C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Die korte afschakeltijd van de ecomodus ben ik ook goed zat.

Als je iets te lang in de auto blijft zitten, om bijv naar de radio te luisteren kapt hij er mee.
Ook al heb je de contactsleutel er nog in zitten, dat maakt niet uit.

Maar na een paar minuten radio is de accu nog lang niet leeg.
Op een acculading kan een autoradio ruim een week spelen.

Een stukje terug kwam Cinq met een goeie opmerking
( zie onderstaand cursief )
Dat schijnen instellingen te zijn die je zelf niet kunt verrichten.

Denk dat ik daar bij de volgende beurt instelling 2 of 3 neem
( 30 minuten afvaltijd of helemaal geen eco )

1-"Présente, effectuée par le boîtier état de charge batterie"(fonction par défaut), temps avant mise en mode éco, 5 minutes
2-"effectuée par le bsi" (temps avant mise en mode éco, 30 minutes)
3-"absent",suppression définitive du mode économie d’énergie
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De 5 min. grens is blijkbaar standaard, bij mij ook,
Denk dat 30min. wel voldoende is, maar zal dat met de eigen lexia kunnen?
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
ik wou vanmorgen alvast de navigatie instellen, zet hem op contact, staat hij direct in de eco modus. :smt017

nu rijd ik er alleen maar kleine stukjes mee in het dorp, maar dit is toch wat te vlot.

dus dan eerst stationair de motor laten draaien, voor dat je wat kunt beginnen.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Instellen is 10 seconden Marcel , dat doe je gewoon als je weggaat :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Aangepast! :mrgreen:

Afbeelding
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
En nu ben ik dus heel benieuwd naar het resultaat!
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik ook! :-)
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Ook ik heb problemen met het te vroeg inschakelen van de ECO mode. Vooral de kofferklep die dan niet elektrisch wil bedient worden. Tevens is dit voor mij een groot probleem, aangezien ik veelal een grote hond(> 1.0 meter schofthoogte) mee heb. Neem daarbij dat de klep zeer langzaam opent met de hand. Zodat het zeer moeilijk wordt om de hond vrij in de kofferruimte te laten Gevaar dat de hond in het verkeer terecht komt. Zodat ik overweeg om de motorlifters van de koffer te vervangen door gasdrukveren. Heeft hier iemand ondervinding mee? Is dit mogelijk? Gedaan met ECO mode aan de achterklep.
Dank op voorhand
Rudy
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Kos kan je een kleine verwijzing geven hoe je dat instelt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
@Thijs: Als ik de tijd vind, zal ik proberen om een stappenplannetje in elkaar te steken, heb die optie ook "bij toeval" gevonden na verschillende pogingen.

@rdbcsa: volgens mij moet het wel doenbaar zijn om de elektrische kofferheffers te vervangen door klassieke gasveren, de niet-exclusive versies zijn hiermee toch uitgerust... maar als ik van jou was, zou ik eerst de eco-modus laten instellen dat hij pas na 30 minuten in werking treedt, lijkt me een veel goedkopere oplossing.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Ik zie er nog wel van komen dat ik er voor naar de garage moet om die eco-tijd op een half uur te zetten.

In het instructieboekje is er niets over te vinden en in deze draad zijn wel wat afbeeldingen van computerschermen.
met op maat gemaakte programma's. Zulke apparaten staan in garages, beschik er zelf niet over.

Op een engelse site heb ik wel begrepen dat die inwendige werking en programmering van de bsi
te riskant is om zelf aan te prutsen

Zie http://www.citroenownersclub.co.uk/bsi-reset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je hebt een diagbox nodig, sommige leden hebben deze ook ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Zoals beloofd is hier het stappenplan om de instellingen van de eco-modus aan te passen:

Onderstaande op eigen risico uit te voeren!

1. Selecteer de functie "Reparatie"
2. Als je gevraagd wordt om aan te melden bij Citroën, annuleer je dit.
3. Globale test wordt gestart.
4. Zodra deze beëindigd is, dubbelklik je op "BSI"
5. Kies "Telecodering"
6. Automatische telecodering start en je wordt weer gevraagd om aan te melden bij Citroën, annuleer dit.
7. Automatische telecodering wordt onderbroken.
8. Kies opnieuw "Telecodering". Nu krijg je de keuze voor "Handmatige telecodering", klik hierop.
9. Selecteer "Configuratie auto"
10. Selecteer "Informatie voor de bestuurder"
11. Zoek de optie "Functie voor het schatten van de acculading", selecteer en klik op het groene V'tje.
12. Maak je keuze uit de verschillende parameters.
13. Klik op de knop met de tandwieltjes.
14. Als alles goed verloopt, krijg je de melding "Telecodering uitgevoerd"

Eco-modus aangepast! :)
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
En welke parameter kies je dan bij stap 12 en op het tandwieltje bij 13?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nu nog diagbox zien te krijgen, lexia heb ik.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Plaats reactie