C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Heb de laatste dagen het forum eens flink uitgespit maar eigenlijk geen antwoord op dit probleem gevonden. Wel heb ik de optie van de luchtmassameter stekker geprobeerd. De melding is hardnekkig aanwezig direct na het starten, samen met service en lampje van motormanagement. Verder heb ik totaal geen merkbare klachten met rijden m.u.v. Warmlopen met caravan er achter....en oh ja storing automatische transmissie. Heb hem onlangs laten uitlezen waarbij de garage staalduinen in Scheemda niets noemenswaardig kon vinden. Helaas hebben ze mij toen niet de foutcode verteld. Wel hebben ze de storing uitlaatgas gewist. Lees hier op het forum dat de storing uitlaatgas ook aan hydraulische klepstoters kan liggen en storing automatische transmissie aan solenoïds.......

Ik heb de auto net 1,5 maand en heb eigenlijk voor de C5 gekozen ivm caravan en comfort.... Maar denk nu echt aan verkopen en niet weer... Maar mag wel graag sleutelen dus als iemand hier die storing echt heeft getackeld hoor ik het graag....lijkt me dat er toch een oplossing voor moet zijn.

Hoor het graag en mocht er iemand in de buurt van Delfzijl een Lexia hebben om hem uit te lezen of een goeie link naar werkende betaalbare Lexia hoor ik dat ook graag.

Anne
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:17
Auto: C5 2.0 16V Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blue Leman
Locatie: Vriezenveen
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Wij hebben die storing twee a drie keer per jaar. Het beste medicijn Is dan negeren en na drie en soms vier dagen Is de melding weer weg. Dat advies (negeren) hebben We dt. Hier op het forum gevonden.

Maar misschien Is er bij jou meer aan de hand. Ik zou er in eerste niets aan doen en even afwachten.

Groet,
Dion
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik begrijp dat dit niet prettig voor je is en dat je twijfelt of je de auto nog wel wilt houden. Maar eerst even dit:
'De' storing uitlaatgas bestaat niet. Het is een algemene melding die verschijnt als er in het motormanagement iets mis is. Zonder storingscode kun je niet zoveel doen.
Dat geldt eveneens voor de storing van de automatische transmissie.

Terecht dat je vraagt naar assistentie van iemand met een lexia.

Mijn advies is om eerst goed diagnose te laten stellen en een plan van aanpak voor het oplossen van de beide storingen. Dan kun je bepalen of je dat er voor over hebt of dat je de auto alsnog weg wilt doen. Gewoon uitlezen en wissen lost niets op.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik maakte mij in het begin ook zorgen om de storingsmelding die soms om de paar 100 kilometer komt en soms pas na 4000 km weer eens....

Inmiddels ben ik 80.000 km en 2,5 jaar verder en maak ik me er niet druk meer om. Heb zelfs nu de strategie: doorrijden tot iets het niet meer doet, Want volgens de dealer had ik 80.000 km geleden hoognodig mijn roetfilter moeten laten vervangen.... Ik wacht nog steeds op het moment dat mijn EGR klep echt vast gaat zitten want die is na 275000 k nog steeds niet schoongemaakt of vervangen.

Ik zeg niet dat mijn strategie de juiste is, maar wel het overwegen waard als je verder geen problemen ervaart.

groet
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:41
Auto: C5 2.2Hdi Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284736
Kleur: Blauw
Het was bij mij een probleem wat optrad indien de motor vanaf 90km/h moest optrekken via de cruisecontrol.
Uiteindelijk bleek wat het niet meer deed de turbo te zijn inclusief een heleboel rook op de snelweg (zie elders op dit forum), dus of negeren echt een goed advies is weet ik niet....
Probeer vast te stellen of het op een bepaald moment voorkomt zoals het doortrekken van de motor vanaf een lager toerental. Als de melding niet na een keer of drie starten weg gaat dan zeker uit laten lezen.
In ieder geval zorgen dat het standaard onderhoud in orde is.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
BJG heeft het enige juiste antwoord al gegeven....altijd onderzoeken voor dat je wat gaat doen.
Ook negeren dient een weloverwogen beslissing te zijn.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:41
Auto: C5 2.2Hdi Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284736
Kleur: Blauw
C5club Rookie
C5club Rookie
Dat was het in mijn geval ook.Twee keer uitgelezen en daar kwam niets bijzonders uit. En het ging 38.990 kilomter goed.
Sommige dingen zijn ook niet direct af te lezen. ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De grootste fout doe je kunt maken is denk ik concluderen dat je hetzelfde probleem hebt als een ander omdat hetzelfde lampje is gaan branden.

Enne, als er bij uitlezen niets aan de hand is volgens de monteur, kan dat óf betekenen dat de storing idd niets voorstelt (dan wordt ie gewist en blijft ie weg), óf de monteur stelt een onjuiste diagnose ;)

Uitlezen en eventueel storingscodes noteren en hier op het forum delen lijkt mij verstandig.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Er is altijd iets aan de hand bij een storing. Het behoeft alleen niet perse actief aandacht.
Maar wat BJG al postte is het herlezen waard.
De storing in het display zegt niet zoveel over de onderliggende foutcodes. Zonder die te kennen is iedere conclusie speculatief en dus zinloos voor eventuele vervolgacties.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Inmiddels is er gisteren ook de storig katalysator bij gekomen waarna de auto op 3 poten ging lopen. Gisteravond dus maar ff met een profi autel uitgelezen. Btw de storing katalysator verdween ook ineens weer en de mil stopte weer met knipperen. Nu ben ik alleen benieuwd of jullie hier wat met de foutcodes kunnen.

De volgende foutcodes kwamen eruit : p0325, p0326, p0327 (klopsensor ?), p0502 en u1209. Voor zover ik dit kan inschatten lijkt het mij dat de klopsensor niet goed is. Ben alleen benieuwd waar deze zit en of dit de juiste concusie is, voor ik hem ga vervangen. Oh en als iemand nog een goed adres voor een lexia weet hoor ik dat graag.

Ook de automaat codes hebben we uitgelezen deze zijn: 1871, 1876, 2006 en 2263. Volgens mij solenoid.

Hoor het graag ff..
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De klopsensor is niet moeilijk te vinden en het best bereikbaar van onder de auto. Wanneer je de motorafdekplaat aan de onderzijde hebt verwijderd en de auto op bokken hebt staan, zie je hem zitten tegen de rompmotor aan in de buurt van het oliefilterhuis, Daar gaat 1 draad naar de sensor toe met dubbelpolige stekker. De sensor is een ronde schijf van ongeveer 8mm dikte met een centrale schroef.

http://www.mister-auto.nl/fl/klopsensor ... g3921.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De foutcodes van de automaat: kijk eerst of de stekkers goed contact maken en of de massapunten onder de motorkap fris zijn. Check ook de massakabel aan de zijkant van de bak naast het zwarte deksel. Daarna codes wissen en kijken wat er terugkomt. De 2263 kan ik niet rijmen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Oke zal de sensor eens opgraven. Zit er 1 of zitten er 2 in de C5 ? En weet je ook hoe deze eventueel te testen/meten? En welke stekkers ivm de bak hebben we het over ? Het stikt van de stekkers in de c....
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Heb de pingelsensor gevonden en die was idd aan gort. Na veel gewurg en loshalen startmotor ivm ruimte nieuwe geplaatst. Dit dus via de onderkant gedaan. Helaas bij het aandraaien van de startmotor de kabel er tussen gekregen. Moest dus de sensor weer los hebben. Ben er echter achter gekomen dat het makkelijker kon. Heb luchtfilter verwijderd, bovenste slang koeling eraf en hoppa je kunt er zo bij. Maar goed alles weer aangesloten en uitgeprobeerd. En plof daar was de storing weer. Uitlaatgas storing.

Toch maar weer aan de Lexia en wat scherts mijn verbazing p0202 injector 2 is de boosdoener. Nu dus injectors omgewisseld en storing gewist. Als de storing weer komt lees ik hem uit. Ik verwacht dan p0201 te krijgen. Als ik die krijg is het probleem gevonden. Toch handig als je zelf de Lexia hebt. Nu nog uitvinden hoe sleutels te programmeren. En mocht er iemand in het hoge noorden zijn auto uit gelezen willen hebben geen probleem.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:smt023 Mooi dat je het zo kon oplossen, wel makkelijk zo de Lexia.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Goed gedaan dat omwisselen van die injector :smt023
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie