Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Daar zou je wel rare storingen van kunnen krijgen inderdaad. Maar ik denk dat dat dan toch ook naar voren had moeten komen bij het uitlezen van de auto?
Ik laat er morgen in ieder geval eentje meekomen bij onze leverancier. Kost niet veel, van KW kost hij maar 13,70 ex btw zag ik net.
Ik laat er morgen in ieder geval eentje meekomen bij onze leverancier. Kost niet veel, van KW kost hij maar 13,70 ex btw zag ik net.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bij het uitlezen komt hij waarschijnlijk naar voren als hij echt stuk is, maar als hij in bepaalde temperatuurgebieden niet lekker functioneert moet je dat echt gaan monitoren. Voor wat het ding kost, onbegonnen werk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Ik was er al bang voor maar ook de bobine en de koelvloeistoftemp. sensor mochten niet baten. Had van te voren al geregeld dat de bobine terug kon als het geen effect had.
Vooral omdat het schokken (ook precies rond de 70 km/u) met gas los van bv 100 naar 60 km/u me niet lekker zat toch maar eens met een automatenspecialist gebeld. Als je geen gas geeft kan de bobine, egr, bougies, kat enz. namelijk geen invloed hebben op het schokken.
En wat denk je. Typisch de symptomen van een versleten remband in de automaat.
Flink balen, maar toch stiekem een beetje opgelucht omdat ik nu weet wat het is. De bak wordt als het goed is deze week nog gedemonteerd bij ons op het werk en gaat dan richting revisiebedrijf.
Wordt vervolgd.
Vooral omdat het schokken (ook precies rond de 70 km/u) met gas los van bv 100 naar 60 km/u me niet lekker zat toch maar eens met een automatenspecialist gebeld. Als je geen gas geeft kan de bobine, egr, bougies, kat enz. namelijk geen invloed hebben op het schokken.
En wat denk je. Typisch de symptomen van een versleten remband in de automaat.
Flink balen, maar toch stiekem een beetje opgelucht omdat ik nu weet wat het is. De bak wordt als het goed is deze week nog gedemonteerd bij ons op het werk en gaat dan richting revisiebedrijf.
Wordt vervolgd.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En wie is die bakspecialist? Gaat 'ie naar JO? Niet dat dat moet, hoor, maar pas op dat je je niet laat plukken. Een gereviseerd exemplaar kost bij Bart Ebben 1300 euro excl. BTW. Dan heb je vast enig houvast.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En enkel de remband moet voor flink minder dan bovengenoemd bedrag kunnen ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Toch zou dat een vreselijke domme zet zijn in mijn optiek. Die bak peuter je er niet voor je lol onderuit en als hij toch open moet zou ik in ieder geval alle rembanden en koppelingen laten vervangen en eventueel de lageringen. Denk ook aan de differntieelkeerringen en eventuele sensoren en de rekening begint al gauw op te lopen.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Ze trekken de bak open en wat niet goed is vervangen ze. Maar ik ga een sop de site van Bart Ebben kijken. Een compleet gereviseerde bak voor 1300 euro ex? Lijkt me goedkoop.
En doet JO ook revisie/reparatie aan automaatbakken dan? Dacht alleen spoelen en electroklepjes vervangen. Ga dus ook eens even op zijn site kijken.
En doet JO ook revisie/reparatie aan automaatbakken dan? Dacht alleen spoelen en electroklepjes vervangen. Ga dus ook eens even op zijn site kijken.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
ik zou er wel eens mee willen rijden,
Ik geef toe ik heb niet alles gelezen,
maar altijd bij 2000 t/min in alle versnellingen?
Altijd bij 70 km/h bij alle toerentallen?
Ik geef toe ik heb niet alles gelezen,
maar altijd bij 2000 t/min in alle versnellingen?
Altijd bij 70 km/h bij alle toerentallen?
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Nogmaals; bij mij trad EXACT dezelfde storing op, bij hetzelfde toerental en op dezelfde snelheid, wat volgens de Lexia veroorzaakt werd door de gasklepaspotentiometer. Een storing in de bak met betrekking tot slippende of versleten rembanden moet ook wel zichtbaar zijn met de lexia lijkt me. Ik zou zeer behoudend zijn met het laten reviseren van de bak en er eerst even een echte professional naar laten kijken. Oldenhage is dat, kan ik inmiddels uit ervaring zeggen...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Hij schokt rond de 70 km/u in de hoogste versnelling motor draait dan zo'n 1800-2000 toeren. Daaronder geen probleem daarboven ook niet. Als ik handmatig terugschakel is het weg, bij nog steeds 70 km/u.Oldenhage schreef:ik zou er wel eens mee willen rijden,
Ik geef toe ik heb niet alles gelezen,
maar altijd bij 2000 t/min in alle versnellingen?
Altijd bij 70 km/h bij alle toerentallen?
Als ik de auto laat uitrollen vanaf bv 100 km/u naar 60 km/u (dus voet van het gas) dan schokt hij ook weer rond de 70 km/u rond de 1800-2000 toeren.
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Had jij het ook bij het laten uitrollen van de auto? Zeg maar van 100 km/u naar 60 km/u (voet van het gas)Maartenr schreef:Nogmaals; bij mij trad EXACT dezelfde storing op, bij hetzelfde toerental en op dezelfde snelheid, wat volgens de Lexia veroorzaakt werd door de gasklepaspotentiometer.
Ik kan me niet voorstellen dat de gasklepaspotentiometer daar wat mee te maken heeft eigenlijk. Bij accelereren wel.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Als je er op let voel je het een heeeeeel klein beetje. Maar in de 4 is het niet te missen.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Dan is het dus een toerental-gebonden euvel 
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dus slechts op basis van een telefonisch consult sloop je een bak er onderuit....DeBakker schreef:zat toch maar eens met een automatenspecialist gebeld. Als je geen gas geeft kan de bobine, egr, bougies, kat enz. namelijk geen invloed hebben op het schokken.
En wat denk je. Typisch de symptomen van een versleten remband in de automaat.
Flink balen, maar toch stiekem een beetje opgelucht omdat ik nu weet wat het is. De bak wordt als het goed is deze week nog gedemonteerd bij ons op het werk en gaat dan richting revisiebedrijf.
Begrijp mij niet verkeerd, de klacht die jij hebt kan heel goed veroorzaakt worden door de rembanden!
Maar ook door iets anders....
Daarom schrijft JO
En dat ben ik geheel met hem eens. Een proefrit door iemand die er verstand van heeft is een betere leidraad dan een telefoontje.Oldenhage schreef:ik zou er wel eens mee willen rijden
Het is je eigen auto, en je moet het zelf weten, waarschijnlijk gok je goed, maar als dan niet zo blijkt te zijn is het jammer van het geld de tijd en de moeite.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website





