Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Vandaag op de snelweg ineens noodloop en foutcodes
P0093
P0087
P1351
bij meer gas geven direct bijna afslaan en niet verder komen
resetten van de codes (op snelweg enige mogelijkheid om thuis te komen) loopt motor goed maar direct weer motorstoring en rustig rijden gaat goed .
iemand idee waar te starten met het onderzoek ?
garage is pas open na nieuwjaar dus hoop op een simpele zelf op te lossen reparatie maar waar start je ?
P0093
P0087
P1351
bij meer gas geven direct bijna afslaan en niet verder komen
resetten van de codes (op snelweg enige mogelijkheid om thuis te komen) loopt motor goed maar direct weer motorstoring en rustig rijden gaat goed .
iemand idee waar te starten met het onderzoek ?
garage is pas open na nieuwjaar dus hoop op een simpele zelf op te lossen reparatie maar waar start je ?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Eigenlijk moet je even de omschrijving er bij zetten.
Maar op basis van ervaring met deze codes durf ik nu al te zeggen dat je een brandstofdruk probleem hebt.
Edit: ik dacht eerst dat het om een THP ging, dat is in tapatalk niet zomaar te zien excuus. Een diesel dus.
Bovenstaande blijft.
Maar op basis van ervaring met deze codes durf ik nu al te zeggen dat je een brandstofdruk probleem hebt.
Edit: ik dacht eerst dat het om een THP ging, dat is in tapatalk niet zomaar te zien excuus. Een diesel dus.
Bovenstaande blijft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


Timing probleem is dat iets wat door distributie versprongen kan of is dit een andere timing
heb namelijk niets apart gemerkt toen het ontstond (reed inhalend 135 km/h en toen Poef fout
P0093 fuel leak (groot)
P0087 Regulation of diesel high pressure
EDC16C3 - Diesel high pressure monitoring. Pressure below the reference value. (leak).
P1351 IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
als ik zie wat jij voor oorzaken ziet is dat zo technisch dat ik daar niet aan begin
moet dan maar wachten op de garage
heb namelijk niets apart gemerkt toen het ontstond (reed inhalend 135 km/h en toen Poef fout
P0093 fuel leak (groot)
P0087 Regulation of diesel high pressure
EDC16C3 - Diesel high pressure monitoring. Pressure below the reference value. (leak).
P1351 IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
als ik zie wat jij voor oorzaken ziet is dat zo technisch dat ik daar niet aan begin

Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2018 14:42
Auto: C5 Tourer, 2.0 16v Ligne Business
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 202000
Kleur: Donker Blauw
Die "P"-codes zijn toch van een universele lezer? Probeer even iemand in je regio te vinden met een Lexia. Daarmee krijg je veel meer duidelijk. Het is en blijft Frans, dus alles net wat anders......

C5club Bikkel


dat zal dan alleen de garage zijn ben ik bang want echt ver rijden is er niet bij en zeker geen snelweg te risicovol op opnieuw stranden in de noodloop
weet dus niemand die binnen een korte straal een lexia heeft
weet dus niemand die binnen een korte straal een lexia heeft
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Sorry hoor Ruud,...maar dat is onzin.
Alle dtc's die beginnen met P0*** zijn generiek en als ze beginnen met P(powertrain)1*** zijn ze merk specifiek.
De tester zal dan vragen om het merk te selecteren. Daarna krijg je de juiste omschrijving. Als hij hem niet in de database heeft zal hij aangeven: onbekende storingscode.
Inderdaad geeft een diagbox meer inzicht omdat je meer modulen kan benaderen.
Maar een goede OBD tester geeft ook een prima inzicht in de opgeslagen motorstoring codes
Alle dtc's die beginnen met P0*** zijn generiek en als ze beginnen met P(powertrain)1*** zijn ze merk specifiek.
De tester zal dan vragen om het merk te selecteren. Daarna krijg je de juiste omschrijving. Als hij hem niet in de database heeft zal hij aangeven: onbekende storingscode.
Inderdaad geeft een diagbox meer inzicht omdat je meer modulen kan benaderen.
Maar een goede OBD tester geeft ook een prima inzicht in de opgeslagen motorstoring codes
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2018 14:42
Auto: C5 Tourer, 2.0 16v Ligne Business
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 202000
Kleur: Donker Blauw
Boes, dus kom je met een Lexia verder. Ik zeg toch niet dat een universele lezer niet goed is???
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Je komt niet altijd verder met een diagbox.
Je gaf aan dat " het Frans was en net wat anders"
En ik geef dus alleen aan dat dat niet klopt. De powertrain codes (beginnend met een 0) zijn generiek en Europees vastgelegd.
En,...een tester of diagbox is alleen een stukje gereedschap en je hebt ook kennis nodig om de codes te kunnen interpreteren.
Je gaf aan dat " het Frans was en net wat anders"
En ik geef dus alleen aan dat dat niet klopt. De powertrain codes (beginnend met een 0) zijn generiek en Europees vastgelegd.
En,...een tester of diagbox is alleen een stukje gereedschap en je hebt ook kennis nodig om de codes te kunnen interpreteren.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je reageert waarschijnlijk op mijn eerste niet aangepaste bericht.websurfer schreef:Timing probleem is dat iets wat door distributie versprongen kan of is dit een andere timing
als ik zie wat jij voor oorzaken ziet is dat zo technisch dat ik daar niet aan beginmoet dan maar wachten op de garage
Direct daarna heb ik het bericht aangepast:
Je hebt een brandstofdruk probleem en er is iets met de gloeibougies. Dat eerste veroorzaakt de noodloop, dat tweede niet.BJG schreef:Eigenlijk moet je even de omschrijving er bij zetten.
Maar op basis van ervaring met deze codes durf ik nu al te zeggen dat je een brandstofdruk probleem hebt.
Edit: ik dacht eerst dat het om een THP ging, dat is in tapatalk niet zomaar te zien excuus. Een diesel dus.
Bovenstaande blijft.
Je kunt beginnen met een schoon brandstoffilter. Let op het juist ontluchten.
Levert dat geen gewenst effect dan kun je altijd nog de garage diagnose laten stellen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


BJG Klopt had daarop gereageerd
brandstof filter goed punt ga ik proberen te vervangen
de foutmelding van de goeispiralen klopt was de vorige beurt al gemeld (was ik vergeten ) maar omdat hij nog steeds zonder issue start (en begin volgend jaar de deur uitgaat) is dat niet verder aangepakt
Ik laat van mij horen als ik verder ben
bedankt voor de reacties
brandstof filter goed punt ga ik proberen te vervangen
de foutmelding van de goeispiralen klopt was de vorige beurt al gemeld (was ik vergeten ) maar omdat hij nog steeds zonder issue start (en begin volgend jaar de deur uitgaat) is dat niet verder aangepakt
Ik laat van mij horen als ik verder ben
bedankt voor de reacties

C5club Bikkel


vandaag met de auto naar de shop voor een nieuw brandstoffilter
heb eerst de foutcodes gereset (rijd even lekerder:) ) want deze komen toch weer terug
maar wat schets mijn verbazing geen centje pijn op dit moment geen foutmeldingen en geen ander mallieur
kan gewoon gassen en rijd weer als normaal
heb nog geen snelweg gereden maar tijdens de storing kwam het issue ook al op binnenwegen naar voren
morgen maar eens proberen een stukje snelweg mee te pakken en kijken wat er dan gebeurt.
zal zeker garage nog opzoeken maar dit is wel apart.
enig verschil met vandaag is het weer Toen ijzig koud met vorst nu niet
mogelijk bevroren water in het filter ??? of is dat complete nonsens
heb eerst de foutcodes gereset (rijd even lekerder:) ) want deze komen toch weer terug
maar wat schets mijn verbazing geen centje pijn op dit moment geen foutmeldingen en geen ander mallieur
kan gewoon gassen en rijd weer als normaal

heb nog geen snelweg gereden maar tijdens de storing kwam het issue ook al op binnenwegen naar voren
morgen maar eens proberen een stukje snelweg mee te pakken en kijken wat er dan gebeurt.
zal zeker garage nog opzoeken maar dit is wel apart.
enig verschil met vandaag is het weer Toen ijzig koud met vorst nu niet
mogelijk bevroren water in het filter ??? of is dat complete nonsens
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
met een lexia kun je de brandstof druk zien ,
soms ook met andere uitlees toestellen.
soms ook met andere uitlees toestellen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De symptomen wijzen wel in de richting van een door biodiesel vervuild brandstof filter.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 nov 2019 18:49
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 HDi 170 16V BiTurbo FAP automaat
Opties: Panoramadak, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11124cj
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: D-49828 Neuenhaus
Contacteer:
Ik had exact dezelfde problemen + foutcodes; net als hier opgelost na het wisselen van het diesel-brandstoffilter. Volgens mij dien je het filter bij iedere oliewissel te vervangen, of misschien nog wel vaker; onze auto's (onze filters) zijn blijkbaar gevoelig voor vervuiling door prut, bio of eolys.
C’est aussi l’Europe, une Citroën française d’un Hollandais en Allemagne...

C5club Bikkel


Volgende week bij de garage langs moet toch nog wat met hem bespreken en kan dan direct dit even snel laten doen
bedankt voor alle reacties
ps vandaag op snelweg en ook weer zonder enig probleem de net niet invordering rijbewijs kunnen aantikken zonder issues
preventief toch maar filter laten vervangen
bedankt voor alle reacties
ps vandaag op snelweg en ook weer zonder enig probleem de net niet invordering rijbewijs kunnen aantikken zonder issues
preventief toch maar filter laten vervangen