Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:04
Auto: c5 sedan
Opties: thp business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143000
Kleur: rood
mijn laatste post lijkt verloren te zijn gegaan.
Inmiddels is de Distributie ketting en de brandstof pomp vervangen.
dit gaf schijnbaar een goed resultaat echter na een paar maanden waar de temperatuur smorgens weer rond de 10 graden is en een hoop vocht in de lucht is.
komt de storing met een koude start weer terug exact hetzelfde als eerder p0016 zonder ook maar enige inhouden van de motor.
en altijd binnen het eerste blokje van olie temperatuur, en een keer moeten remmen.
het probleem lijkt ook te zijn beschreven op, echter kan ik de reacties niet lezen omdat ik geen dealer ben en dus ook niet mag registreren.
http://www.amtgarageforum.nl/peugeot/30 ... 41665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf begin in hevig te twijfelen aan de bedrading, omdat het met kou en vocht te maken heeft.
graag jullie reacties, en mogelijk de inhoud van het amt forum die me in de richting kan brengen.
Inmiddels is de Distributie ketting en de brandstof pomp vervangen.
dit gaf schijnbaar een goed resultaat echter na een paar maanden waar de temperatuur smorgens weer rond de 10 graden is en een hoop vocht in de lucht is.
komt de storing met een koude start weer terug exact hetzelfde als eerder p0016 zonder ook maar enige inhouden van de motor.
en altijd binnen het eerste blokje van olie temperatuur, en een keer moeten remmen.
het probleem lijkt ook te zijn beschreven op, echter kan ik de reacties niet lezen omdat ik geen dealer ben en dus ook niet mag registreren.
http://www.amtgarageforum.nl/peugeot/30 ... 41665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf begin in hevig te twijfelen aan de bedrading, omdat het met kou en vocht te maken heeft.
graag jullie reacties, en mogelijk de inhoud van het amt forum die me in de richting kan brengen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Weet je met welk gereedschap de timing is afgesteld? En of de nokkenas verstelling wel op de juiste wijze is geblokkeerd e gecontroleerd?
Dat forum zal ik zometeen even doorkijken maar heb daar niet teveel hoop op. De foutcode gaat over timing. Die klopt niet. Dat kan komen van de timing zelf of van de nokkenas verstelling.
Iemand met kennis van zaken moet diagnose stellen en een aantal basis checks doen.
Dat forum zal ik zometeen even doorkijken maar heb daar niet teveel hoop op. De foutcode gaat over timing. Die klopt niet. Dat kan komen van de timing zelf of van de nokkenas verstelling.
Iemand met kennis van zaken moet diagnose stellen en een aantal basis checks doen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:04
Auto: c5 sedan
Opties: thp business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143000
Kleur: rood
De distributie ketting Is bij garage motorhuis in hoofddorp vervangen dus lijkt me daar dat ze ook de afstelling hebben gedaan en rare blijft Is alleen op koude start bij remmen
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat kan te maken hebben met de nokkenas verstelling.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:04
Auto: c5 sedan
Opties: thp business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143000
Kleur: rood
stond er nog iets nuttigs op dat andere forum ?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zojuist ff gekeken.
Alleen wat adviezen mbt het controleren van timing en nokkenas verstelling. Er staat nog geen oplossing vermeld.
Alleen wat adviezen mbt het controleren van timing en nokkenas verstelling. Er staat nog geen oplossing vermeld.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
