Ik heb een probleem met mijn C5,
Mijn vriendin parkeerde hem afgelopen woensdag achteruit in en toen sprong hij in storing ESP/ASR. Daarna kwam de storing elektronische antidiefstal storing na wat proberen te starten en de accu een tijdje aan de lader gehad te hebben weer geprobeerd toen kreeg ik de melding dat hij in eco-mode zat. Ik heb hier direct op het forum gezocht en kwam diverse dingen tegen, ik verdacht eerst de accu(pas 2 jaar oud) er van en heb deze vervangen en een hij laadt ook bij. Ik heb ook alle zekeringen nagekeken en vond de F4 onder de motorkap er verdacht uitzien(had geen multi-meter bij de hand) dus ook direct vervangen. Vervolgens heb ik de auto gestart en er was niks meer aan de hand. Ik heb toen geen test rit gemaakt want ik ging er vanuit dat het aan de accu gelegen had. Vanochtend is mijn vriendin gaan rijden met de auto en alles ging goed, totdat ze bij de supermarkt weg probeerde te rijden. Ik werk gelukkig dichtbij dus dacht ik ga eens even kijken. En inderdaad zekering F4 lag er uit. De reden was mijn totaal onbekend. Zekering vervangen en de auto deed het weer, tot dat mijn vriendin hem in zijn achteruit zette toen kreeg hij weer de storing ESP/ASR en nu ook lage olie druk. Zekering weer vervangen en nog eens geprobeerd, alle storingen weg totdat hij in zijn achteruit ging toen sprong hij weer in storing. Zekering vervangen, versnellingsbak in neutraal, gelukkig net de auto weg in het tegen overliggende vak en ze kon zo weg rijden. Direct naar mijn klusplek gereden zodat ik de kerst vakantie weer kan sleutelen. (zo heel verhaal maar nu de vraag)
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, ik verdenk een schakelaar in de versnellingsbak maar heb geen idee hoe ik daarbij moet komen of hoe ik dit moet testen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, ik zoek nog verder op het forum maar wil het graag snel oplossen ivm de feestdagen
Alvast bedankt voor de tips.
Groet Harm