Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Ze kunnen ook iets in de bsm(bsi?) verkeerd hebben aangesloten?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De pomp is op de BSM aangesloten, en wordt aangestuurd vanuit de motorsturing.
Dat werkt goed, zo te lezen.
De meter zit op de BSI aangesloten via een zwarte 40-polige stekker, en vandaar gaat het signaal naar je dashboard meter via een 10-polige stekker.
Dáár kunnen ze niks verkeerd hebben aangesloten, lijkt me.....
Alle draden afkomstig van de pomp/meter unit lopen via de hoofddraadbundel 10PR.
Vanaf de BSI naar de dash is het een CAN-Bus bedrading via de dashboard bundel 50 P/B
Desgewenst kan ik je die twee complete schema's sturen, daar staan ook de posities van de componenten op.
Geef dan even je mailadres via een PB, en zet daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.
Groet,
JW
Dat werkt goed, zo te lezen.
De meter zit op de BSI aangesloten via een zwarte 40-polige stekker, en vandaar gaat het signaal naar je dashboard meter via een 10-polige stekker.
Dáár kunnen ze niks verkeerd hebben aangesloten, lijkt me.....
Alle draden afkomstig van de pomp/meter unit lopen via de hoofddraadbundel 10PR.
Vanaf de BSI naar de dash is het een CAN-Bus bedrading via de dashboard bundel 50 P/B
Desgewenst kan ik je die twee complete schema's sturen, daar staan ook de posities van de componenten op.
Geef dan even je mailadres via een PB, en zet daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.
Groet,
JW

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Zit nog een zwart relais bij, zou dat te maken hebben met de gas installatie?
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... ea05b4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... 2fd76f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... c13965.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... a9ed6f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... b70069.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... ba8273.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... ea05b4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... 2fd76f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... c13965.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... a9ed6f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... b70069.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... ba8273.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zo te zien wel.
Op deze foto is te zien dat de gele draad op pin 6, die "verantwoordelijk is" voor de benzinemeter in je dash, onderbroken is, en nu naar dat relais leidt.
En vanaf dat relais komt er weer een draad terug naar de oorspronkelijke gele draad.
Waarom dat zó zit, daar kan ik alleen maar naar gissen. Is dat omdat je ook een "brandstofmeter" hebt voor je LPG? Als dat zo is, werkt die dan nog wel?
En zitten die verbindingen die nu in die draad zitten nog goed vast? Ik kan dat niet zien op dat plaatje.
Groet,
JW
Op deze foto is te zien dat de gele draad op pin 6, die "verantwoordelijk is" voor de benzinemeter in je dash, onderbroken is, en nu naar dat relais leidt.
En vanaf dat relais komt er weer een draad terug naar de oorspronkelijke gele draad.
Waarom dat zó zit, daar kan ik alleen maar naar gissen. Is dat omdat je ook een "brandstofmeter" hebt voor je LPG? Als dat zo is, werkt die dan nog wel?
En zitten die verbindingen die nu in die draad zitten nog goed vast? Ik kan dat niet zien op dat plaatje.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Op de een of andere reden is bij mij de motor van de pomp op de twee middelste pennen aan gesloten. Dikkere draden, voeding van het relais(?) is daar op aan gesloten en het gezoem van de pomp hield op toen ik wat met de draden rommelde. (Dat was even schrikken)
Één draad lijkt inderdaad onderbroken te worden door dat relais.
Uiteindelijk heb ik alles weer aan de gang gekregen! De stekker lijkt slecht op de pomp aansluiting te passen. Ik heb de pennen van de stekker bijgebogen (de gaatjes kleiner gemaakt) nu blijft de pomp het doen, ook als ik de draden beweeg, en de benzinemotor doet het ook weer
Ik denk niet dat dit de reden van het stranden is geweest, gezien het verloop van het defect, ik heb nu gezien dat de motor er gewoon mee op houdt, zonder allerlei foutmeldingen, als de pomp stopt.
Vanmiddag even tanken en dan kijken wat er gebeurt


Super bedankt voor alle hulp!
Één draad lijkt inderdaad onderbroken te worden door dat relais.
Uiteindelijk heb ik alles weer aan de gang gekregen! De stekker lijkt slecht op de pomp aansluiting te passen. Ik heb de pennen van de stekker bijgebogen (de gaatjes kleiner gemaakt) nu blijft de pomp het doen, ook als ik de draden beweeg, en de benzinemotor doet het ook weer

Ik denk niet dat dit de reden van het stranden is geweest, gezien het verloop van het defect, ik heb nu gezien dat de motor er gewoon mee op houdt, zonder allerlei foutmeldingen, als de pomp stopt.
Vanmiddag even tanken en dan kijken wat er gebeurt



Super bedankt voor alle hulp!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De pompmotor zit op pin 3 en 4, dat klopt. Zie ook het schema dat ik eerder postte.
Op deze foto van het "relais" zie ik daarboven een rode draad die onderbroken lijkt. Klopt dat?
En als dat zo is, is dat de draad die gekoppeld is aan de gele draad op pin 6 van de stekker?
Groet,
JW
Op deze foto van het "relais" zie ik daarboven een rode draad die onderbroken lijkt. Klopt dat?
En als dat zo is, is dat de draad die gekoppeld is aan de gele draad op pin 6 van de stekker?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Nee, lijkt zo omdat er een draad met een zwart lijntje een beetje omheen gebogen zat. (Ik heb de originele foto ff goed bekeken)
Voor zover ik nu weet is alles weer aangesloten zoals ik het aan trof, maar nu werkt het ook weer. Geen foutmelding meer.
Voor zover ik nu weet is alles weer aangesloten zoals ik het aan trof, maar nu werkt het ook weer. Geen foutmelding meer.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Net benzine getankt, metertje slaat helemaal uit dus ik denk dat de boel weer werkt. (Voorlopig)
Ik hou er wel een stapeltje zekeringen aan over...
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... 7d4497.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hou er wel een stapeltje zekeringen aan over...
//uploads.tapatalk-cdn.com/201907 ... 7d4497.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik denk dat er een draadje slecht contact maakt, en nu weer even wel. Het relais wordt aangestuurd op het moment dat de brandstofpomp draait. Als de aansturing van het relais hapert dan zal het metertje ook niet naar behoren werken.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Klopt, daarom draadjes nu goed vast gemaakt en doorgemeten. Maar het grootste probleem was de slecht contact makende stekker, ik kon de benzinepomp uit zetten door de voedingsdraad te bewegen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die stekkers durven ook wel is inbranden .

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Verbaasd me niks, heb ik wel op gelet maar geen verkleurd/vervormd plastic. Aansluiting op de pomp ook schoon. (nou ja, niet verbrand)
Het is heel typisch dat die stekker niet goed contact maakte, geen idee wat er mee gebeurd is, afgezien van het plaatsen van dat relais. De boel is nu dusdanig door mij "strak gemaakt" dat het contact goed blijft, ook terwijl ik aan de stekker zit of de bedrading heen en weer doe.
Het is heel typisch dat die stekker niet goed contact maakte, geen idee wat er mee gebeurd is, afgezien van het plaatsen van dat relais. De boel is nu dusdanig door mij "strak gemaakt" dat het contact goed blijft, ook terwijl ik aan de stekker zit of de bedrading heen en weer doe.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Brandstof meter blijft het goed doen. Ik heb het idee dat dat relais dat er tussen zit het nu eindelijk goed doet, meter wordt na elke "koude start" netjes opnieuw ingesteld. Staat dus niet op een halve tank terwijl ie vol zit. (Ivm op gas rijden)
Eerder werd de meter alleen na het tanken "gereset".
Eerder werd de meter alleen na het tanken "gereset".