.
Mijn asje was lang dus er was er geen probleem met een eventueel uitgeragde klepaandrijving. De nu losse motor ratelde en intern was er tandje afgebroken dus hielp het vervangen van het motortje. De aansturing is wat anders dan je verwacht. Het initialiseren bestaat uit het verdraaien van de klep totdat deze vastloopt, door de hogere stroom "weet" de betreffende stuureenheid dat dit de nulstand moet zijn en stelt dan de juiste stand in. Iedere start betekend dus vastlopende kleppen en erg elegant is het niet. Dit verklaart ook beschadiging van de klepas bij een korte stuurmotor-as na verloop van tijd. Mijn PH2 was geassembleerd in november 2005 en had de lange as. Mocht de klepas uitgeragd zijn is het vervangen door een stuurmotor met lange as nog steeds mogelijk met een werkende klep tot gevolg mits die klep nog gangbaar is. Als je bezig bent is het goed wat teflonspray bij de hand te hebben, daar dit kunstoflageringen gangbaarder maakt.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


04 nov 2020 18:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft koud
Bedankt voor de tip, ik ga daar zeker naar kijken maar ik ben bang dat het probleem aan beide kanten zit, aan de passagierskant wordt het na verloop van tijd wel warm, al is het niet verder bij te stellen met de temperatuurregeling. Aan de bestuurderskant blijft het koud, ook na een wat langere rit.

Ook al geprobeerd om de afzonderlijke regeling links/rechts uit te schakelen maar dat helpt ook niet.


05 nov 2020 09:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.