Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020 21:17
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic
Locatie: Amstelveen
Ik had toch weer een flinke break nodig. Een vriend deed zijn C5 na 480.000 kilometer uit 'verveling' weg. Niet stuk te krijgen. Daarmee was mijn interesse gewekt. Sinds half februari rijd ik een 2.0 HPI van 2002 met km-startstand van 197.709 . De eerste 1000 zitten er op. Leuk!
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een HPi nog wel ! Dat was die met 480k op de klok vast niet ?
Welkom op de site ...
Welkom op de site ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Leuk, schaars wordende techniek!
En géén e10 tanken dus, daar kunnen deze motoren niet tegen.
En géén e10 tanken dus, daar kunnen deze motoren niet tegen.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020 21:17
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic
Locatie: Amstelveen
hoi c5jan, Bedankt voor de tip, maar wat is precies het probleem met E10 en deze motoren?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb onlangs in een ander draadje een lijstje gepost; deze motor is niet bestand tegen e10, als enige C5 benzine motor. Dat zal te maken hebben met de materialen in de brandstofpomp of druksensor. Die twee componenten spelen deze motor al vanaf kort na introductie parten.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020 21:17
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic
Locatie: Amstelveen
Dank je wel !
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Eigenlijk nog wel bijzonder dat een hpi verkocht wordt ....
Hoop dat je er iig erg weinig voor betaald hebt !
Benieuwd of die het een beetje probleemloos gaat doen.
Hoop dat je er iig erg weinig voor betaald hebt !
Benieuwd of die het een beetje probleemloos gaat doen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Je geeft aan “als enige C5 benzine motor”. De THP motor lust echter ook liever e5. Géén e10! De motor loopt op e5 een stuk mooier, (iets) zuiniger en de brandstofpomp is ook gevoeliger voor e10. Het prijsverschil dat ogenschijnlijk groot is verdien je dus terug.c5jan schreef:Ik heb onlangs in een ander draadje een lijstje gepost; deze motor is niet bestand tegen e10, als enige C5 benzine motor. Dat zal te maken hebben met de materialen in de brandstofpomp of druksensor. Die twee componenten spelen deze motor al vanaf kort na introductie parten.
Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je hebt gelijk. Ik wist niet dat er nog thp's rondreden 

Berichten: 454
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
C5Jan
Ik merk dat mijn 'normale' 2.0 ook veel lekkerder op E5 loopt, en het prijsverschil verdien ik terug doordat hij zuiniger rijdt (nu relatief veel stadsritten), was 1/8,5 gemiddeld, nu blijft de teller steken op 1/10,0.
Kan trouwens ook met de hogere temperturen te maken hebben natuurlijk.
On topic: ik zou zo'n HPi niet durven aanschaffen, maar ben tegelijkertijd blij dat er wel mensen zijn die deze techniek 'bewaren'.


Ik merk dat mijn 'normale' 2.0 ook veel lekkerder op E5 loopt, en het prijsverschil verdien ik terug doordat hij zuiniger rijdt (nu relatief veel stadsritten), was 1/8,5 gemiddeld, nu blijft de teller steken op 1/10,0.
Kan trouwens ook met de hogere temperturen te maken hebben natuurlijk.
On topic: ik zou zo'n HPi niet durven aanschaffen, maar ben tegelijkertijd blij dat er wel mensen zijn die deze techniek 'bewaren'.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020 21:17
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic
Locatie: Amstelveen
Bij mijn eerste kennismaking een paar maanden terug was hoongelach mijn deel van mensen hier die een C5 HPI schroot vinden. Nare opmerkingen kreeg ik. Het zou de allerslechtste C5 zijn die er bestaat. Sindsdien heb ik een boel bijgeleerd. En ben er achter gekomen dat over de HPI ongelooflijk veel onzin verhalen de ronde doen. Met name de hogedrukpomp doet mensen sidderen van angst en de gekste verhalen doen de ronde en idem dito verhalen dat het ding onmogelijk te repareren is, en niet te koop is tenzij voor grof geld.
Inmiddesl heb ik ook probleempjes met mijn HPI gehad. Kwam niet meer boven de 2000 tpm, melding "Uitlaatgas Storing" . Uitlezing door kleine Citroen dealer en WegenWacht leverde niks op. De dealer zei dat ik aan de auto maar geen geld meer moest uitgeven. Een verloren zaak was het.
Uiteindelijk kwam ik via de oude eigenaar in contact met een slimme, zeer handige meneer uit Nijmegen. Hij rijdt al een paar jaar HPI en luistert niet naar de sprookjesvertellers. Hij heeft mijn auto nog eens uitgelezen en inderdaad hoor, geen brandstofdruk. Alleen druk van het pompje in de tank. HPI pomp defect? Mogelijk, dus het pompje er af geschroefd. Even uit elkaar gehaals, heel simpel ding. Alles netjes schoongemaakt en gecheckt. Behalve vuile olie eigenlijk niets geks aan te ontdekken. Pompje weer gevuld met automatenbak olie, goed ontlucht(belangrijk) en weer gemonteerd. Nogmaals gecheckt en helaas nog steeds geen druk en probleem onveranderd. "Dan kan er eigenlijk nog maar één ding mis zijn. En dat is de druksensor." Als die stuk is krijgt de HP pomp geen kans om druk op te bouwen. Het enige probleem is dat de sensor vrijwel onbereikbaar onder het inlaatspruitstuk zit. Er zat weinig anders op dan de hele boel te demonteren. Heel rustig en heel voorzichtig werkend duurde het anderhalf uur. De sensor zeld zit met twee 5 mm inbusboutjes gemonteerd. Het staafje binnenin zat los; goed teken! Weerstand opgemeten, zit tussen 3,8 en 1.0 afhankelijk van het staafje binnenin. Ook goed. MAAR.. één van de twee zwart rubber O-ringetjes van de sensor lijkt wel ontploft...of is ie uit elkaar gevallen omdat ik twee keer per ongeluk Euro 95 heb getankt. Want daar heeft de HPI een broertje dood aan. Op internet lees ik dat Viton O-ringen hitte- en olie- en ethanol-bestendig zijn. Maar in geen winkel te krijgen natuurlijk, alleen online. Gelukkig heeft een bevriende garage nog een handje gebruikte ringen liggen. Twee uurtjes knutselen later komt de C5 HPI weer tot leven. En.... weer helemaal perfect. In een paar daen al binjna 400 km gereden. Totale reparatie kosten aan de door Citroën afgeschreven HPI, 20 Euro plus onmisbaar advies van een HPI vriend en twee gebruikte Viton ringen.
Inmiddesl heb ik ook probleempjes met mijn HPI gehad. Kwam niet meer boven de 2000 tpm, melding "Uitlaatgas Storing" . Uitlezing door kleine Citroen dealer en WegenWacht leverde niks op. De dealer zei dat ik aan de auto maar geen geld meer moest uitgeven. Een verloren zaak was het.
Uiteindelijk kwam ik via de oude eigenaar in contact met een slimme, zeer handige meneer uit Nijmegen. Hij rijdt al een paar jaar HPI en luistert niet naar de sprookjesvertellers. Hij heeft mijn auto nog eens uitgelezen en inderdaad hoor, geen brandstofdruk. Alleen druk van het pompje in de tank. HPI pomp defect? Mogelijk, dus het pompje er af geschroefd. Even uit elkaar gehaals, heel simpel ding. Alles netjes schoongemaakt en gecheckt. Behalve vuile olie eigenlijk niets geks aan te ontdekken. Pompje weer gevuld met automatenbak olie, goed ontlucht(belangrijk) en weer gemonteerd. Nogmaals gecheckt en helaas nog steeds geen druk en probleem onveranderd. "Dan kan er eigenlijk nog maar één ding mis zijn. En dat is de druksensor." Als die stuk is krijgt de HP pomp geen kans om druk op te bouwen. Het enige probleem is dat de sensor vrijwel onbereikbaar onder het inlaatspruitstuk zit. Er zat weinig anders op dan de hele boel te demonteren. Heel rustig en heel voorzichtig werkend duurde het anderhalf uur. De sensor zeld zit met twee 5 mm inbusboutjes gemonteerd. Het staafje binnenin zat los; goed teken! Weerstand opgemeten, zit tussen 3,8 en 1.0 afhankelijk van het staafje binnenin. Ook goed. MAAR.. één van de twee zwart rubber O-ringetjes van de sensor lijkt wel ontploft...of is ie uit elkaar gevallen omdat ik twee keer per ongeluk Euro 95 heb getankt. Want daar heeft de HPI een broertje dood aan. Op internet lees ik dat Viton O-ringen hitte- en olie- en ethanol-bestendig zijn. Maar in geen winkel te krijgen natuurlijk, alleen online. Gelukkig heeft een bevriende garage nog een handje gebruikte ringen liggen. Twee uurtjes knutselen later komt de C5 HPI weer tot leven. En.... weer helemaal perfect. In een paar daen al binjna 400 km gereden. Totale reparatie kosten aan de door Citroën afgeschreven HPI, 20 Euro plus onmisbaar advies van een HPI vriend en twee gebruikte Viton ringen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Fijn dat je ermee tevreden bent.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Je schrijft;
Ondanks dat bewonder ik je vindingrijkheid en doorzettingsvermogen, goed bezig
Zo zie je maar als je bereid bent om te zoeken dat er ook oplossingen zijn. Een forum is een medium waar vaak meer horrorverhalen worden gedeeld maar de succesverhalen, zoals die van jou, worden vaak niet vermeld.
Vergeet niet dat veel mensen zich hierdoor laten leiden en een auto afschrijven als de garage dat zegt. Ook nog iets is dat veel mensen niet zelf sleutelen aan hun auto omdat dit te complex is. Als je je in hun situatie verplaatst en bedenkt dat een garage voor deze klus makkelijk honderden euro's telt, dan begrijp je waar ik met mijn epistel op doelBlauweVis schreef:Uitlezing door kleine Citroen dealer en WegenWacht leverde niks op. De dealer zei dat ik aan de auto maar geen geld meer moest uitgeven. Een verloren zaak was het.


Zo zie je maar als je bereid bent om te zoeken dat er ook oplossingen zijn. Een forum is een medium waar vaak meer horrorverhalen worden gedeeld maar de succesverhalen, zoals die van jou, worden vaak niet vermeld.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2020 10:03
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Locatie: Haps
Contacteer:
Fijn te lezen dat de auto het weer doet! Misschien iets complexer dan een T-Ford
, maar we houden de HPi's rijdend!
