C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Ik heb de knipperlichten ook vervangen voor led. En een los relais zoals vroeger zit er niet meer. De oplossing was voor mij ook ballast weerstanden plaatsen en dat is op zich goed te doen. Rekening houdend met met dat je ze wel een plek geeft die warm mag worden.
De overige lampen hebben geen can detectie en hoef je geen rekening mee te houden.

De zijknippers op de spiegel heb ik geen led alternatief voor kunnen vinden.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@BGT mijn interesse is gewekt.

Over de weerstand wordt (neem ik aan) via VIN en CSN de spanningsval gemeten een norm voor de stroom. Door de weerstand te verlagen zou je minder spanningsval krijgen en een lagere stroomsterkte faken, waarmee de elektronica de Q1 meer aanstuurt, wat resulteert in een hogere stroomsterkte.
Maar dat is niet wat je wil. Je wilt dus een hogere weerstand bij RCS.
Uit je verhaal begrijp ik dat RCS een aantal parralelle weerstanden zijn?

Een van de parrallele shunts er uit waardoor de totale weerstand hoger wordt op RCS.
Is dat wat je gedaan hebt?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is dat hele meetsysteem, waar alle fopperij om draait, niet uit te zetten?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een beetje programmeur, die ook nog wat hack-werk en reverse-engineering kan doen, zou dat moeten kunnen.... :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Of hardware matig. Ergens wordt spanningsval gemeten. Zet daar een (germanium)diode ipv weerstand aan het werk.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bij de schakeling van BGT gaat het niet zozeer om de auto te foppen. Hij sleutelt aan de led lamp zelf om te voorkomen dat hij stuk gaat.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
@BJG
Klopt. Je moet de weerstand verhogen om een lagere stroom te krijgen dus i.p.v 2 stuks 0,25 ohm parallel doe je er nu 1. Ik wil niet zo'n fakkel als die grote SUV's hebben=puur asociaal.

Voor de led koplamp heb je ook nog een beugeltje nodig nl. SA-006.

https://nl.aliexpress.com/item/H7-H1-LE ... 0000000000
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Goed bedacht bgt :smt023
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
BJG schreef:Bij de schakeling van BGT gaat het niet zozeer om de auto te foppen. Hij sleutelt aan de led lamp zelf om te voorkomen dat hij stuk gaat.
Ok, een tweede te foppen (of beter eigenlijk: te parametreren) schakeling. Dat spoor had ik even gemist, dit gaat om de lamp zelf.

De auto vind het allemaal wel ok? Of moet daarvoor nog een loze vermogensweerstand worden weggefrommeld? Gedoe met weerstanden om het gebrek aan stroom op te vangen is gewoon zo ontzettend niet mijn ding, ik zat nog op dat spoor.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Alleen voor de knipperlichten. De rest geeft geen probleem tot zover. Heb nog niet de DRL's en mistlampen en grootlicht en voorste knipperlichten gedaan. Binnenin geeft het lampje van de binnenverlichting achter problemen in Led uitvoering. Het middelste lampje binnenverlichting achter is nu nog een ouderwets wolfraam lampje en de 2 buitenste zijn leds. Voor is alles led in de binnenverlichting.
Ik wacht nog op n hoop ledlampen en weerstanden maar t gaat lekker zo. Heel tevreden mee vooral de dimlichten die echt de weg mooi wit proberen te maken s'nachts en dat met een gebruik van 7W per lamp...……….bizar groot verschil met 55W.

BTW ik fop niets wat stroom instellingen betreft. Alleen de controller voor de knipperlichten fop ik met ballast.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Aha, mooi! En dat knipper-gedoe zou eigenlijk te ondervangen zijn door een andere schakeling, maar die is vast niet eenvoudig te vervangen zoals vroeger...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik kan het niet laten hierop te reageren.
Een lampje voor raw kost pak um beet 2/3 € ook voor het achterlicht.
Dus waarom zou je ze willen vervangen voor LED?.
Mijn auto is 11 jaar (9 jaar in bezit) en heb nog nooit een raw lampje vervangen en ik geef altijd richting aan, ook op lange uitvoegstroken.
Raw en achterlichten Oke maar je haalt je een hoop problemen op de hals met meer kans op defecten.
Maar koplampen aanpassen duplo> halogeen> xenon>led slopen moeten ze die auto,s.
Jij ziet het goed maar je tegenligger ziet niets meer.
Wil je de laatste verlichting koop een nwe auto en dat is dan goed gekeurd.
Audi bv heb je ook lopende achter raw,,s.
Een koplamp is gemaakt voor 1 type lamp.
alles wat je er later inzet verstrooit het lichtbeeld dat is goed voor jou maar slecht voor je tegen ligger.
Maar aan de tegenligger denkt niemand.

Van verlichting moet je afblijven vindt ik,voor iedereen
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Dat verblinden is nu juist iets wat ik voorkom met de vermogens aanpassing. Ik heb samen met m'n zwager bekeken of het verblind en dat is dus niet zo. Het is alleen wit maar het is absoluut niet zo'n asociale bundel als die SUV's afgeven. Die hebben een lens voor de led zitten waardoor je zo'n enorme bundeling van licht krijgt die enorm verblind. Dat is pas asociaal.

PS ipv 200W aan verlichting rij ik nu met 21W...……...kijk dat is goed voor alles.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb inmiddels 4 x knipperlichten laten vervangen bij diverse auto's. De 1e was mijn eerste auto die daarmee voor HFL1,90 door de APK kwam en die was echt stuk; de overigen waren Citroëns met blank knipperlichtglas met daarachter ontkleurde knipperlampjes. Niet dat ze stuk waren dus, maar te wit...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
bgt schreef: PS ipv 200W aan verlichting rij ik nu met 21W...……...kijk dat is goed voor alles.
Een machtig verschil!
Zitten daar dan geen CAN-bus weerstanden over geschakeld of werkt dat zonder?
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Plaats reactie