Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club extreme Fan


Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2011 16:16
Auto: C4 PT130 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 48000
Kleur: Orange Pulse Nacre Metallic
Locatie: Alkmaar
http://www.chinaautodiag.com/html/lexia ... d-215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jouw programma werkt niet zoals het hoort, en ook kan:snowdog schreef: 1) .... dan vraagt hij om VIN, voer je die in, dan om RPO, na het invoeren van dit moet je weer zo'n 5 a 10 minuten wachten tot lexia tevoorschijn komt. .....
2)( waarom VIN en RPO niet gewoon automatisch uit de computer kunnen worden gehaald ?
3)En waarom ze nog in de stenen tijdperk leven en XP willen ipv. een normaal ondersteund besturingssysteem)....
1) de VIN komt automatisch tevoorschijn als je de auto met de Lexia verbindt.
Bij mij deed 'ie dat eerst ook niet, maar dat bleek te komen door een loszittens draadje in de multistekker.
Je moet, nadat het systeem opgestart is wél even de ORGA invullen. Dat is kennelijk een soort van bevestiging.
2) zie hierboven
3) de officiële Diagbox en Lexia draait wél op Win7, zoals ik recentelijk nog zag.
Dit is een kloon, gemaakt door Chinezen. Verwacht daar dan ook niet alles van.
En inderdaad, zet gewoon Lexia 3 op je XP computer, dat draait prima. Meer heb jij voor jouw C5 niet nodig.
Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Deze heb ik gemist.BJG schreef:Dit kun je doen als je handmatig de te meten parameters kiest en dan grafische weergave of opslaan selecteert.
ELM communiceert dacht ik alleen met het EOBD, dat is een ander gedeelte van de motormanagementcomputer. Lexia benadert het diagnosegedeelte van de motormanagementcomputer waardoor je meer meetwaarden en storingscodes kunt zien.

Bedankt voor je antwoord.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Chinese kloon?
Volgens mij komt het meeste van Scary mistake vandaan en dat is geen chinees hoor,
tegenwoordig samenwerkend met een collega bij de laatste updates.
Volgens mij komt het meeste van Scary mistake vandaan en dat is geen chinees hoor,

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De Lexia's en Diagboxen die hier als systeem geleverd worden zijn Chinese klonen, naar ik meen te weten.
Het gaat dus bepaald niet alleen om de SW die op een CD staat en die je moet laden in je computer, maar ook om wat er in de Interface zit die je nodig hebt. En daarin zit al een stukje Firmware.
In die Interfaces zitten grote verschillen tussen de onderscheidelijke Chinese leveranciers, zoek er maar eens op bij die verschillende aanbieders. Op díe manier proberen ze elkaar de loef af te steken, heb ik gezien.
Wie nu de huidige SW maakt die op de PC geladen moet worden weet ik niet. In het begin kwam dat mee van de Chinese leverancier van de Hardware.
Groet,
JW
Het gaat dus bepaald niet alleen om de SW die op een CD staat en die je moet laden in je computer, maar ook om wat er in de Interface zit die je nodig hebt. En daarin zit al een stukje Firmware.
In die Interfaces zitten grote verschillen tussen de onderscheidelijke Chinese leveranciers, zoek er maar eens op bij die verschillende aanbieders. Op díe manier proberen ze elkaar de loef af te steken, heb ik gezien.
Wie nu de huidige SW maakt die op de PC geladen moet worden weet ik niet. In het begin kwam dat mee van de Chinese leverancier van de Hardware.
Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De standaard software komt zeker wel uit China. Maar dan wel de oudere versies van beiden.
De updates komen veelal van Scary.
De interface firmware is bij gebruik van bepaalde chips ook up to date te houden met software van scary.
De traagheid kan zitten in de niet juiste firmware. Vaak simpel op te lossen door even te zoeken naar de juiste firmware en een flashpogramma.
De updates komen veelal van Scary.
De interface firmware is bij gebruik van bepaalde chips ook up to date te houden met software van scary.
De traagheid kan zitten in de niet juiste firmware. Vaak simpel op te lossen door even te zoeken naar de juiste firmware en een flashpogramma.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mijn Lexia systeem is zo'n 5 jaar geleden door een Chinees geleverd met CD versie 45, die geupdate kon worden naar versie 46. Dat heb ik toen meteen gedaan.
Verder heb ik er nooit iets aan veranderd.
Dat spul werkt nog altijd prima, in combinatie met een PH1 en 2.
Groet,
JW
Verder heb ik er nooit iets aan veranderd.
Dat spul werkt nog altijd prima, in combinatie met een PH1 en 2.
Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Klopt bij de wat oudere wagens heb je in principe geen update nodig. Bij de nieuwere versies worden nieuwe modellen toegevoegd en wat foutjes weg gepoetst van sommige al bestaande modellen.
Voor een 2001 C5 heb je echt niet de laatste versie nodig.
Voor een 2001 C5 heb je echt niet de laatste versie nodig.
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Om terug te komen naar de geetter van snowdog... Lexia werkt heel slecht onder virtualbox. Het heeft volgens mij te maken met timing met de communicatie met de module. Toen der tijd had ik ook het in virtualbox (heb alleen Linux thuis vanaf '98) op een kleine netbook en dan is het heel traag idd. Kijk of alle low level processor bitjes aan staan in virtualbox. Dat heeft al eerder geholpen toen ik een keer een Apple product moest benaderen wat soortgelijke problemen vertoonde.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Tja, ik twijfelde nog een beetje over het houden van mijn werkende lexia/diagbox/laptop maar vervolgens bedacht ik dat hij dan 3 jaar in de kast gaat liggen. Misschien dat er een ander blij mee gemaakt kan worden. Mocht er nog interesse zijn dan zie ik dat wel via pb.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Als het goed is heb ik vanaf nu een lexia overgenomen van Michiel C5
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kijk, dan kun je tenminste gericht gaan zoeken naar de fout in je diesel.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik heb gemerkt dat Diagbox niet meer werkte na clonen van HDD naar SSD. Enige optie was opnieuw installeren (na dbclean in xp2-mode). Ik blijk niet de enige te zijn volgens lesamisdudiag. Blijkbaar slaat Diagbox een hardwareconfigID op zodat het op een nieywe schijf niet meer werkt. Scheelt in voorkomende gevallen een hoop gezoek.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2011 20:35
Auto: C5 Tourer 2.0HDI AUT
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 38000
Kleur: obedien
En nog eentje voor dik 20 Euro, iemand ervaring met de AutoBot Mini Smart Car Wearable Device Tachograph For iPhone iPad?
http://www.banggood.com/AutoBot-Mini-Sm ... 1323347_12" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze schijnt afgestemd op de chinese markt, in hoeverre kun je de C5 functies (starten, deur - raam openen, service) ermee bedienen?
http://www.banggood.com/AutoBot-Mini-Sm ... 1323347_12" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze schijnt afgestemd op de chinese markt, in hoeverre kun je de C5 functies (starten, deur - raam openen, service) ermee bedienen?
Never fix things that work
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Niet.
Gewoon een obd datalogger. De software benaderd hooguit de ecu.
Gewoon een obd datalogger. De software benaderd hooguit de ecu.