Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Een trotse 2.0 16V HPI rijder ! 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2020 21:17
Berichten: 6
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht BlauweVis sinds kort per C5
Ik had toch weer een flinke break nodig. Een vriend deed zijn C5 na 480.000 kilometer uit 'verveling' weg. Niet stuk te krijgen. Daarmee was mijn interesse gewekt. Sinds half februari rijd ik een 2.0 HPI van 2002 met km-startstand van 197.709 . De eerste 1000 zitten er op. Leuk!


25 feb 2020 23:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
welkom.


26 feb 2020 08:19
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
Een HPi nog wel ! Dat was die met 480k op de klok vast niet ?

Welkom op de site ... :smt193

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


26 feb 2020 08:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
Leuk, schaars wordende techniek!
En géén e10 tanken dus, daar kunnen deze motoren niet tegen.


26 feb 2020 10:34
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2020 21:17
Berichten: 6
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht BlauweVis sinds kort per C5
hoi c5jan, Bedankt voor de tip, maar wat is precies het probleem met E10 en deze motoren?


27 feb 2020 22:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
Ik heb onlangs in een ander draadje een lijstje gepost; deze motor is niet bestand tegen e10, als enige c5 benzine motor. Dat zal te maken hebben met de materialen in de brandstofpomp of druksensor. Die twee componenten spelen deze motor al vanaf kort na introductie parten.


28 feb 2020 00:19
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2020 21:17
Berichten: 6
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
Dank je wel !


28 feb 2020 06:17
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht BlauweVis sinds kort per C5
Eigenlijk nog wel bijzonder dat een hpi verkocht wordt ....
Hoop dat je er iig erg weinig voor betaald hebt !


Benieuwd of die het een beetje probleemloos gaat doen. :-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


28 feb 2020 07:27
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 16:29
Berichten: 816
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
c5jan schreef:
Ik heb onlangs in een ander draadje een lijstje gepost; deze motor is niet bestand tegen e10, als enige c5 benzine motor. Dat zal te maken hebben met de materialen in de brandstofpomp of druksensor. Die twee componenten spelen deze motor al vanaf kort na introductie parten.


Je geeft aan “als enige C5 benzine motor”. De THP motor lust echter ook liever e5. Géén e10! De motor loopt op e5 een stuk mooier, (iets) zuiniger en de brandstofpomp is ook gevoeliger voor e10. Het prijsverschil dat ogenschijnlijk groot is verdien je dus terug.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


28 feb 2020 14:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
Je hebt gelijk. Ik wist niet dat er nog thp's rondreden ;)


28 feb 2020 16:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2019 22:19
Berichten: 363
Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BlauweVis sinds kort per C5
C5Jan :lol: :lol:

Ik merk dat mijn 'normale' 2.0 ook veel lekkerder op E5 loopt, en het prijsverschil verdien ik terug doordat hij zuiniger rijdt (nu relatief veel stadsritten), was 1/8,5 gemiddeld, nu blijft de teller steken op 1/10,0.

Kan trouwens ook met de hogere temperturen te maken hebben natuurlijk.

On topic: ik zou zo'n HPi niet durven aanschaffen, maar ben tegelijkertijd blij dat er wel mensen zijn die deze techniek 'bewaren'.

_________________
"Goed zweven is ook een vak"
Afbeelding
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"


11 mei 2020 20:22
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2020 21:17
Berichten: 6
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Een trotse 2.0 16V HPI rijder !
Bij mijn eerste kennismaking een paar maanden terug was hoongelach mijn deel van mensen hier die een C5 HPI schroot vinden. Nare opmerkingen kreeg ik. Het zou de allerslechtste C5 zijn die er bestaat. Sindsdien heb ik een boel bijgeleerd. En ben er achter gekomen dat over de HPI ongelooflijk veel onzin verhalen de ronde doen. Met name de hogedrukpomp doet mensen sidderen van angst en de gekste verhalen doen de ronde en idem dito verhalen dat het ding onmogelijk te repareren is, en niet te koop is tenzij voor grof geld.
Inmiddesl heb ik ook probleempjes met mijn HPI gehad. Kwam niet meer boven de 2000 tpm, melding "Uitlaatgas Storing" . Uitlezing door kleine Citroen dealer en WegenWacht leverde niks op. De dealer zei dat ik aan de auto maar geen geld meer moest uitgeven. Een verloren zaak was het.
Uiteindelijk kwam ik via de oude eigenaar in contact met een slimme, zeer handige meneer uit Nijmegen. Hij rijdt al een paar jaar HPI en luistert niet naar de sprookjesvertellers. Hij heeft mijn auto nog eens uitgelezen en inderdaad hoor, geen brandstofdruk. Alleen druk van het pompje in de tank. HPI pomp defect? Mogelijk, dus het pompje er af geschroefd. Even uit elkaar gehaals, heel simpel ding. Alles netjes schoongemaakt en gecheckt. Behalve vuile olie eigenlijk niets geks aan te ontdekken. Pompje weer gevuld met automatenbak olie, goed ontlucht(belangrijk) en weer gemonteerd. Nogmaals gecheckt en helaas nog steeds geen druk en probleem onveranderd. "Dan kan er eigenlijk nog maar één ding mis zijn. En dat is de druksensor." Als die stuk is krijgt de HP pomp geen kans om druk op te bouwen. Het enige probleem is dat de sensor vrijwel onbereikbaar onder het inlaatspruitstuk zit. Er zat weinig anders op dan de hele boel te demonteren. Heel rustig en heel voorzichtig werkend duurde het anderhalf uur. De sensor zeld zit met twee 5 mm inbusboutjes gemonteerd. Het staafje binnenin zat los; goed teken! Weerstand opgemeten, zit tussen 3,8 en 1.0 afhankelijk van het staafje binnenin. Ook goed. MAAR.. één van de twee zwart rubber O-ringetjes van de sensor lijkt wel ontploft...of is ie uit elkaar gevallen omdat ik twee keer per ongeluk Euro 95 heb getankt. Want daar heeft de HPI een broertje dood aan. Op internet lees ik dat Viton O-ringen hitte- en olie- en ethanol-bestendig zijn. Maar in geen winkel te krijgen natuurlijk, alleen online. Gelukkig heeft een bevriende garage nog een handje gebruikte ringen liggen. Twee uurtjes knutselen later komt de C5 HPI weer tot leven. En.... weer helemaal perfect. In een paar daen al binjna 400 km gereden. Totale reparatie kosten aan de door Citroën afgeschreven HPI, 20 Euro plus onmisbaar advies van een HPI vriend en twee gebruikte Viton ringen.


26 aug 2020 12:45
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een trotse 2.0 16V HPI rijder !
Fijn dat je ermee tevreden bent.


26 aug 2020 12:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 17:39
Berichten: 2462
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een trotse 2.0 16V HPI rijder !
Je schrijft;

BlauweVis schreef:
Uitlezing door kleine Citroen dealer en WegenWacht leverde niks op. De dealer zei dat ik aan de auto maar geen geld meer moest uitgeven. Een verloren zaak was het.


Vergeet niet dat veel mensen zich hierdoor laten leiden en een auto afschrijven als de garage dat zegt. Ook nog iets is dat veel mensen niet zelf sleutelen aan hun auto omdat dit te complex is. Als je je in hun situatie verplaatst en bedenkt dat een garage voor deze klus makkelijk honderden euro's telt, dan begrijp je waar ik met mijn epistel op doel ;) Ondanks dat bewonder ik je vindingrijkheid en doorzettingsvermogen, goed bezig :smt023
Zo zie je maar als je bereid bent om te zoeken dat er ook oplossingen zijn. Een forum is een medium waar vaak meer horrorverhalen worden gedeeld maar de succesverhalen, zoals die van jou, worden vaak niet vermeld.

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


27 aug 2020 08:41
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2020 10:03
Berichten: 16
Woonplaats: Haps
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een trotse 2.0 16V HPI rijder !
Fijn te lezen dat de auto het weer doet! Misschien iets complexer dan een T-Ford :D, maar we houden de HPi's rijdend!


27 aug 2020 19:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.