Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
krijg af en toe storing motoroliedruk vooral bij warme temperaturen
uitgelezen met de lexia geeft die aan storingscode (F4 C4)
wat wil die code betekenen moet erbij vermelden was bij laag stationair toerental
gr mart
uitgelezen met de lexia geeft die aan storingscode (F4 C4)
wat wil die code betekenen moet erbij vermelden was bij laag stationair toerental
gr mart
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Wellicht even een foto van de lexia uploaden waarin hij de complete foutcode weergeeft. De omschrijving van de foutcode is namelijk wel handig om te weten.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Om te beginnen zul je met een geschikte manometer de werkelijke oliedruk te weten moeten zien te komen. Ik zou hiervoor naar de garage gaan.
Als daar uitkomt dat onder alle omstandigheden de druk goed is: oliedruksensor vervangen.
Komt er uit dat de druk niet juist is, dan zul je de oliepomp als eerste moeten verdenken.
Het kan ook zijn dat je veel en veel te lang met hetzelfde oliefilter hebt doorgereden, dan de motor
goed flushen, schoon filter monteren en schone olie in de motor.
Als daar uitkomt dat onder alle omstandigheden de druk goed is: oliedruksensor vervangen.
Komt er uit dat de druk niet juist is, dan zul je de oliepomp als eerste moeten verdenken.
Het kan ook zijn dat je veel en veel te lang met hetzelfde oliefilter hebt doorgereden, dan de motor
goed flushen, schoon filter monteren en schone olie in de motor.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
oliefilter is al twee keer vervangen en een keer geflusht dus denk dat ik het eerste kom aan het doen de druk na laten meten en mocht dan de oliepomp slecht zijn denk ik dat ik de auto weg doe ze heeft inmiddels al 300.000 erop en gebruikt echt veel olie
maar alvast bedankt voor het meedenken
gr mart
maar alvast bedankt voor het meedenken
gr mart
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als de gemeten druk laag blijkt te zijn wil dit niet meteen zeggen dat de oliepomp stuk is.
Wel is reparatie dan waarschijnlijk eveneens duur.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel is reparatie dan waarschijnlijk eveneens duur.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
Hier op het forum gelezen en laatst ook ervaren dat de airco/aan de motorolie erg heet maakt.martslaats schreef:krijg af en toe storing motoroliedruk vooral bij warme temperaturen
Misschien een keer zonder ac rijden en kijken of de melding er dan ook is.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
was zonder airco aan maar kon wel zien dat de motorolie goed warm was
gr mart
gr mart
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Je krijgt waarschijnlijk deze melding als de motor terug valt naar stationair toerental ( en dan wordt het net iets te laat op geregeld)
Een paar opties:
- juiste olie Total Quartz 9000 energy 5W40
- gasklep en mapsensor reinigen en de adaptieve waarden opnieuw inleren (als deze schoon zijn kan de ecu wat sneller en efficiënter het stationair toerental regelen)
- thermostaat vervangen voor een 89 graden model (Dan blijft de olie iets koeler en dus iets dikker, bij komend effect is dat de olie door de lagere temperatuur minder verdampt en je dus iets minder olie verbruikt. (Effect is minimaal))
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


