Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Nou, goedkoper dan op LPG en benzine kun je niet rijden, hoor.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
29 mei 2020 14:01 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7264 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Met de roetpesttax en de huidige dieselprijzen wordt het verschil wel interessant, maar tot voor kort was diesel rijden echt wel goedkoper dan lpg rijden. De HDI is zo zuinig, daarmee ga je de factor 2 tov lpg wel voorbij in kilometers per liter.
|
29 mei 2020 16:59 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4519 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
GW-tje schreef: En dat ben ik nu net niet met je eens. Anders gezegd: bij mij doen die NGK's het op alle fronten prima en dat was/is in beide motoren. Even opgezocht in mijn notities, er zaten NGK LFR5B in de C5 ph2 met EW10A - RFJ motor. De problemen begonnen vrijwel direct na montage, 2x opnieuw ingeleerd had geen effect. Volgens de NGK site zijn de LFR5B geschikt voor EW10J4~RFN motor, dat was voor mij een teken dat het mogelijk aan de bougies lag, met Bosch bougies van de dealer en opnieuw inleren was het opgelost. Wellicht verschil in injectie systeem en/of software in de ECU? Zijn C5 is uit 2007, van de Ph1 zijn er 2 of 3 systemen.
|
29 mei 2020 19:49 |
|
|
Michel_B
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 maart 2019 23:19 Berichten: 371 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Hmmm ik heb ook een RFN motor.. gaat vooralsnog goed. Alleen vind ik dat ie stationair iets beter kan. Niet schommelend, maar voel de auto licht schudden. Dat was voorheen niet.
_________________ "Goed zweven is ook een vak"
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
|
29 mei 2020 20:03 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7264 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Een rfn uit 2007? Kan je terugvinden in het vin. Staat daar geen rfj?
|
29 mei 2020 21:46 |
|
|
Michel_B
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 maart 2019 23:19 Berichten: 371 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Ik ben lekker bezig.... er komt geen RFN voor in mijn chassisnummer... VF7RCRFJF en dan de nummers
_________________ "Goed zweven is ook een vak"
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
|
29 mei 2020 22:36 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4519 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Er zijn verschillende injectie systemen voor de EW10A-RFJ, Magneti Marelli en Siemens, van MM zijn er volgens mij zelfs 2. Maatje van mij met zijn C5-Ph2, heeft een MM systeem in zijn EW10A-RFJ motor. Daar zit FR8SC+ (Citroen nr. 5960 F3) in, deze zijn gelijkwaardig met FR8SE0, bevestigd door c5jan, doen het goed in zijn C5 met EW10A motor. Als ik check op service .citroen, heeft c5jan ook MM systeem, echter een andere ECU, met citroen nr. 1939 ZN (Magneti Marelli). Maatje (heet toevallig ook Jan ) van mij waar de NGK LFR5B niet goed functioneerden, heeft een ECU met citroen nr. 1939 ZP (Magneti Marelli). @Michel_B, dan ben ik heel benieuwd wat voor systeem jij heb, kun je de laatste 8 cijfers van je VIN hier posten, dan check ik even. Dat schudden kunnen ook de motorsteunen zijn, met name de bovenste en de onderste, die zijn een keer op, wat is de km stand ?
|
30 mei 2020 02:37 |
|
|
Michel_B
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 maart 2019 23:19 Berichten: 371 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
VIN: 76838480
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het viel mij op na de bougiewissel. Maar wellicht ga je dan op alles letten. KM stand is nu 254k
_________________ "Goed zweven is ook een vak"
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
|
30 mei 2020 11:55 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4519 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Volgens je VIN, heb je een Magneti Marelli systeem, echter het artikel nr. van de ECU is weer anders, namelijk 1942 HC, welke specifiek alleen bij een automaat word afgeroepen. Er staat bij voor 1942 HC: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND SINDS OPR 10920 De C5 Ph2 van het maatje, is ook een automaat, daar waren de NGK LFR5B bougies geen succes. Artikel nr. van zijn ECU is 1939 ZP: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND TOT OPR 10842 Ik schreef eerder dat zijn C5 uit 2007 is, dat is niet correct, zijn C5 is uit 2006. Michel_B, volgens VIN is het orga nr. van je C5, 11305, je heb een nieuwere C5 met een andere ECU, dat kan verklaren waarom de NGK LFR5B bougies het wel goed doen in je C5. Volgens VIN kom ik ook uit op 5960 F3 (CHAMPION - REC9MCLX) voor je C5, dat is Bosch FR8SC+ of FR8SE0. In ieder geval interessant om te weten dat in een latere C5 Ph2 met MM systeem, de NGK LFR5B het goed doen, dat schept mogelijkheden Voor de liefhebbers, de Platina variant van NGK LFR5B is NGK LFR5AQP (NGK nr. 6506). Heb ik toevallig gisteren uitgezocht, omdat voor mijn 407C 2.2-16V (2007), op de NGK site ook LFR5B word afgeroepen, nu ik het weet dat ze in latere bouwjaren goed doen in de EW motor, ben ik van plan om de Platina bougies uit te proberen
|
30 mei 2020 22:30 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
c5jan schreef: De HDI is zo zuinig, daarmee ga je de factor 2 tov lpg wel voorbij in kilometers per liter. Draait zo'n HDI serieus 1 op 22 of beter dan?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
02 jun 2020 08:03 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3554 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
de mijne wel (maar wel een heel klein beetje kleiner en lichter dan haar C5 zusje... )
|
02 jun 2020 08:18 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7264 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Met mijn rijstijl en trajecten: 1:9,5 op zijn best op lpg; met de 2.0 hdi 1:18-1:20 En natuurlijk die actieradius waardoor je niet iedere paar dagen staat te socializen bij de pomphouder.
|
02 jun 2020 08:22 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Wat was de elektrodenafstand? Is die afgesteld? Omdat bougies in meerdere modellen gebruikt kunnen worden staat de elektrodenafstand standaard te groot, een beetje monteur stelt die eerst af natuurlijk, maar daar komen toch veel problemen uit voort (wordt vaak niet gedaan).
En bij een hogere ionisatiespanning is je vonktijd een stuk korter en de vonk slechter, dus onregelmatiger lopen, soms zelfs misfires, en als gevolg daarvan weer (lambdasonde ziet zuurstof) mengselproblemen. Ook bobines gaan als gevolg van die te hoge ionisatiespanning veelvuldig stuk (dat stuk gaan is wel bekend, alleen wordt de echte oorzaak vaak niet verholpen).
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 jun 2020 09:44 |
|
|
Michel_B
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 maart 2019 23:19 Berichten: 371 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
C5HDI110 schreef: Michel_B, volgens VIN is het orga nr. van je C5, 11305, je heb een nieuwere C5 met een andere ECU, dat kan verklaren waarom de NGK LFR5B bougies het wel goed doen in je C5. Volgens VIN kom ik ook uit op 5960 F3 (CHAMPION - REC9MCLX) voor je C5, dat is Bosch FR8SC+ of FR8SE0. Dank! Weer wat geleerd. De laatstgenoemde zat er in trouwens. Heb ik dan een EW10J4?
_________________ "Goed zweven is ook een vak"
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
|
02 jun 2020 13:25 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: stotteren C5.
Nee, in jouw PH2 zit een EW10 A. Zoals in alle PH2's waarin een EW10 motor zit. Of hij zou er ooit uitgehaald moeten zijn en vervangen zijn door een oude EW10J4, zoals die in de PH1 zat. En dat is zeeeeer onwaarschijnlijk, om het zachies uit te drukken Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 jun 2020 13:30 |
|
|
|