Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Dit is de lay-out van de 40-polige grijze stekker. Maar je komt er niet heel veel verder mee.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 nov 2013 14:39 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi,
Bedankt voor de aansluit gegevens.
Ik heb de stekker nog eens goed nagekeken maar ik kan er niets aan vinden. De auto start nu nog steeds goed. Waarschijnlijk is er toch wel iets van corrosie geweest op een van de pinnen of een slecht contact door de kou?!
In ieder geval is het misschien een tip. Als de motor opeens niet meer wil aanslaan (door de kou) dan even de grijze stekker er uit halen (eventueel schoonmaken ) en terug zetten.
Groet, Roberto
|
27 nov 2013 22:14 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05 Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Met contactspray even inspuiten en eventueel de pinnetjes lichtjes verbuigen.Heb ook zo'n slecht contact gehad met de stekker van de knie airbag van mijn C5 II.
|
28 nov 2013 10:04 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi allemaal, Helaas vandaag was het weer zover nadat hij de afgelopen dagen gewoon starte zonder problemen, ging het vanmorgen dus weer mis. Direct de stekkers even los gehad en weer vast gezet maar dit keer mocht het niet helpen??!! Misschien toch maar eens doen wat bibendum zegt en dat is de pinnentjes licht verbuigen??!! Maar dat doe ik eind van de dag nog wel. Maar ik moest nu echt weg dus geforceerd gestart met startpilot en morgen maar weer eens kijken wat hij dan doet. Het moet toch iets te maken hebben met de koude temp. alhoewel het de nachten hiervoor ook onder nul is geweest. En ze toen wel wilde starten. Raar geval die Dame van ons. Oja gisteren was ook ineens de navigatie van slag die zit er een aantal KM naast!! Misschien is er 1 unit die zowel met het starten als met de Navi te maken heeft????  . Maar in ieder geval het draadje is nog niet gesloten!! Groet, Roberto
|
04 dec 2013 11:29 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
maakt de starter voldoende toeren bij het starten?
|
04 dec 2013 11:37 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Ik kan je sterk afraden om maar wat te gaan buigen aan de connectorpennen. Je maakt daar eerder wat kapot dan dat je er goed aan doet. Gebruik gewoon een goede contactspray. Deze lost corrosie op en herstelt het contact.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 dec 2013 13:57 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi Volgens mij maakt de starter wel de voldoende toeren om te starten.
En voor die pinnentjes dan gebruik ik daar wel wat contactspray voor.
Maar ik begin nu toch te twijfelen of het wel aan die connectors zal liggen. Maar schoonmaken kan nooit geen kwaad.
Dus even in het kort; De storing leekt vorige keer weg te zijn. Door gerommel aan de stekkers. Ze heeft ook 7 dagen gewoon gestart ondanks dat het snachts wel eens koud was. Afgelopen maandag 2-12-13 was opeens de naviagtie van slag. En nu nog steeds. Vandaag 4-12-13 starte de auto niet meer maar de motor werd wel goed rondgedraait. Ook lag de achterkant op de grond (laagste stand), maar die kwam weer bij met het op de AB openen van de auto. Vandaag 4-12-13 wel kunnen starten met behulp van startpilot en de rest van de dag gewoon kunnen starten. Alhoewel de achterkant steeds laag stond! Maar ook weer bij kwam! Oja en hij geeft de melding dat het antievervuilingssysteem niet goed zou werken. Maar volgens mij zit die niet eens in deze auto?! Ik ga zo nog even met de lexia kijken hoe dat laatste zit.(moet even de laptop opladen)
Als ik dat zo bekijk en ik heb deze storingen dan denk ik dat er ergens een centraal punt is dat niet meer goed functioneerd?? Het lijkt mij niet dat deze storingen allemaal tegelijk van verschillende punten afkomt? Maar ik zou zo niet weten welke eenheid of gedeelte ik dat moet gaan zoeken. Waarschijnlijk in de BSI oid Maar ik hoor dat graag van iemand die daar meer verstand van heeft!
Groet, Roberto
|
04 dec 2013 15:46 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
ik leesde hem eerst uit met de lexia 
|
04 dec 2013 16:20 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi Willy4 Ja dat had ik de vorige keer ook gedaan maar gaf geen resultaat alles was toen correct volgens de lexia. Ik moet nu even wachten tot de laptop weer is opgeladen. Groet, Roberto
|
04 dec 2013 16:32 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
en je zou hem is ook moeten uitlezen wanneer hij niet wil aanslaan
|
04 dec 2013 16:34 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Massaverbindingen, accu.
|
05 dec 2013 00:05 |
|
 |
rvermeer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 jun 2007 20:21 Berichten: 51 Woonplaats: De Meern
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hier hetzelfde fenomeen. Gisteren werkend weggezet en vanochtend wil ze niet starten. Alle zekeringen en stekkers nagekeken. Zien er allemaal goed uit. Wel even schoongemaakt. Zelfs nog gecontroleerd of mijn vrouw gisteren wel de juiste brandstof heeft getankt. Er stond 'diesel' op de bon. Dan ga ik er maar vanuit dat het goed is. Hoewel je maar nooit weet.
Nu moet ik zeggen dat de laatste twee maanden er wel meer 'zaken' problemen geven. 1) Maxi zekering van de vering al twee keer kapot. Heeft misschien iets te maken met de ADALS die denk ik moeten worden vervangen. Die veroorzaken misschien teveel weerstand. 2) Xenon lamp opeens stuk. Kan normale slijtage zijn natuurlijk. Beide vervangen. 3) Moeilijke start, sinds het kouder wordt. Kunnen de gloeibougies zijn die niet goed werken. Dit had ik misschien beter moeten opvatten als een aankomend defect.
Gezien het laatste zou ik denken dat nu geen van allen het meer doen. Maar dan zou je toch na een tijdje starten toch genoeg compressie moeten krijgen om de motor te laten starten? Ik ben een relatieve leek op dit gebied, dus ik raad maar wat.
Of is het zo geprogrammeerd dat bij 300.000 km een 'designed to fail' protocol wordt gestart? Ik zou nergens meer van opkijken tegenwoordig.
De accu is inmiddels aardig leeg gestart. Dus meer rommelen heeft geen zin meer. Het viel me wel op dat bij het ronddraaien van de startmotor, de motor zelf een nogal bonkend geluid maakte. Zoals bij een benzinemotor waar een cilinder niet mee wil doen.
Ik ga meer eens een garage bellen.
|
13 dec 2013 11:15 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Het uitvallen van de zekering is denk ik een veeg teken dat je elektromotor het moeilijk krijgt op de hydraulische pomp. Laat zo snel mogelijk de koolborstels vervangen/nakijken. Dit heeft niets met je adals te maken. Voor de rest inderdaad je accu goed laten controleren op startcapaciteit en de basics zoals je gloeibougies. Daarnaast misschien je verstuivers laten checken.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 dec 2013 11:29 |
|
 |
rvermeer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 jun 2007 20:21 Berichten: 51 Woonplaats: De Meern
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Bij mij is het probleem opgelost. Er was alleen een nieuwe accu voor nodig. De oude gaf nog 326 A af van de aangegeven 680 A. Met de nieuwe was starten weer een fluitje van een cent.
|
13 dec 2013 21:14 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
rvermeer schreef: Of is het zo geprogrammeerd dat bij 300.000 km een 'designed to fail' protocol wordt gestart? Ik zou nergens meer van opkijken tegenwoordig.
Dat effect merkte ik wel bij de xantia met zowat 390K op de teller; zo'n beetje álles ging daar in een kort tijdsbestek kapot - compleet ongerelateerd uiteraard. Alleen de motor deed het op het laatst nog...
|
14 dec 2013 09:27 |
|
 |
|