Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 6469
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
      			      		      			      				Opties: Dashcam voor en achter
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2013
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 13367
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 148.000+
      			      		      			      				Kleur: Met wit meer pit EWPB
      			      		      			      				Locatie: Anna Paulowna
      			      		      		
      		      		      		        ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200... 
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
    				
    				    			Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Bikkel

    			        
Berichten: 293
      		Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break exclusive
      			      		      			      				Opties: bijna alles dus.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 196511
      			      		      			      				Kleur: blauw
      			      		      		
      		      		      		        En gelukt daarmee? Voor mij is dat Deblock-oil gewone dure kruipolie.c5jan schreef:Ahgi heb ik binnenkort een bus deblock-oil. Benieuwd (er is nog niets kapot) of het daarmee gaat...
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb ´m nog niet hoeven demonteren.
Maar deblock oil werkt wel erg goed heb ik gemerkt. De achterremmetjes gingen makkelijk los destijds. Dure kruipolie, ja, maar wel effectieve.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Maar deblock oil werkt wel erg goed heb ik gemerkt. De achterremmetjes gingen makkelijk los destijds. Dure kruipolie, ja, maar wel effectieve.
C5club Bikkel

    			        
Berichten: 293
      		Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break exclusive
      			      		      			      				Opties: bijna alles dus.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 196511
      			      		      			      				Kleur: blauw
      			      		      		
      		      		      		        Jaren terug heb ik me laten verleiden om dat spul te kopen, maar ik zie niet direkt de meerwaarde ervan in. Goede kruipolie hoeft niet duur te zijn, maar er zijn inderdaad wel verschillen. Ik heb het nu van mijn olieleverancier. Het is zijn eigenmerk en werk ook prima.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Er zou meer / betere roestoplosser inzitten geloof ik. Daarnaast zijn kruipende eigenschappen  en smering van belang en ook dat zou goed moeten zitten.
Ik kreeg het aanbevolen door een ervaren monteur die met ´echt oud roest´ werkt...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik kreeg het aanbevolen door een ervaren monteur die met ´echt oud roest´ werkt...
Berichten: 99
      		Lid geworden op: 26 okt 2012 11:35
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Opties: Trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 210000
      			      		      			      				Kleur: Blue blabla
      			      		      			      				Locatie: Leeuwarden
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Via mijn eigen topic was ik hier naar toe gekomen, maar ik zie 19 pagina's aan achterruitplezier te lezen. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar bij gaat het achterraam open als ik de auto start.
Met andere woorden, de verbinding zou dan goed moeten zijn. Waar zou het dan in kunnen zitten. De schakelaar? Lijkt me toch raar. Al hoewel wel het wel over Citroen gaat en daar vaker dingen raar gaan.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Via mijn eigen topic was ik hier naar toe gekomen, maar ik zie 19 pagina's aan achterruitplezier te lezen. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar bij gaat het achterraam open als ik de auto start.
Met andere woorden, de verbinding zou dan goed moeten zijn. Waar zou het dan in kunnen zitten. De schakelaar? Lijkt me toch raar. Al hoewel wel het wel over Citroen gaat en daar vaker dingen raar gaan.
C5 2.0-16V PH2 Break https://youtu.be/enAXDwVi-FI" onclick="window.open(this.href);return false;
    				
    				    			Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Even de boel openwippen en de schakelaar inspecteren. Die zitten toch redelijk in weer en wind en willen dus ook nogal eens kapot. Er kan ook vuil opgehoopt zijn in de behuizing waardoor de schakelaar bekrachtigd blijft of hij kan net wat scheef in de behuizing zitten door te hard drukken.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 436
      		Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
      			      		      			      				Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 115K mil
      			      		      			      				Kleur: Metallic Ruby rood
      			      		      			      		      			      				Locatie: Luton, LU4 9DY
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        na dit alles gelezen te hebben toch ff een comment maken!!
Als kruipolie niet werkt koop je gewoon een fles coca-cola (geen light) en gooi dat erover heen. Doe dat een paar keer en ziedaar, het is los zonder enige zaag of poelie trekker gebruikt te hebben!!
Bij mijn dame en die van Ciprian werkte het uitstekend want wij hadden ook last van dit euvel, raam niet open of als de deurvergrendeling bedient werd ging gelijk het raam open.
Dus alles maar eens in alle rust nagelopen en tot de conclusie kwam dat bij ons alletwee de bekabeling naar de schakelaar defect was.
Nieuw kabeltje gelegd, goed geisoleerd en voila............. werkt weer zoals het moet.
Nogmaals heb met aandacht dit draadje en alle andere links gelezen voordat ik hieraan begon maar wat me niet duidelijk was is dat als ik mijn lady met de remote open deed ging het achterruitje ook open. Als je dit niet dicht maakt krijg je ook de dame niet op "slot" met de remote dus ergelijk was het wel. Dit alles is nu verleden tijd maar nogmaals, een beetje coca-cola doet wonderen!!
 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als kruipolie niet werkt koop je gewoon een fles coca-cola (geen light) en gooi dat erover heen. Doe dat een paar keer en ziedaar, het is los zonder enige zaag of poelie trekker gebruikt te hebben!!
Bij mijn dame en die van Ciprian werkte het uitstekend want wij hadden ook last van dit euvel, raam niet open of als de deurvergrendeling bedient werd ging gelijk het raam open.
Dus alles maar eens in alle rust nagelopen en tot de conclusie kwam dat bij ons alletwee de bekabeling naar de schakelaar defect was.
Nieuw kabeltje gelegd, goed geisoleerd en voila............. werkt weer zoals het moet.
Nogmaals heb met aandacht dit draadje en alle andere links gelezen voordat ik hieraan begon maar wat me niet duidelijk was is dat als ik mijn lady met de remote open deed ging het achterruitje ook open. Als je dit niet dicht maakt krijg je ook de dame niet op "slot" met de remote dus ergelijk was het wel. Dit alles is nu verleden tijd maar nogmaals, een beetje coca-cola doet wonderen!!
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
    				
    				    			Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Wat jammer dat deze plaatjes weg zijn - ik sta voor deze schone uitdaging, ja inmiddels een auto verder.
De schakelaar van de achterruit is stuk. Met een draadbrug krijg ik 'm nog wel open en dicht maar dat is niet zo handig als de achterklep dicht zit...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De schakelaar van de achterruit is stuk. Met een draadbrug krijg ik 'm nog wel open en dicht maar dat is niet zo handig als de achterklep dicht zit...
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Het vervangen van de schakelaar is niet heel moeilijk, C5jan. Met je draadje de achterruit openen en een doek ertussen. In de ruitgreep zit een heel klein rechthoekig gaatje, daar prik je met een zo breed mogelijk schroevendraaiertje in. Je duwt dan het grendelnokje weg, zodat je het kapje recht omhoog eraf kunt nemen. Nu komt de moer vrij van de ruitenwisserarm. Deze losdraaien en dan voorzichtig met de babyzaag de arm doorzagen. Liefst op 2 plaatsen en denk aan de ruit!
Je moet dus sowieso een nieuwe arm bestellen van een 25 euro. Dan, als de arm eraf is, kun je de voet van de ruit losnemen en de schakelaar vervangen. Opbouwen in omgekeerde volgorde.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Je moet dus sowieso een nieuwe arm bestellen van een 25 euro. Dan, als de arm eraf is, kun je de voet van de ruit losnemen en de schakelaar vervangen. Opbouwen in omgekeerde volgorde.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Okee! Ik ga het eerst eens uitproberen op de slopert!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 695
      		Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5
      			      		      			      				Opties: nog standaard
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 190000
      			      		      			      				Kleur: grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Emmerich am Rhein  Dld.
      			      		      		
      		      		      		        Hallo allemaal, ik ben bezig geweest de achterruit weer werkend te krijgen.
Een extra draadje gelegd en het schakelaartje toch maar verwisseld maar het werk nog niet.
Even met de Lexia gekeken of hij wel geactiveerd is, en dat was hij.
Nu even een vraagje, is het een massa schakeling? Dan zou er een + op de solenoïde moeten staan, klopt dat of heeft er iemand een schema van de schakeling.
( bij mijn vorige C5 is het wel gelukt )
Gr. Willyb.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Een extra draadje gelegd en het schakelaartje toch maar verwisseld maar het werk nog niet.
Even met de Lexia gekeken of hij wel geactiveerd is, en dat was hij.
Nu even een vraagje, is het een massa schakeling? Dan zou er een + op de solenoïde moeten staan, klopt dat of heeft er iemand een schema van de schakeling.
( bij mijn vorige C5 is het wel gelukt )
Gr. Willyb.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan  bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
    				
    				    			Berichten: 168
      		Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
      			      		      			      				Opties: 16" Toora LM pack HIFI
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10598
      			      		      			      				Productienummer: 10235
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 251000
      			      		      			      				Kleur: Gris Aluminium
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Regio Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        je kan boven in de spoiler testen of je auto het nog snapt 
 
deze is vrij simpel er af te halen en dan heb je boven in 3 draden naar je ruit,
1 is aarde van achterruit verwarming en ruit de schakelaar
1 is plus van achterruit verwarming
1 is plus van ruit de schakelaar
let op de achterruit moet denken dat hij dicht is dus de schakelaar onder bij de ruitenwisser motor moet op dicht zitten! zonder afdekkapje onderaan werkt het niet (heb ik al geprobeerd
) , en ook niet als raam open is 
 maar als je deze plus aan aarde schakelt dan moet de ruit open
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			deze is vrij simpel er af te halen en dan heb je boven in 3 draden naar je ruit,
1 is aarde van achterruit verwarming en ruit de schakelaar
1 is plus van achterruit verwarming
1 is plus van ruit de schakelaar
let op de achterruit moet denken dat hij dicht is dus de schakelaar onder bij de ruitenwisser motor moet op dicht zitten! zonder afdekkapje onderaan werkt het niet (heb ik al geprobeerd
Berichten: 695
      		Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5
      			      		      			      				Opties: nog standaard
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 190000
      			      		      			      				Kleur: grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Emmerich am Rhein  Dld.
      			      		      		
      		      		      		        +aan - = kortsluitingarnoud schreef:maar als je deze plus aan aarde schakelt dan moet de ruit open
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan  bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
    				
    				    			



