C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:10
Auto: C5 Sedan 2.0 16V Ligne Business AUT4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115000
Kleur: Vert Suroit
Hallo,

In 2014 heb ik de klepjes in de automaat laten vervangen (solenoid o.i.d.) en het probleem van het in de noodloop schieten was voorbij. Mooi.

Maar al snel bleek dat de automaat in de noodloop schiet als je de bak in N (neutraal, vrij) zet. Wel met de garage over gesproken, maar er naar kijken is er toen niet van gekomen. Slordig van mijn kant. Ik was al blij dat hij weer reed.

Omdat ik hem eigenlijk nooit in neutraal zet, heb ik er nooit veel aandacht aan geschonken. Maar ik ben hem nu aan het opknappen en wil dit eigenlijk ook verhelpen.

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen? Elke tip is welkom.

Mvg. Ronald
Citroën-rijder sinds 1993; Xantia 1.8i Berline (1993), BX 19 TRD (1986), ZX 1.9TD Aura (1995), Xantia 1.9TD Break (1996), C5-I 2.0 HDI Break (2002), Xsara 1.4i Berline (1998), Xantia 1.8i Break (1998), C5-III 1.8i Sedan Ligne Business (2008), Xantia 2.0i Break Automaat Exclusive (1998), DS3 eHDI (2011), C5-III 2.0i Sedan Automaat (2008)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
is hij al uitgelezen.
Genem
Genem
Re: Automaat in Neutraal-->Noodloop!

Bericht door Genem »

Waarschijnlijk een van de 5 verticale stekkertjes inbhet brein niet goed aangesloten. Klinkt voor mij nl herkenbaar.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:10
Auto: C5 Sedan 2.0 16V Ligne Business AUT4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115000
Kleur: Vert Suroit
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal hem binnenkort laten uitlezen. Ik denk zelf ook dat het iets heel simpels is.
Citroën-rijder sinds 1993; Xantia 1.8i Berline (1993), BX 19 TRD (1986), ZX 1.9TD Aura (1995), Xantia 1.9TD Break (1996), C5-I 2.0 HDI Break (2002), Xsara 1.4i Berline (1998), Xantia 1.8i Break (1998), C5-III 1.8i Sedan Ligne Business (2008), Xantia 2.0i Break Automaat Exclusive (1998), DS3 eHDI (2011), C5-III 2.0i Sedan Automaat (2008)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hetzelfde verschijnsel heb ik gehad bij de AL4 in m'n laatste Xantia.
Dat bleek te liggen aan de niet 100% correcte afstelling van het schakelaarblok op de bak, bij een Citdealer in Innsbruck is dat toen gecorrigeerd.
Daarna was dat probleem voorbij.

Ik heb later nog wel eens iets vergelijkbaars gehad, dat ontstond bij snel heen-en-weer schakelen tussen D en R, bij een keermanoeuvre op een smalle weg.
Dat was voorbij na een motor herstart, daarna niet meer gehad. En dus er verder geen aandacht meer aan besteed.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie