Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Hallo,
Altijd heb ik rondgereden zonder kapjes op de kentekenplaatverlichting (waarschijnlijk gesneuveld toen vorige eigenaar de lampjes heeft vervangen).
Vorig jaar was dat een afkeurpunt. Toen heb ik twee nieuwe gekocht.
Ik kan me niet meer herinneren of ik heb gecontroleerd of ze wel branden nadat ik ze had gemonteerd (en of de garage dat heeft gedaan...).
Maar afgelopen vrijdag was niet branden van de kentekenverlichting een APK-afkeurpunt.
- De lampjes zijn goed (heb er eentje met een werkend W5W lampje uitgewisseld)
- De stadslichten branden rondom
- Ik heb de stekkers van de BSI en linksachterin (kabelboom naar klep) los gehad maar heb daar niets geks gezien (geen vocht of corrosie)
- Ik meet geen spanning op de connector van bij de kentekenplaatverlichting
Links-achterin heb ik een connector gevonden van waar de kabelboom naar de achterklep loopt. Ik ben op deze stekker gaan meten, maar wordt er niet helemaal wijs uit (ik meet rare spanningen als 2.1 V ).
Heeft iemand misschien een pinlayout van deze stekker? Of ander tips?
In de documentatie die ik heb staat alleen dat de kentekenplaatverlichting van de BSI komt. Is het een eigen aansluiting, of gedeeld met stadslichten?
Ik kan proberen om de kentekenplaatverlichting op een achterlicht aan te sluiten, maar los het liever netjes op (als dat enigszins kan).
Groeten, Jacco
Altijd heb ik rondgereden zonder kapjes op de kentekenplaatverlichting (waarschijnlijk gesneuveld toen vorige eigenaar de lampjes heeft vervangen).
Vorig jaar was dat een afkeurpunt. Toen heb ik twee nieuwe gekocht.
Ik kan me niet meer herinneren of ik heb gecontroleerd of ze wel branden nadat ik ze had gemonteerd (en of de garage dat heeft gedaan...).
Maar afgelopen vrijdag was niet branden van de kentekenverlichting een APK-afkeurpunt.
- De lampjes zijn goed (heb er eentje met een werkend W5W lampje uitgewisseld)
- De stadslichten branden rondom
- Ik heb de stekkers van de BSI en linksachterin (kabelboom naar klep) los gehad maar heb daar niets geks gezien (geen vocht of corrosie)
- Ik meet geen spanning op de connector van bij de kentekenplaatverlichting
Links-achterin heb ik een connector gevonden van waar de kabelboom naar de achterklep loopt. Ik ben op deze stekker gaan meten, maar wordt er niet helemaal wijs uit (ik meet rare spanningen als 2.1 V ).
Heeft iemand misschien een pinlayout van deze stekker? Of ander tips?
In de documentatie die ik heb staat alleen dat de kentekenplaatverlichting van de BSI komt. Is het een eigen aansluiting, of gedeeld met stadslichten?
Ik kan proberen om de kentekenplaatverlichting op een achterlicht aan te sluiten, maar los het liever netjes op (als dat enigszins kan).
Groeten, Jacco
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hij komt rechtstreeks van voren vandaan, en is niet gedeeld met de achterlichten.
Die laatste zijn links en rechts gescheiden, dat heeft weer te maken met het feit dat ze ook als parkeerlichten gebruikt zouden kunnen worden.
Die 2,1V zal vermoedelijk een (hoog-ohmige) restspanning zijn van een halfgeleider in de BSI..
Voor mijn PH2 heb ik het laatst eens uitgezocht.
Daar zag ik dat de draad naar de kentekenverlichting nummer 2633/2636 heeft, hij zit op pin 10 van de 16-polige doorverbindingsstekker.
Op de BSI is het draad 2905, op pin 18 van de 40 polige blauwe stekker
Of dat bij de PH1 Break ook zo zit weet ik niet, maar dat zou je kunnen checken.
Groet,
JW
Die laatste zijn links en rechts gescheiden, dat heeft weer te maken met het feit dat ze ook als parkeerlichten gebruikt zouden kunnen worden.
Die 2,1V zal vermoedelijk een (hoog-ohmige) restspanning zijn van een halfgeleider in de BSI..
Voor mijn PH2 heb ik het laatst eens uitgezocht.
Daar zag ik dat de draad naar de kentekenverlichting nummer 2633/2636 heeft, hij zit op pin 10 van de 16-polige doorverbindingsstekker.
Op de BSI is het draad 2905, op pin 18 van de 40 polige blauwe stekker
Of dat bij de PH1 Break ook zo zit weet ik niet, maar dat zou je kunnen checken.
Groet,
JW
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Heb je de kabelboom doorvoer al gecontroleerd op breuk. Dit is een veel voorkomend probleem bij de ph1 break.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zeker, da's de eerste verdachte.
Maar om dat zeker te weten is het handig even op pin 10 van die 16 polige connector te meten, als hierboven aangegeven. Dan weet je of je het inderdaad zoeken moet in de draadbundel naar de klep, die door die rubberen hoes loopt.
Die draadbundel is moeilijk te controleren op breuk in de geleiders, als de isolatie nog intact is kun je dat niet zien.
Ik heb 'm bij mij gecheckt, aan de buitenkant van de draden is nog niks te zien. Het enige dat ik zie/voel is dat de draden wat stugger zijn in het gedeelte dat veel buigt.
Om die reden gaat er straks een nieuwe bundel in, ik heb geen zin in ellende onderweg op/naar vakantie, met een achterklep die dan niet meer open wil
Groet,
JW
Maar om dat zeker te weten is het handig even op pin 10 van die 16 polige connector te meten, als hierboven aangegeven. Dan weet je of je het inderdaad zoeken moet in de draadbundel naar de klep, die door die rubberen hoes loopt.
Die draadbundel is moeilijk te controleren op breuk in de geleiders, als de isolatie nog intact is kun je dat niet zien.
Ik heb 'm bij mij gecheckt, aan de buitenkant van de draden is nog niks te zien. Het enige dat ik zie/voel is dat de draden wat stugger zijn in het gedeelte dat veel buigt.
Om die reden gaat er straks een nieuwe bundel in, ik heb geen zin in ellende onderweg op/naar vakantie, met een achterklep die dan niet meer open wil

Groet,
JW
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Jw ik dacht altijd dat dit euvel zich meer bij de ph 1 voordeed dan de ph2 daar de kabelboom van laatst genoemde net iets meer speling heeft.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Wat ik nog was vergeten te melden is dat ik de kabelboom, vooral rond de tule, zo goed en zo kwaad als het kon heb bekeken maar geen schade kon ontdekken.
Vanochtend heb ik pin 10 (+) en 9 (dat leek me de aarde want groen, dikker en verboden met aardpunt) gemeten. Daar stond bij ingeschakelde verlichting een kleine 12 V op. En anders geen spanning.
Daarnaast meet ik geen verbinding tussen deze pin en een connector bij de kentekenplaatverlichitng.
Ik zal later de plus-draad gaan vervangen.
Hopelijk is het probleem dan opgelost.
Vanochtend heb ik pin 10 (+) en 9 (dat leek me de aarde want groen, dikker en verboden met aardpunt) gemeten. Daar stond bij ingeschakelde verlichting een kleine 12 V op. En anders geen spanning.
Daarnaast meet ik geen verbinding tussen deze pin en een connector bij de kentekenplaatverlichitng.
Ik zal later de plus-draad gaan vervangen.
Hopelijk is het probleem dan opgelost.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klopt, pin 9 is massa, met een geel/groene draad als het goed is.
Succes met het vervangen van die losse draad. Dat lijkt me best wel een lastig klusje, als ik zie hoe die bundel loopt. Die moet er wellicht toch eerst uit.
Bij mijn C5 is de bundel vanmorgen vervangen, dat was een goed half uur werk. Die bundel 6534QN kostte zelf maar € 75 incl. BTW, geen punt dus.
Maar de 6534JR van de PH1 kost een boel meer, € 203,66 incl. BTW zie ik bij Service Citroën
Waar het verschil in zit weet ik niet.......
Groet,
JW
Succes met het vervangen van die losse draad. Dat lijkt me best wel een lastig klusje, als ik zie hoe die bundel loopt. Die moet er wellicht toch eerst uit.
Bij mijn C5 is de bundel vanmorgen vervangen, dat was een goed half uur werk. Die bundel 6534QN kostte zelf maar € 75 incl. BTW, geen punt dus.
Maar de 6534JR van de PH1 kost een boel meer, € 203,66 incl. BTW zie ik bij Service Citroën

Waar het verschil in zit weet ik niet.......
Groet,
JW
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
De lampjes doen het weer
Nieuw draadje vanaf de stekker bij het raam tot tussen de lampjes gebracht en daar op de oude draad ingetakt. Verder de oude draad bij de stekker en in de klep losgeknipt zodat er later geen spookstoringen door sluiting naar de massa kunnen ontstaan.
Afgezien van tijd waren de kosten '0,00'.... Als ik hiermee ruim 200 Euro heb bespaard
Ik vond gisteren een bedrijf in Hallum (Van Buren). Zij kunnen een 'Kabelboom rep.set achterklep voor Citroën C5 (bouwjaar ‘03-’08) met stootverbinders' leveren.
Is verder niet moeilijk, alleen een prutswerk om al dat plastic los te krijgen. En je moet geen grote handen en dikke vingers hebben.
Bijkomend geluk: De 'duwdeuk' die ik wel eens veroorzaakt heb toen ik 's avonds de auto een kleine beetje wilde verplaatsen maar de buren niet wilde storen, kon ik ook (grotendeels) terugduwen. Eerder lukte terugtrekken met een zuignap niet omdat ik door de 'Citroen'-letters geen grip kreeg.

Nieuw draadje vanaf de stekker bij het raam tot tussen de lampjes gebracht en daar op de oude draad ingetakt. Verder de oude draad bij de stekker en in de klep losgeknipt zodat er later geen spookstoringen door sluiting naar de massa kunnen ontstaan.
Afgezien van tijd waren de kosten '0,00'.... Als ik hiermee ruim 200 Euro heb bespaard

Ik vond gisteren een bedrijf in Hallum (Van Buren). Zij kunnen een 'Kabelboom rep.set achterklep voor Citroën C5 (bouwjaar ‘03-’08) met stootverbinders' leveren.
Is verder niet moeilijk, alleen een prutswerk om al dat plastic los te krijgen. En je moet geen grote handen en dikke vingers hebben.
Bijkomend geluk: De 'duwdeuk' die ik wel eens veroorzaakt heb toen ik 's avonds de auto een kleine beetje wilde verplaatsen maar de buren niet wilde storen, kon ik ook (grotendeels) terugduwen. Eerder lukte terugtrekken met een zuignap niet omdat ik door de 'Citroen'-letters geen grip kreeg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Dit alles onder een wakend stel ogen.
En bedankt JW-C5 voor het aangeven van de juiste pin!
En bedankt JW-C5 voor het aangeven van de juiste pin!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
"Kabelboom rep.set achterklep voor Citroën C5 (bouwjaar ‘03-’08) met stootverbinders" staat er. Zou dat betekenen dat vanaf 2003 die kabelboom identiek is voor Ph1 èn Ph2. Zou dat kunnen kloppen, JW?
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ik kan je met zekerheid zeggen dat ze indentiek zijn daar ik in mijn vorige C5 break deze heb vervangen door een complete kabelboom uit een ph2



groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik naar het bijbehorende plaatje kijk, lijkt het erop dat ze een stukje vervangen, dat zal dan het gedeelte zijn dat in de rubber hoes loopt.C5-er schreef:"Kabelboom rep.set achterklep voor Citroën C5 (bouwjaar ‘03-’08) met stootverbinders" staat er. Zou dat betekenen dat vanaf 2003 die kabelboom identiek is voor Ph1 èn Ph2. Zou dat kunnen kloppen, JW?
Daarvoor moet je van de oude dan een stuk uitknippen, dat nieuwe stuk zet je er dan met die stootverbinders tussen.
Wat dat spul kost weet ik niet.
Maar nu blijkt dat je er gewoon een PH2 set in kunt zetten, zou ik niet aarzelen en het hele spul vervangen. Dan heb je ook nieuwe doorvoeren en die rubber hoes nieuw voor 75 Euro's.
Groet,
JW
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Thanks 

vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D