76263359willy4 schreef:ja.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
@willy: daar heb je gelijk in! Als je het motorvermogen aanpakt dan dien je ook het onderstel zodanig aan te passen dat dit verantwoord is. Gelukkig weten veel ombouwers dit wel, en doen ze dat ook.
Berichten: 20300
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Ik sluit me volledig bij je aan. Ik heb er ook een lange tijd over na moeten denken of ik wel of niet zou doen. Eerlijk gezegd was de keuze echter minder moeilijk nadat ik eerst die comfortbollen had mogen testen. Het was heerlijk, maar het deinde teveel en bij sterke zijwind was het behoorlijk tegensturen. Dit heb ik nog niet gehad met de Xantia veerbollen, maar de eerlijkheid gebied me ook te melden dat ik zo'n straffe zijwind nog niet heb ervaren met deze constructie. De tijd zal het leren. Hoe dan ook, voor wat het waard is, ik ben een absolute tourer, zeker geen racer, heb daar ook geen behoefte (meer) aan met 50+ haha (soms stiekum, maar dat ga ik echt niet in deze auto proberen)c5jan schreef:@ts: blij dat je het positief oppikt. Ik denk alleen dat je je gevoel niet voorrang moet geven over meetbare gegevens. Om jarenlange research, berekeningen en tests opzij te zetten onder het mom van "ja maar dit past ook" vind ik "dapper", zeg maar. De auto zoals die was, is getest en goed bevonden, voor wat dat waard is.
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Ok, dan is om laten bouwen naar landbouwvoertuig, max 25 km/u nog wel een optie 
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
HAhahahaa... ja, goed idee, maar dan heb ik weer last van die irritante bumperklevers
Edit: bedankt moderator, was inderdaad niet nodig.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
HAhahahaa... ja, goed idee, maar dan heb ik weer last van die irritante bumperklevers
Edit: bedankt moderator, was inderdaad niet nodig.
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Helder. Extra voorzichtigheid en vooruit blijven kijken geboden dus. Dank je wel!JW-C5 schreef:Via die VIN:Groet,ELEKTRONISCH STABILITEITSPROGRAMMA >> ZONDER ESP
JW
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Ik zie nu pas je welkomstbericht. sorry daarvoor. Dank je wel!C5HDI110 schreef:Welkom hier bij de C5 rijders
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
Even in het onderstel gedeelte gezet ...
Welkom op de site , ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets dan veert itt mijn met comfortbollen uitgeruste Xantia
Welkom op de site , ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets dan veert itt mijn met comfortbollen uitgeruste Xantia
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Hi Menno, thanks! Ik denk dat Xantia comfortbollen een C5 Hydractive III + teveel doet gaan deinen (maar misschien niet in een normale hydractive (zonder sportstand)). Maar wat betreft de type I Xantia veerbollen op een C5 Hydractive III + zeg ik, gerust doen. Uiteraard, verkeersveiligheid staat wel altijd voorop. Wat ik nog kan toevoegen is dat op het moment dat je in je C5 stapt en de eerste meters rijdt, je direct al het Xantia gevoel ervaart. Je voelt het meteen, je zit lager en steviger op de weg, althans dat was en is mijn ervaring. De demping is echt goed, stevig, voldoende tegendruk (i.t.t. de FN/RN comfortbollen), maar op de één of andere manier is het comfort van die Xantia type I veerbollen onder een C5 op de weg vele malen groter, nogmaals, slechts mijn subjectieve (ex-Xantia) beleving. 
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
Berichten: 20300
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Gevoel speelt een duidelijke rol, zo te lezen.
Want wat je schrijft:
De hoogte blijft gelijk als je er andere bollen onder zet, die wordt immers bepaald door de informatie afkomstig van de hoogteregelaars.
Groet,
JW
Want wat je schrijft:
dat is fysiek niet mogelijk.Je voelt het meteen, je zit lager ...….....
De hoogte blijft gelijk als je er andere bollen onder zet, die wordt immers bepaald door de informatie afkomstig van de hoogteregelaars.
Groet,
JW
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2018 16:09
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Dat klopt. Gevoel speelt bij mij een enorme rol. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Uiteraard zit je niet fysiek lager, maar je voelt een ander contact met de weg, een solider contact, zoals ik dat gewend was met de Xantia. Wellicht omschrijf ik het nu wat beter. Het voelt als lager in de auto te zitten, wat natuurlijk niet echt zo is.
Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Dat het fysiek (technisch) niet mogelijk is een beetje te kort door de bocht, al dan niet met overhellende koetsJW-C5 schreef:Gevoel speelt een duidelijke rol, zo te lezen.
Want wat je schrijft:dat is fysiek niet mogelijk.Je voelt het meteen, je zit lager ...….....
De hoogte blijft gelijk als je er andere bollen onder zet, die wordt immers bepaald door de informatie afkomstig van de hoogteregelaars.
Groet,
JW
Sic is door Carlsson voor 15mm verlaagd en achter 12mm. Dus het kan wel. Maar niet door andere veerbollen verwacht ik.
All in all blijf ik het een flinke gok vinden om zoiets wezenlijks als de vering aan te passen zonder dat daar een onderzoek anders dan "het past" aan vooraf is gegaan. In de rallywereld gaan ze echt niet over één nacht ijs, dus die vergelijking vind ik er ver gezocht. Dat TS geen verschil merkt wil niet zeggen dat dat er ook niet is als het er echt op aan komt. Ik verwacht dat niemand hier zijn auto op het randje rijdt tijdens een normale rit maar als dat wel gebeurt en er gaat iets mis dan heb je flink wat uit te leggen. De verzekering zou bijvoorbeeld ook eens achter zijn oren kunnen krabben en het als argument gaan gebruiken om (voorlopig) niets uit te keren...
Ik heb meerdere Xantia's gereden (ook DS, CX, GSA, BX etc) en ja de C5 veert anders. Maar de Xantia veert ook anders dan de BX en de DS. Bij geen enkele auto, zelfs niet bij de C8 of de Octavia, heb ik het idee gehad dat de vering het eerste was waar ik wat aan zou willen veranderen dus ik snap eerlijk gezegd de stap van ts niet. Zeker niet als je droog aan de risico's kijkt. Maar dat is hoe ik in elkaar zit, anderen hebben recht op hun mening
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Eigenlijk vind ik dit wel geinig. Een grote groep Xantiarijders (waaronder ik) tufte met opgeboorde bollen. Dezelfde discussie was toen gaande. Het zou levensgevaarlijk zijn. Ondertussen tilde Hammie (Arie) z'n Xantia met super opgeboorde bollen over de vier ton heen. Ik reed met de break ook met gaten van 1.8 mm in de bollen. Op de snelweg in Duitsland een noodstop gemaakt met 160KM/u.
Ging allemaal prima!
Natuurlijk heeft Citroen testen gedaan. Maar is dat niet in de meest extreme omstandigheden?
Ik hoop alleen voor je dat de LDS de membranen in de groene bollen niet opvreet.
Ging allemaal prima!
Natuurlijk heeft Citroen testen gedaan. Maar is dat niet in de meest extreme omstandigheden?
Ik hoop alleen voor je dat de LDS de membranen in de groene bollen niet opvreet.
MG4 2022 (De zwarte TEMU kar)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Onder normale omstandigheden krijgt niemand een ongeluk toch?
Hoeveel mensen zijn er niet het ziekenhuis in gegaan nadat hun auto "iets" was aangepast wat bij anderen nooit een probleem opleverde?
Ik vind het argument "noodstop was geen probleem" niet heel sterk, maar dat vind ik ook van "bij mij gaat het niet fout dus het is ok" of "ik merk geen verschil". Er worden jaarlijks miljarden kilometers gereden zonder dat de gordelspanners nodig zijn en toch concludeert haast niemand op basis daarvan dat je die gordels wel uit de auto kunt halen.
Zoek een expert op dit gebied en leg hem/haar de vraag voor. Als die onderbouwd kan zeggen dat je er niet door in de problemen komt, ook niet na jaren slijtage, dan heb je een leuke mod voor je auto. Vind je die niet hoop ik dat je nooit het extreme uiterste gaat vinden. Er is een reden dat autobouwers juist die extremen opzoeken en daar een remedie voor bedenken...
Hoeveel mensen zijn er niet het ziekenhuis in gegaan nadat hun auto "iets" was aangepast wat bij anderen nooit een probleem opleverde?
Ik vind het argument "noodstop was geen probleem" niet heel sterk, maar dat vind ik ook van "bij mij gaat het niet fout dus het is ok" of "ik merk geen verschil". Er worden jaarlijks miljarden kilometers gereden zonder dat de gordelspanners nodig zijn en toch concludeert haast niemand op basis daarvan dat je die gordels wel uit de auto kunt halen.
Zoek een expert op dit gebied en leg hem/haar de vraag voor. Als die onderbouwd kan zeggen dat je er niet door in de problemen komt, ook niet na jaren slijtage, dan heb je een leuke mod voor je auto. Vind je die niet hoop ik dat je nooit het extreme uiterste gaat vinden. Er is een reden dat autobouwers juist die extremen opzoeken en daar een remedie voor bedenken...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...




