We praten hier vooral over Chinese gehackte software om maar even het verband met dit draadje aan te halen. Als die software een virus of trojan of hoe je verder ongewenste, niet bestelde en mogelijk zeer ongewenste software software bevat, en ook maar één virusscanner daar gelukkig voor waarschuwt is dat zeer serieus te nemen. Uit ervaring weet ik, dat a: virusscanners achterlopen b: sommige bekende vira negeren (Misschien omgekocht?)
Een in- en uitgaande firewall helpt daartegen geen enkele moer, omdat les nummer een op de hackerschool erover gaat hoe je de bestaande open poorten kunt benutten. Als hobby isp zie ik de dagelijkse resultaten van dergelijk blauwe ogen optimisme.
Wil je toch verder draaien met geinfecteerde software, doe dat dan op een geisoleerde pc, dus niet aan het internet, met afgeplakte usb en memorycard slots. Of zet een virtualbox op, zonder netwerk. https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads Als je host OS dan ook nog een linux variant is, dan ben ik echt geruster.