Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014 22:29
Auto: sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 62000
Kleur: grijs
Hallo we hebben sinds 3 wkn en gebruikte C5 uit 2009 we kwamen er achter dat airco niet goed werkte (niet koud genoeg) terug naar garage opnieuw afgevuld werkt nog niet goed iemand een idee is een dual systeem
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Wilde gok: Temperatuursensor buitenlucht die niet goed werkt?
Free beats!
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
polle filter?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Niet gewoon lek ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat moet dan toch gemerkt zijn bij het opnieuw vullen dat de garagist gedaan heeft?
Of heeft hij er toen alleen wat koudemiddel bijgedaan?
Vraag is derhalve: hoe heeft de garagist dat uitgevoerd.
En hoeveel koudemiddel zat er nog in toen hij 'm leeghaalde.
Groet,
JW
Of heeft hij er toen alleen wat koudemiddel bijgedaan?
Vraag is derhalve: hoe heeft de garagist dat uitgevoerd.
En hoeveel koudemiddel zat er nog in toen hij 'm leeghaalde.
Groet,
JW

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014 22:29
Auto: sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 62000
Kleur: grijs
Bedankt zal het door geven aan garage heb nog garantie vloeistof is wel bijgevuld tenminste de hele procedure is doorlopen
Met vacuüm ed die resultaten waren goed
Met vacuüm ed die resultaten waren goed

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Vacumeren is meer een reinigingsoperatie. Het is geen test.
Ik had een auto met een airco zo lek als een vergiet terwijl die met vlag en wimpel door alle tests heen kwam...
Ik had een auto met een airco zo lek als een vergiet terwijl die met vlag en wimpel door alle tests heen kwam...
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ten eerste vind ik het raar dat een klant naar een oplossing moet zoeken..
Maar soit..
Zoals willy zegt is het pollenfilter niet verstopt?
Maar soit..
Zoals willy zegt is het pollenfilter niet verstopt?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij een test hoort niet alleen gevacumeerd, maar het systeem ook met droge stikstof op druk gezet te worden.Donova schreef:Bedankt zal het door geven aan garage heb nog garantie vloeistof is wel bijgevuld tenminste de hele procedure is doorlopen
Met vacuüm ed die resultaten waren goed
Dan neem je echt wel waar of 'ie ergens lek is.
Groet,
JW
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Is vacumeren niet gewoon het volledig leegtrekken van het systeem om daarna met exact de juiste hoeveelheid koudemiddel te kunnen vullen? Bij mijn weten kun je niet zomaar even bijvullen.
Free beats!

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014 22:29
Auto: sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 62000
Kleur: grijs
Bedankt weet ook niet extact wat ze gedaan alleen dat ze het systeem hebben leeg gehaalt en gevuld en dat het onder vucuum hebben gehad en dat was goed het is een kleine terugslag op de vreugde van onze C5 kan toch de pret niet drukken ben zo blij met de auto
vind dit forum in iedergeval te gek gezien de reacties van iedereen
dus bedankt!

dus bedankt!
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Vacumeren is het verwijderen van niet condenseerbare gassen (lucht ed) en daarmee ook vocht.c5jan schreef:Vacumeren is meer een reinigingsoperatie. Het is geen test.
Ik had een auto met een airco zo lek als een vergiet terwijl die met vlag en wimpel door alle tests heen kwam...
Een systeem wat lek is of waar vocht in zit haalt misschien wel zijn vacuüm (2.7mbar). Maar haalt NOOIT zijn stand test van 30min. Mits dit wordt nageleefd.
De compressor bij de 2ltr motor heeft 2 sturingen: 1 de magneet koppeling, 2 de capaciteit regeling.
De 2de wil nog wel eens kapot gaan en dan doet de airco nog wel iets maar niet veel.
Helaas betekend dit dat er een nieuwe of 2de hands compressor op moet.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de capaciteit regeling word PWM gestuurd
de koppeling is dan een vaste en draait altijd mee
ook als de compressor niet moet werken
de koppeling is dan een vaste en draait altijd mee
ook als de compressor niet moet werken
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
De afkorting PWM zegt mij niet zo veel.
Greetz Iceman
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat staat voor Pulse Width Modulation, Puls Breedte Modulatie in goed Nederlands,
Met zo'n systeem worden pulsen afgegeven van verschillende breedte, op die manier wordt de hoek van de tuimelschijf beínvloedt.
Aan die tuimelschijf zitten de zuigers gekoppeld, door de kanteling van de schijf te variëren wordt de slag van de zuigers groter en/of kleiner. En daarmee ook de compressie die bereikt wordt.
Groet,
JW
Met zo'n systeem worden pulsen afgegeven van verschillende breedte, op die manier wordt de hoek van de tuimelschijf beínvloedt.
Aan die tuimelschijf zitten de zuigers gekoppeld, door de kanteling van de schijf te variëren wordt de slag van de zuigers groter en/of kleiner. En daarmee ook de compressie die bereikt wordt.
Groet,
JW