V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
GW-tje schreef:Voor wat betreft AL4 met kabelbediend gasklephuis.......mijn EW10J4 van 2002 heeft dat ook en dus ook de stappenmotor.....
Kijkend in de gegevens van een serie C5-I's met deze combinatie zie ik dat die uit de eerste jaargangen een mechanische gasklepbediening hadden. Die hadden ook geen CC.
Vanaf 2003 zijn de 6 C5-I's die ik in mijn bestand heb allemaal uitgerust met een elektrisch bediend gasklephuis, én ze hebben CC.

De C5 van DeBakker is van 2003, en dus de vraag: heb jij een CruiseControl?
Als dat zo is heb je een elektrisch bediend gasklephuis, en dan ook geen stappenmotor.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb inderdaad cruisecontrol. Dus dan heb ik ook een elektronisch gasklep huis. Hmmmmm, weer iets wat een storing kan geven.

Vandaag de MAP sensor gemonteerd en het schokken is niet weg. Vanavond als de motor afgekoeld is de EGR maar eens afsluiten. :evil:

Had me zo'n C5 iets anders voorgesteld. :cry:

Het positieve is dat ik al een aantal onderdelen heb kunnen proberen zonder ze af te hoeven nemen. Dus de onkosten vallen nog wel mee. Maar ik heb er inmiddels wel een leuk bedrag voor over om van het probleem af te zijn. :D
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
als het spoel van de EGR klep stuk is, heeft het afdoppen geen zin
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Vanavond de EGR afgedopt maar wel gaatje van 4 mm, ook daar werd het schokken niet minder van.


@ willy4

Heb de stekker er ook al af gehad maar daar werd het ook niet anders van helaas.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Gasklepaspotentiometer. Kun je ook gratis een ander gasklephuis proberen?
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik werk in het magazijn bij een autodealer en heb goede contacten bij diverse automaterialenzaken en via hun mag ik de onderdelen proberen. Helaas hebben ze geen gasklephuizen in het programma.

Misschien via de onderdelenlijn een op de kop proberen te tikken voor weinig. Een keer moet het toch lukken? :smt017
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Maandag wilde de auto niet aanslaan. Gelukkig stond hij bij het autobedrijf van een vriend van me en na hem uitgelezen te hebben belde hij me met de mededeling dat de nokkenassensor kapot was. Ik dacht gelijk: nu heb ik je :twisted:

Nadat deze vervangen was schokte de auto toch nog wel wat. Volgens de Citroen dealer hier in Apeldoorn, die gebeld is, zouden het de klepstoters zijn. Ze hadden deze klacht al vaker gehad en na het vervangen van de klepstoters was het over. Ik vind het zelf niet echt overtuigend en heb Johan dan ook een PB-tje gestuurd om naar zijn mening te vragen. Ik hoop daar een dezer dagen een antwoord op te krijgen.
Ik heb namelijk geen last met koude start, loopt gelijk mooi op 4 cilinders en tikken doen ze ook niet.

Die vriend heeft een reiniger voor de hydraulische klepstoters bij de olie toegevoegd voordat hij de auto terugbracht. Ik heb gisteren gelijk een flinke rit gemaakt en ik merkte gelijk dat het schokken toch een stuk minder was. Ik kan weer gewoon 50 km/u rond de 2000 toeren rijden en ook rond de 70 km/u is het lang zo hinderlijk niet meer als voorheen. Het is niet weg maar ik zou er mee kunnen leven.

Ik heb er zelf niet mee gereden nadat de nokkenassensor vervangen was, dus kan niet zeggen of het vervangen van de nokkenassensor voor de verbetering gezorgd heeft of dat het toch de reiniger voor de hydraulische klepstoters is geweest. (en dus toch de klepstoters het veroorzaken)
Ook durf ik nog niet al te blij te zijn want voor het zelfde geld is het morgen weer net zo erg als voorheen. Maar voorlopig heb ik wel 2 dagen heerlijk in de C5 gereden. :D
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:smt023 Klepstoters kunnen wel een oorzaak zijn, gewoon bij elke olieverversing een blikje Wynn's klepstoterverwennerij toevoegen, doe ik ook. Klepstoters vervangen is behoorlijk prijzig, zelfs als je ze zelf vervangt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Schokken rond de 70km/u

Bericht door BJG »

Klopt!
Volgens mij staan die ook op het lijstje van GW, dat hij hier dacht ik ook in dit draadje heeft gepost.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Zijn inderdaad vrij prijzig, heb vandaag even rond gebeld en ben voor 16 klepstoters zo'n 365-385 euro kwijt. Het verschil tussen universeel en origineel is dus eigenlijk niet eens zo groot.
Ze moeten er dan nog wel "even" ingezet worden.

Als ik 100% zeker wist dat dat het zou zijn, zou ik ze toch laten vervangen. Dan wil ik dat laatste beetje schokken ook kwijt zijn. Maar goed, eerst maar eens kijken of ze zich zo netjes blijft gedragen als de laatste 2 dagen.
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Ik durf er niet op te gokken, maar het zou het best kunnen zijn.

ps. ik heb uit een schadeauto 16 klepstoters gehaald, motor liep als een zonnetje. Ik wil ze opsturen naar je maar geef geen garantie.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat ik het eerst maar zo laat. Ik heb de distributieriem een week of 3 geleden laten vervangen, als dit nog niet gebeurd was had ik de klepstoters zeker geprobeerd.

Het schokken is nu bijna verwaarloosbaar.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat is mooi. Klepstoters dus maar fris proberen te houden door niet op olie verversen te besparen. Mister-auto had ook een goede aanbieding met Delphi motorolie voor niet al teveel geld. Verder kun je via e-bay bij Kleiner-Oelprinz prima Total Ineo kopen en LDS voor de helft van wat het hier kost. Verder ben en blijf ik fan van de Tecno-5W40 van de Action. Prima olie voor weinig geld.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Nu 2,99 de liter 5W40, aanbieding deze week!
http://www.action.nl/products/view/id/3 ... telistid/3
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Op olie verversen bespaar ik nooit. En nu ik weet dat de C5 er zo gevoelig voor is ga ik er bij deze auto al helemaal niet op besparen. :D

Zaterdag ga ik de olie en het filter weer verversen. Ondanks dat het er pas sinds 20 mei jl in zit. Ik heb toen voor het verversen een motorflush gedaan en er zit nu ook een toevoeging bij voor de klepstoters.
Ik doe er 5W30 Dexos 2 olie in van Opel. Kan ik zo uit de bulk halen ;) en is niet duur. Ik denk dat ik er dan gelijk een klepstoterreiniger van Wynn's bij gooi. Ik heb geloof ik ergens gelezen dat iemand dat hier ook doet en dat dat goed bevalt. Voordeel is ook dat die gewoon kan blijven zitten tot de volgende verversing.
Plaats reactie