Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Je kan ook de knopjes op de rubberpad met een heel zacht potlood geleidend maken , heb ik al eerder gedaan en werkt ook goed.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Dit thema staat nog altijd op mijn kluslijst en vandaag ben ik er toe gekomen het knoppenpaneel uit de deur te lichten.
Echter wil ik vragen of als ik het knoppenpaneel ga openen, er veertjes of zo van de plaats kunnen geraken?
Echter wil ik vragen of als ik het knoppenpaneel ga openen, er veertjes of zo van de plaats kunnen geraken?

Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Niemand die het antwoord op deze vraag weet?

Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee hoor.
De foto's tonen alle onderdeeltjes.
Er zitten geen losse veertjes o.i.d in.
Simpel klusje
De foto's tonen alle onderdeeltjes.
Er zitten geen losse veertjes o.i.d in.
Simpel klusje
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Alleen even voorzichtig met openmaken, mes tussen de “weerhaakjes” en voorzichtig wegduwen terwijl je de bovenzijde er af trekt. Bij mij brak er al snel een zo’n wwerhaakpalletje af maar misschien dat het kunststof inmiddels ook al wat bros was geworden.
Zie hier voor een handleiding
Zie hier voor een handleiding
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Hartelijk dank voor de hulp. Eindelijk ben ik er toe gekomen deze klus op te pakken. Ik heb dit en ook het andere topic waarnaar word verwezen goed doorgelezen. Het is nog niet zo heel gemakkelijk de bediening uit elkaar te halen maar het is gelukt. Op het ding was aangegeven waar de zwarte en de grijze connector zaten, dus het is niet voor het eerst dat de boel eruit ging. Ik heb de betreffende beidezijdse contactpunten voorzichtig gereinigd met een wattenstaafje bevochtigd met gedemineraliseerd water.
Op zich zag de print er niet vuil uit. Gelijkertijd heb ik de rest van de bedieningseenheid zo goed mogelijk schoon gemaakt, dat kan ook geen kwaad.
In ieder geval werkt het nu weer normaal. De tijd zal leren of het langer dan drie weken goed werkt.
Op zich zag de print er niet vuil uit. Gelijkertijd heb ik de rest van de bedieningseenheid zo goed mogelijk schoon gemaakt, dat kan ook geen kwaad.
In ieder geval werkt het nu weer normaal. De tijd zal leren of het langer dan drie weken goed werkt.


Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Heb beide topics gelezen ivm reparatie.
Bij mij is het al een heel tijdje bezig waarbij de raambediening aan de bestuurderskant de gekste bokkesprongen maakt die je je kan inbeelden. En dat voor elk raam! Druk je om toe te doen gaat hij naar beneden en omgekeerd.
De andere bedieningsunits in de andere deuren werken perfect.
Ik ben nu verplicht om elk raam via de deur zelf te bedienen.
Als ik mijn eigen raam wens te sluiten moet ik de afstandsbediening gebruiken!
Echter, je hoort het mechanisme/een klik van de bediening, in de deuren wel telkens afgaan. Ook al gebeurt er fysisch niets. Er vertrekt dus wel degelijk een signaal van mijn deurunit naar de desbetreffende raam die deze ontvangt. Er gebeurt daarna niets meer. De motor start niet.
Dan zou ik zo zeggen dat de unit zelf wel werkt?
Kan het aan iets anders liggen? Gebroken kabel of slechte sturing?
Iemand een idee?
Bij mij is het al een heel tijdje bezig waarbij de raambediening aan de bestuurderskant de gekste bokkesprongen maakt die je je kan inbeelden. En dat voor elk raam! Druk je om toe te doen gaat hij naar beneden en omgekeerd.
De andere bedieningsunits in de andere deuren werken perfect.
Ik ben nu verplicht om elk raam via de deur zelf te bedienen.
Als ik mijn eigen raam wens te sluiten moet ik de afstandsbediening gebruiken!
Echter, je hoort het mechanisme/een klik van de bediening, in de deuren wel telkens afgaan. Ook al gebeurt er fysisch niets. Er vertrekt dus wel degelijk een signaal van mijn deurunit naar de desbetreffende raam die deze ontvangt. Er gebeurt daarna niets meer. De motor start niet.
Dan zou ik zo zeggen dat de unit zelf wel werkt?
Kan het aan iets anders liggen? Gebroken kabel of slechte sturing?
Iemand een idee?
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Ik denk dat je moet beginnen met het bedieningspaneeltje schoon te maken
viewtopic.php?f=6&t=3350" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=6&t=3350" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb vorig jaar een exemplaar via Ali-Express aangeschaft van een Peugeot 307. Die heeft exact dezelfde unit als de C5 maar alleen een ander raamwerkje eromheen. Die raamwerkjes wissel je uit en je hebt weer een perfecte raambediening. Als de originele éénmaal begint met etteren is er geen houden meer aan. Vervangen door origineel is onbetaalbaar, via Ali prima te doen.
Deze bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.com/item/3283554 ... b201603_55" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige nadeel is dat de verlichting rood is.
Deze bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.com/item/3283554 ... b201603_55" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige nadeel is dat de verlichting rood is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Heb er twee keer een gehaald bij Vosautodemontage met een tussenpoos van vier jaar. Heb het ook geprobeerd met schoonmaken, potlood en zelfs met geleidende grafietspray, speciaal voor dit doel. Dat hielp uiteindelijk maar een paar dagen tot weken. Uiteindelijk hield de vervanging het langst stand. Denk dat de Chinese optie uiteindelijk goedkoper is en er zelfs C5 exemplaren te krijgen zijn. De auto rijdt daar immers nog volop rond.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik lees met steeds meer verbazing over de graagte om onderdelen te vervangen die m.i. eenvoudig schoon te maken zijn.
Zojuist nog die van de musclecar schoongemaakt. Met name de goudlaag was nogal beslagen. Tweede keer in 4 jaar, de vorige keer was na aanschaf.
Werkt weer als nieuw. Van de rubberpads moet je geheel afblijven. Aanraken of invetten betekent kwaliteitsverlies.
Zojuist nog die van de musclecar schoongemaakt. Met name de goudlaag was nogal beslagen. Tweede keer in 4 jaar, de vorige keer was na aanschaf.
Werkt weer als nieuw. Van de rubberpads moet je geheel afblijven. Aanraken of invetten betekent kwaliteitsverlies.
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
is gepoetst met watten en doet het weer goed. alle ramen werken weer. wel gaat het niet automatisch naar beneden. kan daar nog iets aan gebeuren?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Schoonmaken geeft niet altijd meer het gewenste resultaat. De koolstof laag is vaak de boosdoener en reparatie werkt, maar niet voor eeuwig. Dan is het fijn als je via China een goed werkende vervanger kunt installeren voor 2 tientjes ipv de dure "troep" van Citroën of een demontagebedrijf.
Been there, done that, several times......
Been there, done that, several times......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, ik ben ook recidivist. Maar als ik lees dat mijn poetsactie 4 jaar resultaat levert en een aliprul 4 jaar meegaat, dan denk ik dat een poetsactie als begin geen gekke gedachte is. Die 5 minuten ben je al kwijt met het bestelproces.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2009 12:13
Auto: C5 2.0 HDI break automaat exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 418000
Kleur: groen
Ja ik probeer even een helder beeld te vormen van hoe dat dit werkt. Sinds kort leidt het rechterachterraam een "eigen leven" maar het gekke is dat via de knop in de betreffende deur exact hetzelfde "eigen leven" geleid wordt. Statistisch kan het toch niet zo zijn dat die knoppen op exact hetzelfde moment ineens defect zijn? Of kan het zo zijn dat alleen de centrale unit defect is en dat dat ook effect heeft op de werking van de schakelaar in de betreffende deur, zónder dat dié schakelaar defect is? Of is het juist de enkelvoudige schakelaar in de deur die defect is en niét de centrale unit in de linkervoordeur? En hoe weet ik dan welke defect is? Ik hoor het graag!