Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 C5 III EN 7 inch Android 10 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Heel netjes ingebouwd! hopelijk bevalt hij ook goed ziet er in ieder geval gelikt uit zo! en je hebt nu keuze uit heel veel (navigatie) Apps, en geen gedoe met Yatour of ander hulpmiddelen om muziek te streamen.


27 aug 2020 17:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 03 apr 2014 11:16
Berichten: 213
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Ziet er goed uit.
Zou je het linkje van de radio/webshop kunnen delen?

_________________
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break


27 aug 2020 20:12
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 feb 2011 18:40
Berichten: 129
Woonplaats: almelo
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
https://a.aliexpress.com/_B1dyMz

hier heb ik hem vandaan


27 aug 2020 21:14
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jul 2020 11:12
Berichten: 4
Auto: C5 Sedan 1.6HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Ziet er inderdaad zeer goed uit. Ben nu toch ook aan het overwegen om het oude scherm te demonteren :smt023

Zelf heb ik geen voorsensoren, maar in het gelinked filmpje (turks) zie je wel dat het mogelijk is. Echter wel een automaat, dus kan het zijn dat hij een signaal krijgt van de parkeerstand. (https://youtu.be/oJjE53c4r2w?t=87)

De werking van de microfoon kan je testen op pc of een gsm met 3.5mm ingang. Zo weet je alvast of het de microfoon is die niet werkt. De unit kan je ook testen met een andere 3.5mm microfoon.
Helaas weeral kabelmanagement nadien.

Proficiat met het werk en veel succes met het verder verloop!


28 aug 2020 16:29
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jul 2020 11:12
Berichten: 4
Auto: C5 Sedan 1.6HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Heb nog laat op de avond het scherm kunnen installeren in de originele houder.

Na een kwartier vijlen had ik er al genoeg van, want kon niet meer uitmaken waar hij knelde. Oplossingen voor het vijlen: zijn de uitstulpingen waar je zou moeten vastschroeven omplooien naar voor of achter. Deze kunnen helpen met een afstand te houden tot de houder of je kan ze deels afknippen (https://postimg.cc/jwDkrtdT). Hierdoor heb ik het scherm moeten vastmaken met dubbelzijdige schuimtape (Onscherpe foto, https://postimg.cc/fVM2RxTB).
- Anders zou je deze uitstulpingen moeten wegvijlen in de houder zoals John heeft gedaan.
Verder kan het ook zijn dat je een stuk van de houder moet wegvijlen voor de connector van de microSD (https://postimg.cc/PLxSmTDD). Hiervoor heb ik dan maar de prinplaat opgeschoven zodat hij niet meer knelde. Is enkel bevestigd met de 2 zichtbare schroeven (2/4), deze zaten origineel in de andere gaten (https://postimg.cc/HVwvmSHr).

De feedback voor het sensoren probleem achteraan zou een camera zijn volgens de verkoper. Maar ook zonder camera werken de sensoren goed, was ergens een slecht contact denk ik (https://postimg.cc/YGTDrZhW). En zelfs wanneer de radio nog aan het opstarten is, krijg je de biep indien je ergens kort op zit. Want opstarten duurt toch een 10-20 seconden.

Het zijn wel een heleboel kabels die je moet wegwerken in een kleine ruimte. Ik vond het beter lukken wanneer ik de Canbus, RCA en Dual radio met versterker eerst wegstak in de ruimte onder de radio-opening en deze op het laatste moment aansloot op de radio voor hij er net inging (https://postimg.cc/B8YwyX3N). De USB en Micro aansluiting heb ik van buiten naar binnen aangelegd en door dit gaatje getrokken (https://postimg.cc/fk0g2zrj).

En dit is dan het eindresultaat. Het scherm zou nog een 2mm naar rechts mogen zodat het center staat, maar dit stoort mij momenteel nog niet (https://postimg.cc/ctY9rhn5) (https://postimg.cc/zLXc0TsV)


28 aug 2020 22:59
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Is dit ook in een phase 1 te bouwen?

_________________
zeg maar Rob .


28 aug 2020 23:35
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 feb 2011 18:40
Berichten: 129
Woonplaats: almelo
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
vandaag weer ff bezig geweest de dashcam en DAP+ antenne beide usb aan te sluiten op de radio echter er zit maar een usb op de radio slim als ik ben haha heb ik een simpele usb spitter gekocht van 1 naar 4 aansluitingen.
ik had mijn DAP+ antenne nog niet geinstaleerd dus vandaag maar ff gedaan wat ik ook doe geen ontvangst, dus de splitter er tussen uit en DAP+ antenne erin ontvangst eindelijk splitter ertussen nog ontvangst dashcam erin ontvangst weg.
de dashcam bijt dus de DAP+ nog geen oplossing voor al gemailt naar verkoper afwachten dus


03 sep 2020 17:30
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 okt 2020 18:47
Berichten: 24
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Ik heb vanmiddag eveneens een Android radio ingebouwd, met wat pielen de LCD in de originele houder weten te krijgen.
Afbeelding

Nu zit ik alleen met de PDC voorzijde.
Achter wordt hij nu overgenomen door een meegeleverde pieper, en grafisch op het scherm.
De voorzijde echter, toon alleen een grafisch scherm wanneer je bijna een botsing hebt.
Afbeelding

Nu zag ik ergens op het internet dat de PDC grafisch op het display in de klokkenkast kan worden weergegeven. Bij wie kan ik dit fixen, en werkt dit nu de originele HU eruit is?


05 okt 2020 19:26
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 okt 2020 18:47
Berichten: 24
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Yep :smt023
Dat werkt.


12 okt 2020 16:25
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 feb 2011 18:40
Berichten: 129
Woonplaats: almelo
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
paq het zou leuk zijn als je iets meer info kan geven met hoe en wat je dit voor elkaar krijgt
ben ik hier iets voor nodig en hoe werkt het

groet john


15 okt 2020 11:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Inderdaad @paQ het zou mooi zijn als je hier zou posten hoe je het opgelost hebt, steken wij ook weer wat van op :smt023


15 okt 2020 17:52
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 okt 2020 18:47
Berichten: 24
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Oh sorry ik dacht dat deze radio's hier al vaker voorbij waren gekomen.

Ik heb deze gekocht:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 27399.html

Dat was inclusief Fedex verzending en wireless (!) Apple carplay dongle, 311 euro. Was er met een week, geen import heffingen gezien.

Het originele scherm heb ik uit de houder gehaald, het scherm van de Android radio eveneens uit zijn plastic behuizing, met wat voorzichtig buigen van de afstandhoudertjes van het nieuwe scherm (die kun je er overigens zo afschuiven) een beetje zitten buigen zodat de diepte mooi overeen kwam. Het enige dat ik echt heb moeten aanpassen, was een 1 gat boren precies in een schroefgat op de alu bracket uit de auto (van het originele scherm) zodat het nieuwe display daar mooi in kwam te zitten.

Het booten van de radio duurt ca 10-15 sec, dus om de PDC te laten werken zit er een separate CANbus PDC verklikker bij/aan de nieuwe headunit. Het werkt, maar... naja.. mwa.... Achteruit prima, vooruit met ca 2 sec vertraging. Zodoende heb ik via diagbox de PDC ingeschakeld op het instrumentenpaneel, en geluid komt uit het stuur.
Afbeelding
Beetje dubbel op nu, dus als ik een keer zin heb zoek ik nog wel eens uit hoe ik de meegeleverde PDC verklikker kan afkoppelen.

De nieuwe headunit past, zelfde kleur verlichting ook, CD speler zal ongetwijfeld werken, stuurknoppen werken, maar naja... ik gebruik eigenlijk alleen maar carplay dus geen idee verder. Zodra de radio is opgestart duurt het nog ca 15 sec voor de carplay verbinding. Dus binnen 30 sec alles gestart en werkend. Niet heel snel, maar ook niet gek voor zo'n Mickey Mouse radio. Als je een iPhone bedraad aansluit, gaat dat wel een stuk sneller overigens.

Google Maps en IGO zijn voorgeïnstalleerd, een GPS antenne is meegeleverd, alsmede een adapter voor je FM antenne.
Voor Google maps moet je wel een telefoon koppelen die je wifi signaal met de radio deelt.

Kwa integratie werken melders zoals portieren die open zijn, en ook start een AC app, maar die reageert vooralsnog niet op wijzigingen. Je kunt dat ook uitschakelen, maar ik ga toch kijken of ik het werkend kan krijgen. Misschien is het wel irritant als het wel zou werken. Het voegt helemaal niets toe en die overlay komt dan waarschijnlijk bij elke wijziging 2 sec in beeld.

De microfoon heb ik weggewerkt in een van de 'lege knopjes' achter het stuur. Gat erin geboord, mic erin geprikt; blijft vanzelf zitten :)


16 okt 2020 08:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Bedankt voor de toelichting @paQ :smt038 Ben je tevreden over Igo? volgens mij kan Tomtom ook gewoon er op of een ander offline navigatie uit de playstore.

Mooie upgrade van een gedateerde radio en toch de orginele look van je interieur niet verpest.


16 okt 2020 20:01
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 okt 2020 18:47
Berichten: 24
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
ik gebruik IGO niet. zag er nou niet zo spectaculair uit ook. Ik zou zeggen telefoon eraan en dan google maps, en anders in geval van een iPhone lekker op carplay, want dat is gewoon dik voor rmekaar


17 okt 2020 09:54
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 feb 2011 18:40
Berichten: 129
Woonplaats: almelo
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Mooi dat je eea uitlegt de parksensoren voor reageren dus wel direct in de cockpit? Ik heb nog steeds geen microfoon heb er een besteld maar hij geeft geen reactie ingeplugd in contra stekker waar bluetooth op staat geen enkele reactie men kan mij niet horen. Moet ik nog iets instellen om de microfoon werkend te krijgen?


18 okt 2020 16:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.