Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Is dat niet die nylon bus die dan foetsie is?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Vreemd probleem wat ik nu over heb gehouden. De ramen sluiten en openen allemaal weer keurig, alleen:
Wanneer ik op de unit bij de bestuurdersstoel het raam linksachter bedien, gaat deze pas omlaag wanneer ik de knop in de "omhoog" stand bedien. Eenmaal beneden gaat hij niet meer omhoog.
Ik kan hem dan alleen sluiten met de knop bij de zitplaats achter. Ik had op e-bay een andere unit gescoord voor 30 euro, maar deze geeft hetzelfde probleem? Het lijkt dus in de auto te zitten, maar waar komt dit zo ineens vandaan?
Wanneer ik op de unit bij de bestuurdersstoel het raam linksachter bedien, gaat deze pas omlaag wanneer ik de knop in de "omhoog" stand bedien. Eenmaal beneden gaat hij niet meer omhoog.
Ik kan hem dan alleen sluiten met de knop bij de zitplaats achter. Ik had op e-bay een andere unit gescoord voor 30 euro, maar deze geeft hetzelfde probleem? Het lijkt dus in de auto te zitten, maar waar komt dit zo ineens vandaan?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Grappig (nou ja) dat je dat zegt, want ik heb vergelijkbaar iets met mijn linker voorraam.
Als ik de knop op de bestuurdersdeur omhoog trek gaat het raam een klein stukje naar beneden.
Ik heb al inleren geprobeerd, maar dat hielp niet.
Als ik de knop op de bestuurdersdeur omhoog trek gaat het raam een klein stukje naar beneden.
Ik heb al inleren geprobeerd, maar dat hielp niet.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij mij was dit over na het schoonmaken. Het komt door slechte contacten.
Doe dit alleen met mechanische middelen zoals wattenstokjes of papier.
Doe dit alleen met mechanische middelen zoals wattenstokjes of papier.
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:14
Auto: C5 Break. 2 Ltr
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256000
Kleur: antraciet
Locatie: Veldhoven
EW noemde een nylon busje wat dan weg zou zijn. Dat is bij mij het geval in mijn rechter achterraam. Ik heb met een provisoriche reparatie getracht dit te repareren, maar zonder betrouwbaar succes. Ik weet alleek niet hoe dat onderdeeltje precies heet en waar ik die zou kunnen bestellen. Zo ook die witte "pluggen" die de deur bekleding vastpluggen in de deur.
Kan iemand me helpen aan de benaming of leverancier?
Bedankt
Kan iemand me helpen aan de benaming of leverancier?
Bedankt
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De dealer: die dingen kosten nauwelijks geld.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Laatst met mijn phase twee hetzelfde euvel van de niet reagerende knopjes gehad. Knoppenpaneel is hetzelfde als fase 1 
Inderdaad dat rubberen matje met het "oude afstands bediening probleem". Erg leuk toen ik de parkeergarage bij mijn werk in reed en het raam ging niet naar beneden...
Ik heb het ranzig gore matje met lauw water schoongemaakt, beetje contactspray en dat netjes weggeveegd. Printplaat ook schoongemaakt en dat vet maar vervangen voor wat zuurvrije siliconenvet.
Alle knoppen werken nu weer perfect. Er was niks stuk trouwens. Bij afstandsbedieningen werkt dit perfect. (ik heb nog een ouwe 32inch Sony, 77 kilo schoon aan de haak...)
Inderdaad dat rubberen matje met het "oude afstands bediening probleem". Erg leuk toen ik de parkeergarage bij mijn werk in reed en het raam ging niet naar beneden...
Ik heb het ranzig gore matje met lauw water schoongemaakt, beetje contactspray en dat netjes weggeveegd. Printplaat ook schoongemaakt en dat vet maar vervangen voor wat zuurvrije siliconenvet.
Alle knoppen werken nu weer perfect. Er was niks stuk trouwens. Bij afstandsbedieningen werkt dit perfect. (ik heb nog een ouwe 32inch Sony, 77 kilo schoon aan de haak...)
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
zo het fijn vinden als iemand nog een keer de foto's plaatst?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Check mijn topic. Ik heb foto's van de unit en de schoon tree maken delen geplaatst.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
ik zie deze twee foto's.
maar hoe je precies de unit uit elkaar haalt en schoonmaakt, snap ik nog niet helemaal?


maar hoe je precies de unit uit elkaar haalt en schoonmaakt, snap ik nog niet helemaal?


Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik ga kijken dat ik nog een aantal foto's voor je plaats.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Bij deze....
Eerst wip je de bedieningsunit eruit.
20200803_101146
Daarna haal je de stekkers los. Zoals je kunt zien buig je het zwarte lipje iets omhoog waarna je zo de stekker eruit trekt.
20200803_101320
Daarna wip je het knopje om de spiegel L/R te bedienen los.
Op spanning zetten en kracht gebruiken om deze los te wippen
20200803_101426
Daarna wip je eerst de grijze en daarna de zwarte clipjes rondom de unit los (of andersom, maar net wat je wilt).
20200803_101348
Daarna kun je het matje (deze ligt er los op) van de pcb verwijderen en reinigen. Ik heb hiervoor speciale reiniger voor elektronica contacten gebruikt. Deze reiniger spuit ik op een wattenstaafje en reinig voorzichtig de pcb en de contacten op het rubberen matje.Vergeet niet weer een likje niet geleidend vet op de koperbanen te smeren voor de spiegel bedieningsschakelaar.
IMG-20200721-WA0031
IMG-20200721-WA0029
20200803_123318 by maarten baltis, on Flickr
Daarna in omgedraaide volgorde weer in elkaar klikken en monteren. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
@thefixr, ik zie dat je ook in het zuiden des lands woont, als je er niet uit komt ben je altijd welkom om aan te komen dan help ik je hiermee.
Eerst wip je de bedieningsunit eruit.
20200803_101146Daarna haal je de stekkers los. Zoals je kunt zien buig je het zwarte lipje iets omhoog waarna je zo de stekker eruit trekt.
20200803_101320 Daarna wip je het knopje om de spiegel L/R te bedienen los.
20200803_101426 Daarna wip je eerst de grijze en daarna de zwarte clipjes rondom de unit los (of andersom, maar net wat je wilt).
20200803_101348 Daarna kun je het matje (deze ligt er los op) van de pcb verwijderen en reinigen. Ik heb hiervoor speciale reiniger voor elektronica contacten gebruikt. Deze reiniger spuit ik op een wattenstaafje en reinig voorzichtig de pcb en de contacten op het rubberen matje.Vergeet niet weer een likje niet geleidend vet op de koperbanen te smeren voor de spiegel bedieningsschakelaar.
IMG-20200721-WA0031
IMG-20200721-WA0029
20200803_123318 by maarten baltis, on FlickrDaarna in omgedraaide volgorde weer in elkaar klikken en monteren. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
@thefixr, ik zie dat je ook in het zuiden des lands woont, als je er niet uit komt ben je altijd welkom om aan te komen dan help ik je hiermee.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Eh, dat knopje kan gewoon blijven zitten toch?
Ik heb deze handeling al meermaals uitgevoerd. Geen reden om het knopje los te halen gevonden.
Wel uitkijken dat je de messing pilletjes uit de spiegelschakelaar niet kwijtraakt.
Ik heb deze handeling al meermaals uitgevoerd. Geen reden om het knopje los te halen gevonden.
Wel uitkijken dat je de messing pilletjes uit de spiegelschakelaar niet kwijtraakt.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik heb hem wel losgehaald aangezien ik mijn auto voor de verbouwing heb gebruikt en het stof etc werkelijk overal zat. Nu niet meer na de schoonmaakactie 
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
bedankt, de vervanging ligt nu bij de douane in Luik. dat is de peugot 307 versie, ik heb een zandkleurige/creme versie van de raam bediening.
Als ik geluk heb hoeft ik dan wat minder handelingen te doen.
Als ik geluk heb hoeft ik dan wat minder handelingen te doen.
