Nu het koudere weer er weer is, is het mij opgevallen dat de kachel van mijn C5 niet warm blijft. Hij warmt wel snel en goed op, maar daarna moet ik, om het aangenaam te houden, de knoppen (steeds) hoger draaien.
Is er hier een kachelmotor aan het overlijden? Want als dat zo is, begraaf ik de rest ook gelijk want dat lijkt me een duur grapje....
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wordt de motor warm , het kan ook de mengklep zijn
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Of het kachelmotortje werkt kun je eenvoudig merken aan de luchtstroom in de uitblaasopeningen. De kachelradiateur zelf, zit in het korte circuit en dus voor de thermostaat. Er gaat altijd direct koelwater doorheen. Wanneer de zaak niet warm wordt zijn er slechts een paar mogelijkheden:
- kachelradiateur is lek, en je verliest dus koelvloeistof,
- kachelradiateur is verstopt en stroomt niet door,
- elektronisch paneel is defect, de knopjes geven geen signaal door,
- de mengklepmotor is defect, het motorasje neemt de klep niet mee.
Over dat laatste is veel geschreven en er zijn diverse oplossingen voor om het motortje met het asje weer netjes te koppelen.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false;
- kachelradiateur is lek, en je verliest dus koelvloeistof,
- kachelradiateur is verstopt en stroomt niet door,
- elektronisch paneel is defect, de knopjes geven geen signaal door,
- de mengklepmotor is defect, het motorasje neemt de klep niet mee.
Over dat laatste is veel geschreven en er zijn diverse oplossingen voor om het motortje met het asje weer netjes te koppelen.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Dank jullie wel mannen
