Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		     
    					    					    				C5club Newbie

    			        
Berichten: 5
      		Lid geworden op: 17 jun 2017 12:10
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Break
      			      		      			      				Opties: Electrische stoelen, navigatiescherm in kleur , leren bekleding
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 229000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      				Locatie: Rilland
      			      		      		
      		      		      		        Beste leden,
Ik heb een vraag :
Ik rij in een C5 break 2.0hdi automaat bj 2003 en als ik ermee rij heb ik geen vermogen in zijn 3e versnelling trekt hij zo langzaam tot dat die 110 bereikt dan vliegt ie zo naar de 150km heeft iemand een idee wat t kan zijn a.u.b.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb een vraag :
Ik rij in een C5 break 2.0hdi automaat bj 2003 en als ik ermee rij heb ik geen vermogen in zijn 3e versnelling trekt hij zo langzaam tot dat die 110 bereikt dan vliegt ie zo naar de 150km heeft iemand een idee wat t kan zijn a.u.b.
Berichten: 3069
      		Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
      			      		      			      				Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 305.000
      			      		      			      				Kleur: Gris
      			      		      			      				Locatie: Eindhoven
      			      		      		
      		      		      		        klinkt als een weigerachtige turbo. Eerst eens uit laten lezen dan weet je waar je moet zoeken. Hoeft niet meteen ernstig te zijn . Er kunnen veel redenen zijn waarom de turbodruk niet correct is.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
    				
    				    			Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 120
      		Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 345000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      		
      		      		      		        Komt meestal door de lucht massa meter die niet de goede waardes doorgeeft. Je kan hem lostrekken en nog eens proberen. Je krijgt dan wel een storing op je dash maar het is een makkelijke diagnose.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 363
      		Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 290000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: Egmond Binnen
      			      		      		
      		      		      		        kan je die foute lmm uitlezen? ik wil hem vanavond even aan de lexia hangen.
En kan je dan gewoon doorrijden met de lmm los?
Nu als ik rij en ik druk vol gas dan houdt hij heel erg in, en als ik net op het juiste punt gas geef (vrij weinig) dan gaat hij wel, maar zodra ik wat meer gas geef houdt hij in.
Eerst dacht ik weigerachtige turbo of volle egr, maar als ik de juiste hoeveelheid gas geeft gaat hij wel vrij lekker
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			En kan je dan gewoon doorrijden met de lmm los?
Nu als ik rij en ik druk vol gas dan houdt hij heel erg in, en als ik net op het juiste punt gas geef (vrij weinig) dan gaat hij wel, maar zodra ik wat meer gas geef houdt hij in.
Eerst dacht ik weigerachtige turbo of volle egr, maar als ik de juiste hoeveelheid gas geeft gaat hij wel vrij lekker
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        De LMM kun je niet los met de Lexia doormeten, wel gemonteerd en met lopende motor.
En rijden zonder LMM, hoe stel je je dat voor 
 
Die meet de luchthoeveelheid die de motor instroomt, en de computer bepaalt aan de hand daarvan de hoeveelheid brandstof die moet worden ingespoten.....
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			En rijden zonder LMM, hoe stel je je dat voor
 
 Die meet de luchthoeveelheid die de motor instroomt, en de computer bepaalt aan de hand daarvan de hoeveelheid brandstof die moet worden ingespoten.....
Groet,
JW
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 363
      		Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 290000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: Egmond Binnen
      			      		      		
      		      		      		        ik snap dat hij vast moet om doorgelezen te worden, maar wat ik van de comment van matthijs snap is dat je je lmm los kan halen en kijken hoe hij het doet, als hij verkeerde waardes geeft dan rijdt hij ook nog...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 363
      		Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 290000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: Egmond Binnen
      			      		      		
      		      		      		        Ok, auto uitgelezen, eerst stond er tijdelijke storing lmm contact met plus, gewist en even gecontroleerd op draadbreuken. niks te zien
Daarna een stukje gereden met de standaard parameters en hierna geeft hij een storing turbodruk te laag
Bij de parameters kon ik ook zien dat hij steeds ongeveer 25% minder aangaf dan verwacht.
Heeft iemand een idee wat ik hierbij moet verwachten? (turbo defect of turboslang lek zoiets)
ps. ik wist niet of ik zelf een topic aan moest maken of een bestaand topic gebruiken, mijn klachten leken veel op deze. als ik een nieuw topic had moeten aanmaken laat maar weten
Mvg,
Merijn
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Daarna een stukje gereden met de standaard parameters en hierna geeft hij een storing turbodruk te laag
Bij de parameters kon ik ook zien dat hij steeds ongeveer 25% minder aangaf dan verwacht.
Heeft iemand een idee wat ik hierbij moet verwachten? (turbo defect of turboslang lek zoiets)
ps. ik wist niet of ik zelf een topic aan moest maken of een bestaand topic gebruiken, mijn klachten leken veel op deze. als ik een nieuw topic had moeten aanmaken laat maar weten
Mvg,
Merijn
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 22
      		Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: V6 automaat
      			      		      			      				Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 170000
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: HEERHUGOWAARD
      			      		      		
      		      		      		        Controleer de vacuüm slangetjes bij linker voor veerbol
Daar zitten de electroklepjes en die slangetjes daar scheuren vaak
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Daar zitten de electroklepjes en die slangetjes daar scheuren vaak
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 22
      		Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: V6 automaat
      			      		      			      				Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 170000
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: HEERHUGOWAARD
      			      		      		
      		      		      		        Mijn vorige C5 2.0 hdi (ook uit 2003) had dit ook en daar was een slangetje gescheurd in een bocht
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 363
      		Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 290000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: Egmond Binnen
      			      		      		
      		      		      		        zijn dat die 2 dunne slangetjes die van voor naar achter lopen?
ik kan daar zo niks in ontdekken, maar weet ook niet precies waar ik naar zoek
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ik kan daar zo niks in ontdekken, maar weet ook niet precies waar ik naar zoek

 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 22
      		Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: V6 automaat
      			      		      			      				Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 170000
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: HEERHUGOWAARD
      			      		      		
      		      		      		        Er komt een slangetje vanaf de vacuüm pomp naar ongeveer rembooster
Naast de rembooster zitten de electroklepjes vlakbij veerbol
De slangetjes (ongeveer 6-7 mn dik) goed controleren en probeer de electro klepjes om te wisselen
Er is er 1 van de turbo en 1 van de egr
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Naast de rembooster zitten de electroklepjes vlakbij veerbol
De slangetjes (ongeveer 6-7 mn dik) goed controleren en probeer de electro klepjes om te wisselen
Er is er 1 van de turbo en 1 van de egr
Berichten: 107
      		Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
      		
      		
      		      		      			      				Auto: break
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 365000
      			      		      			      				Kleur: licht blauw
      			      		      		
      		      		      		        
Die van mij was hier stuk (stuk afgesneden en met tyrip vastgezet)
Groeten andre
C5 break diesel 2004
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 22
      		Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: V6 automaat
      			      		      			      				Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 170000
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: HEERHUGOWAARD
      			      		      		
      		      		      		        Idd die slangetjes (gelijk de rest van de slangen ook controleren !!)
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 363
      		Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 290000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: Egmond Binnen
      			      		      		
      		      		      		        @C5_2010
Dit is precies waar bij mij dus ook de fout zat, alleen was het niet in te korten, allebei de kanten was ingescheurd. nieuw stukje er op en hij fluit weer heerlijk!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dit is precies waar bij mij dus ook de fout zat, alleen was het niet in te korten, allebei de kanten was ingescheurd. nieuw stukje er op en hij fluit weer heerlijk!







