Maar dat is lastig om voor een ander te beslissen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook ik zou zelf nooit privé een thp willen en ben het met Roman eens ....
Maar dat is lastig om voor een ander te beslissen
Maar dat is lastig om voor een ander te beslissen
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Ben inmiddels ook aan de beurt voor mijn reparatie. Na 94000 km ook aan de beurt met een opgerekte distributie ketting. Dealer vertelde me bij aankoop dat mijn C5 een modificatie had maar helaas
C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jul 2013 12:44
Auto: Citroen C5 2.0-16v Tourer 2008
Brandstof: Benzine
Oei dat is geen goed nieuws. Wordt er nog een coulance-regeling aangeboden of zijn de kosten allemaal voor jezelf? Ben benieuwd naar het prijskaartje...
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Ik denk dat je op zoek bent naar een geruststellend antwoord dat jou het "excuus" geeft om toch voor de THP te gaan. Je hebt waarschijnlijk een mooie auto gezien die je heel graag wilt kopen en dat is begrijpelijk. Maar als je dit draadje leest en de adviezen ter harte neemt dan is de keuze wel duidelijk: niet doen.
Ga niet op zoek naar dat ene positieve antwoord als alle andere antwoorden negatief zijn.
Ga niet op zoek naar dat ene positieve antwoord als alle andere antwoorden negatief zijn.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jul 2013 12:44
Auto: Citroen C5 2.0-16v Tourer 2008
Brandstof: Benzine
Je hebt wel gelijk inderdaad, ik heb de aanschaf sowieso even tijdelijk geparkeerd. Ik ben in de tussentijd op zoek naar andere vergelijkbare wagens echter blijven er mijns inziens niet zo heel veel mogelijkheden over die vergelijkbaar zijn aan de C5. Treurig om te zien ook dat er geen andere motoren zijn geplaatst in de uitvoeringen na 2010 voor zover ik kan nagaan via Wikipedia. Ik zal ook eens de overstap overwegen naar diesel, rij 25-30.0000km per jaar ongeveer.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Nee. Ben ook niet meer naar de dealer geweest. Daar ben ik wel klaar mee.Enforcer schreef:Oei dat is geen goed nieuws. Wordt er nog een coulance-regeling aangeboden of zijn de kosten allemaal voor jezelf? Ben benieuwd naar het prijskaartje...
Zal ergens rond de 900 euro kosten. Zie het maar als een distributie riem wissel en hoop dat ik dan weer even verder kan. Zowel de ketting, geleiders als spanner worden vervangen.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Geen roetvorming? In dat geval komt er denk ik nog een poetsbeurt van de ingewanden bij....
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat zal er wel bij zitten.
Bij een specialist in THP distributieketting wisselingen (eerder in dit topic al eens genoemd) kost het nl. een stuk minder dan 900 euro.
Bij een specialist in THP distributieketting wisselingen (eerder in dit topic al eens genoemd) kost het nl. een stuk minder dan 900 euro.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
Zijn er ondanks alle problemen ook C5 rijders die geen of nauwelijks (acceptabele) problemen hebben met de THP motor? of is dit een utopie?
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Tja, bij mij is de distributieketting en granulaatreiniging gedaan toen we hem kochten. Daarvoor 4 weken in een 2 liter gereden die heel veel problemen had (stotteren, vermogensverlies etc). Die hebben we kunnen ruilen tegen de huidige. Afgezien van een litertje olie op de 5000km hebben we 60k probleemloze kilometers (zoveel alweer
)
Ik wil deze niet ruilen tegen die 2 liter, koppel, vermogen en de zesde versnelling zijn een verademing.
Ik wil deze niet ruilen tegen die 2 liter, koppel, vermogen en de zesde versnelling zijn een verademing.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@jtbakker,
Als de vorige eigenaar heeeeeeeeel veel preventief en extra onderhoud heeft laten plegen, zou dat kunnen meevallen.
Maar de meeste THP's zijn ex-lease auto's, en die zijn echt niet volgens dat regime onderhouden.
Oftewel, ik kan me niet voorstellen dat er probleemloze THP's met veel kilometers rondrijden.........
Groet,
JW
Als de vorige eigenaar heeeeeeeeel veel preventief en extra onderhoud heeft laten plegen, zou dat kunnen meevallen.
Maar de meeste THP's zijn ex-lease auto's, en die zijn echt niet volgens dat regime onderhouden.
Oftewel, ik kan me niet voorstellen dat er probleemloze THP's met veel kilometers rondrijden.........
Groet,
JW
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Aantal weken geleden de boel laten vervangen en het loopt weer als een zonnetje. Ook ik heb een twee liter gehad zowel Ph 1 en Ph2. Bij de Ph 1 had ik ook problemen met stotteren en uitval en noodloop. Uiteindelijk na vervangen van alle hydraulische klepstoters opgelost maar dat was ook een dure reparatie.
De 2.0 kan niet op tegen de 1.6 .m.b.t. vermogen, rijplezier en trekkracht bij lage toerentallen. Bovendien is hij zuiniger en veeeeeeel stiller dan de 2.0
De 2.0 kan niet op tegen de 1.6 .m.b.t. vermogen, rijplezier en trekkracht bij lage toerentallen. Bovendien is hij zuiniger en veeeeeeel stiller dan de 2.0
C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
^Inderdaad, en misschien zijn de onderhoudskosten iets hoger, maar dat neemt niets weg van de andere voordelen (vermogen, koppel, 6de versnelling, stilte bij hogere snelheden).
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Het is gewoon een veel prettigere motor dan de oude 2l. Maar de lol is er wel af als je al 2 keer een ketting hebt moeten vervangen, de hogedruk pomp, de turbo en uiteindelijk een hele nieuwe motor. Ook al was het telkens coulance, je mag zelf ook want aftikken en al dat gedoe.
Maar het meest frustrerende vind ik dat er gewoon geen fix voor is. Na reparatie kan het gewoon terugkomen en zelfs ook na een nieuwe motor. En ze worden zo ook nog steeds nieuw verkocht.
Maar het meest frustrerende vind ik dat er gewoon geen fix voor is. Na reparatie kan het gewoon terugkomen en zelfs ook na een nieuwe motor. En ze worden zo ook nog steeds nieuw verkocht.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 





