Auteur |
Bericht |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
Als hij niet aanslaat op startspray heb je waarschijnlijk geen vonk.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
21 mei 2020 10:35 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
heb je al is een AMP meter gehangen tussen een accu born en de klem.
|
21 mei 2020 10:52 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
hoe bedoel je dat willy ampere meter tussen accu en een accu klem ? zal het ook de bdp sensor en of de bobine kunnen zijn daar hij ook met start spray niet aanslaat ?
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
21 mei 2020 10:53 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
1 klem eraf doen en dan daar tussen meten. je kunt ook eens controleren of je een vonk krijgt op de bougies.
|
21 mei 2020 10:56 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
accu als zo door gemeten en deze is gewoon goed dan. zit alleen hoe vonken te meten met de bobine van deze c5 en de bougies? neem aan deze los halen en dan zo in de bobine rrail en starten
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
21 mei 2020 11:02 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
de de bobine eraf halen en daar een bougies in steken ze ook aan de massa hangen en starten en kijken.
|
21 mei 2020 11:21 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
accu als zo door gemeten en deze is gewoon goed dan. dit versta ik niet goed.
|
21 mei 2020 11:22 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
als ik kijk met mijn meter zoals jij beschrijft kan ik niks vreemds zien blijft conineu op 12,4 of 11,4 staan dan
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
21 mei 2020 11:58 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
Je moet de stroom meten op de stand ampere. Dan zet je de ene pen op de losse accuklem en de andere pen op de accupool. Volt meet je over iets, stroom meet je tussen iets.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
21 mei 2020 12:05 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
thx jantje weer ff op goede spoor gebracht ook dat gaan we dus nog ff doen als de accu weer is opgeladen met de druppel lader
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
21 mei 2020 12:45 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
Oké heren weer ff verder met probleem bobine verwijderd en geen vonken uit bougies, (Ook niet uit doosje bougie vonken voor de grappen makers). Accu geeft 14.77 tussen de pool en klem. Voor de rest doet de dame niks als ik de bougies en de bobine er uit hebt hoor ik alleen de brandstof druk pomp gieren. Als bobine er in zit hoor ik een aanhouden piepgeluid van uit de motorruimte
Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
22 mei 2020 10:28 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
hebt de bougies toch aan de massa gelegd hoop ik .
|
22 mei 2020 11:05 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
Jazeker Willy anders komt er helemaal geen reactie
Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
22 mei 2020 11:36 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
14,77? Op welke stand stond de multimeter?
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
22 mei 2020 12:13 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Motor slaat niet aan
We hebben - een motor die is afgeslagen - een accu die na enige tijd leeg is Mogelijk is er verband, maar dat hoeft niet perse. FoutcodeWat mij betreft zou de diagnose starten bij de foutcode: welke regeleenheid roept welke foutcode, omschrijving. En welke eenheden die in de auto zitten zijn wel, en welke niet uit te lezen. Dat is het startpunt. Volgens mij had ik dat ook al eerder gevraagd. Hulp op het forumMaar er zijn meer wegen die naar Rome leiden, dus zaken die hier worden aangegeven zijn zeker nuttig. In ieder geval is het dan wel belangrijk om op de juiste manier te meten willen er conclusies aan worden verbonden. Ik zie dat de focus nu ligt op het bepalen waarom de accu leeg is. Dat kan natuurlijk, mogelijk is er verband, al is dit niet zeker. Maar hoe dan ook als je iets wilt bepalen moet je wel op de juiste manier handelen, anders trekken we de verkeerde conclusie. Er komt mij weer een beeld voor ogen van de vorige auto van Edwin, waar de geadviseerde scoopmeting van de krukas/nokkenas door de garage is uitgevoerd, maar niet op de juiste manier en niet met de juiste kennis, waardoor de oorzaak van het probleem niet boven water kwam. In dit draadje.Ik bedoel dit niet belerend, maar iets controleren heeft alleen zin als het met de juiste kennis en op de juiste manier gebeurt. Daarom even een uitleg over de juiste manier van meten. Hoe lekstroom meten- Deuren dicht en op slot - Motorkap open, schakelaar vergrendeld (als die er is) - Wacht tot auto in rust komt - Verbind - multimeter met carrosserie - Verbind + multimeter met accu - - Juiste stand (A) en aansluitbussen - DAN PAS!! accupool losnemen Eventueel kun je daarna desgewenst de meting herhalen in de mA stand. Nu kun je een conclusie trekken: A) fout >50 mA B) goed <50 mA Bij fout ga je verder door het spanningsverlies over de zekeringen te meten in mV om te bepalen wie de verbruikers zijn. Wat betreft het afslaan van de motor je hebt een paar basis dingen nodig: - Is er voeding motormanagement? (brand mm lampje op dash, heb je 5V voeding op de sensoren) - Is er brandstofdruk op de gallerij? - Voeding injectoren (+) - Aansturing injectoren (LED tester) - Voeding bobine - Aansturing Bobine (LED tst) - Toerentalsignaal (led tester) - Nokkenassignaal (led tetser) Eén (en waarschijnlijk meerdere) genoemde factoren missen waarbij er onderling verband is. De vraag is welke. Dan kijken we dan wat de volgende stap is.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 mei 2020 10:03 |
|
|
|