Ik rijd al jarenlang een C5 phase 1 op LPG-G3. Ben daar zéér tevreden over, maar 2016 werd een 'ramp'jaar met veel en dure reparaties. Afgelopen jaar heb ik vervangen:
- complete distributieriem + waterpomp
- nieuwe bobine
- compleet nieuwe koppeling
- versnellingskabel + versnellingshuis
- nieuwe dynamo
en nu blijkt óók de airopomp nog defect te zijn..Verder is de auto nu in prima staat, maar hij heeft al wél 385.000 km op de teller (wat wil je, met een vrouw die er 40.000 per jaar mee rijdt

Omdat mijn vrouw met deze auto iedere dag van Tilburg naar Den Haag moet rijden heb ik besloten om deze auto te gaan verkopen en ben op zoek gegaan naar iets anders.
Ik heb mijn garage een "zoekopdracht" gegeven om in Duitsland een goede C5 op diesel te zoeken.
Twee dagen geleden belde hij me op om te zeggen dat hij twee auto's heeft gekocht, waar ik uit kan kiezen: Een C5 phase 2 2.0 HDIF met álle mogelijke opties en een C5 Tourer V6 2.7 HDI.
Nu zit ik écht in een spagaat...Wat te doen...? Met name die laatste is een pracht van een auto, maar omdat ik van relatief goedkope LPG-G3 overstap op diesel wordt het sowieso al duurder, maar ik ben bang dat zo'n V6 2.7 een enorme slurper is, en met de 40.000 km die mijn vrouw per jaar rijdt, kan dat aardig in de papieren lopen...
Nu mijn vraag: Is er iemand hier die óók zo'n auto bezit en me iets meer kan vertellen over het werkelijke verbruik? En wat doet zo'n auto in de wegenbelasting?
Alvast bedankt voor evt. reacties!