Maandag wilde de auto niet aanslaan. Gelukkig stond hij bij het autobedrijf van een vriend van me en na hem uitgelezen te hebben belde hij me met de mededeling dat de nokkenassensor kapot was. Ik dacht gelijk: nu heb ik je
Nadat deze vervangen was schokte de auto toch nog wel wat. Volgens de Citroen dealer hier in Apeldoorn, die gebeld is, zouden het de klepstoters zijn. Ze hadden deze klacht al vaker gehad en na het vervangen van de klepstoters was het over. Ik vind het zelf niet echt overtuigend en heb Johan dan ook een PB-tje gestuurd om naar zijn mening te vragen. Ik hoop daar een dezer dagen een antwoord op te krijgen.
Ik heb namelijk geen last met koude start, loopt gelijk mooi op 4 cilinders en tikken doen ze ook niet.
Die vriend heeft een reiniger voor de hydraulische klepstoters bij de olie toegevoegd voordat hij de auto terugbracht. Ik heb gisteren gelijk een flinke rit gemaakt en ik merkte gelijk dat het schokken toch een stuk minder was. Ik kan weer gewoon 50 km/u rond de 2000 toeren rijden en ook rond de 70 km/u is het lang zo hinderlijk niet meer als voorheen. Het is niet weg maar ik zou er mee kunnen leven.
Ik heb er zelf niet mee gereden nadat de nokkenassensor vervangen was, dus kan niet zeggen of het vervangen van de nokkenassensor voor de verbetering gezorgd heeft of dat het toch de reiniger voor de hydraulische klepstoters is geweest. (en dus toch de klepstoters het veroorzaken)
Ook durf ik nog niet al te blij te zijn want voor het zelfde geld is het morgen weer net zo erg als voorheen. Maar voorlopig heb ik wel 2 dagen heerlijk in de C5 gereden.